نحوه ایجاد URL سازگار با سئو - SEO Freindly(مرحله به مرحله)

گوگل در مورد اهمیت استفاده از URL های ساده و مناسب در دستورالعمل سئو خود صحبت می کند، اما چگونه این کار را انجام می دهید؟

بیایید با یک خبر خوب شروع کنیم: ایجاد URL برای سئو کار بسیار پیچیده و مشکلی نیست.

اگر بخواهید صفحه خود را با چند کلمه توصیف کنید و فاصله ها را با خط فاصله (hyphen) جایگزین کنید، این عمل برای سئو سایت "به اندازه کافی خوب" خواهد بود.

اما احتمالاً ترجیح می دهید که به جای زدن تیری در تاریکی، حساب شده جلو بروید. بنابراین، در زیر، ما یک فرایند ساده برای ایجاد نامک های (SlugURL بهینه شده و چند روش مناسب برای بقیه URL مورد نظر، توضیح خواهیم داد.

اما ابتدا بیایید مطمئن شویم که نحوه ساخته شدن URL ها را می دانیم.

 

ساختار URL

URL های از اجزای زیادی تشکیل می شوند.

ساختار URL

 

برای سئو، مهمترین قسمت بدون شک نامک می باشد هر بار که یک صفحه یا پست ایجاد می کنید باید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

بنابراین، بیایید از همان جا شروع کنیم و سپس ما چند مورد از بهترین روش های سئو را برای بقیه URL ها شرح خواهیم داد.

 

نحوه ایجاد نامک (SlugURL متناسب با سئو

به ندرت مواردی وجود دارد که نامک های URL موجود را تغییر دهند زیرا که این کار بسیار زمان بر است. همچنین احتمالاً بیشتر از منفعت، برای شما ضرر داشته باشد.

بنابراین بیایید بر روی پست ها و صفحات جدید تمرکز کنیم.

اگر تحقیق کلمات کلید (keyword research) را انجام داده و محتوا را در مورد آن کلمه کلیدی ایجاد کرده اید، به مرحله 6 بروید.

اگر صفحه خود را بدون انجام تحقیق کلمات کلیدی ایجاد کرده اید (که اگر می خواهید رتبه بندی شوید، اصلا ایده خوبی نیست)، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

  • با عنوان صفحه خود شروع کنید
  • کاراکتر های خاص را حذف کنید
  • اعداد را حذف کنید
  • اطلاعات زائد را حذف کنید
  • آن را به یک کلمه کلیدی، کوتاه و خلاصه کنید
  • Modifier های کلمات کلیدی اضافه کنید (اختیاری)
  • آن را قابل خواندن کنید (اختیاری)
  • آن را به حروف کوچک تبدیل کنید
  • فاصله ها را با خط فاصله جایگزین کنید

 

1. با عنوان صفحه خود شروع کنید

اکثر عناوین صفحه با کمی تغییر، URL ها را کاملاً بهینه می کنند. بنابراین بیایید از اینجا شروع کنیم و یک سری مراحل را برای دستیابی به بهترین گزینه ممکن برای نامک URL به منظور سئو، توضیح دهیم.

در طی این مقاله، ما از یکی از مقاله های خود با عنوان زیر استفاده خواهیم کرد:

How to Craft the Perfect SEO Title Tag (Our 4-Step Process)

2. کاراکتر های خاص را حذف کنید

آیا تا به حال URL ای با پرانتز () و یا براکت [] دیده اید؟

احتمالاً نه، زیرا که این کارکتر ها نا امن هستن و به URL ها تعلق ندارند.

شما باید این موارد را به چنین دلایل واضحی حذف کنید. همچنین کاراکتر های خاص دیگر مانند ویرگول ها، دو نقطه ها، نقطه ویرگول ها و غیره نیز باید حذف شوند.

این چیزی است که جان مولر گوگل در موردشان می گوید:

"من به طور کلی توصیه می کنم که برای ساده نگه داشتن همه چیز، از کاراکتر های خاص مانند ویرگول ، نقطه ویرگول ، دو نقطه، فاصله، علامت نقل قول و غیره خودداری کنید. لینک زدن به URL هایی از این قبیل معمولاً دشوارتر بوده (وقتی شخصی در یک انجمن یا جاهای دیگر پست می گذارد) و تشخیص درست آن ها نیز هنگام تجزیه اجزای محتوای متن به منظور یافتن URL های جدید، دشوار می باشد."

بنابراین اجازه دهید تمام کاراکتر های موجود در حروف الفبا را حذف کنیم (اگرچه فعلاً فاصله ها را نگه می داریم).

How to Craft the Perfect SEO Title Tag Our 4 Step Process

3. اعداد را حذف کنید

همان طور که متوجه شدید، پست ما راجع به یک فرایند چهار مرحله ای می باشد که عدد 4 نیز در عنوان آن آمده است.

این اتفاق خوبی است زیرا که عنوان به راحتی تغییر می کند. اگر یک روز پست را به روز کرده و مرحله پنجم را اضافه کنیم، به راحتی می توانیم عنوان صفحه را نیز تغییر دهیم.

این کار یک بازی متفاوت با URL ها می باشد.

هر زمان که تعداد موارد موجود در صفحه و یا پست را تغییر دهید، باید به URL جدیدی ریدایرکت کنید تا آن را به روز نگه دارید.

ریدایرکت کردن یک صفحه و یا پست معمولاً کار سختی نیست. وردپرس این کار را هنگام تغییر نامک به صورت خودکار انجام می دهد. با این حال، به راحتی می توانید شماره URL را هنگام به روزرسانی فراموش کنید که منجر به بروز این چنین مشکلی در نتایج جستجو می شود:

استفاده از اعداد در URL

یک راه حل بهتر این است که به طور کلی از اعداد در URL صرف نظر کنید. به این ترتیب، هنگام ایجاد تغییرات جزئی در صفحه، نیازی به به روزرسانی URL نخواهید داشت.

بنابراین بیایید شماره را از URL خود حذف کنیم:

How to Craft the Perfect SEO Title Tag Our Process

4. اطلاعات زائد را حذف کنید

گوگل می گوید که تبدیل کردن URLها به ساده ترین شکل ممکن، بهترین کار است و احتمالاً چند دلیل برای آن وجود دارد.

اولا، بازدید کنندگان ممکن است از URL های بسیار طولانی بترسند.

دوما، URL های طولانی اغلب در نتایج جستجو کوتاه و خلاصه می شوند (به طور کامل نمایش داده نمی شوند).

URL طولانی

بنابراین بیایید هر آنچه که نیازی به آن نداریم را از URL خود حذف کنیم.

توجه داشته باشید که در این قسمت باید عاقلانه رفتار کرد. هدف این نیست که URL شما آنقدر کوتاه بشود که دیگر محتوایش را به درستی توصیف نکند. در این فرایند، باید کلمات و عبارات غیر ضروری حذف شوند.

در عنوان مورد نظر ما، قسمتی که احتمالاً باید حذف شود، فقط همان چیزی است که در داخل پرانتز بود (“our 4-step process”).

How to Craft the Perfect SEO Title Tag

5. آن را به یک کلمه کلیدی، کوتاه و خلاصه کنید

اکثر عناوین به طور طبیعی حاوی کلمات کلیدی هستند، بنابراین آنچه در این مرحله احتمالاً از عنوان شما باقی مانده است یک نسخه ساده و غنی از کلمات کلیدی می باشد.

اگرچه ممکن است استفاده از تمام آن چه که باقی مانده است، منطقی باشد (اگر حس می کنید که مناسب است، از آن استفاده کنید) ، اما اغلب به اندازه کافی کوتاه نشده است.

همانطور که قبلاً بحث کردیم، این امر می تواند منجر به URL های طولانی شود که در نتایج جستجو کوتاه می شوند. در صورت تمایل به به روزرسانی صفحه، کلمات اضافی نیز می توانند مشکل ساز باشند.

به عنوان مثال، ما یک پست با نامک / basic-guide-anchor-text / داشتیم. وقتی این پست را به روز کردیم ، اطلاعات زیادی به آن اضافه شد. این کار باعث شد که دستورالعمل مورد نظر دیگر خیلی ابتدایی (basic) نباشد. بنابراین، مجبور شدیم که آن را به یک نامک مناسب تر ریدایرکت کنیم.

استفاده از URL کوتاه

بنابراین ، گام بعدی، یافتن کلمه کلیدی است که محبوب ترین روش بین مردم برای جستجو موضوعی از صفحه شما می باشد.

برای انجام این کار ، Ahrefs’ SEO toolbar را نصب و فعال کنید و سپس URL احتمالی خود را گوگل کنید. در نتایج به دنبال صفحه ای مشابه صفحه خود باشید که میزان مناسبی از ترافیک ارگانیک را به خود اختصاص داده است.

Ahrefs’ SEO toolbar استفاده از

مهم

"اگر صفحات موجود در نتایج جستجو ترافیکی دریافت نمی کنند ، صفحه شما احتمالاً درباره موضوعی است که پتانسیل ترافیک جستجو را ندارد. از آنجا که هیچ کس به دنبال صفحه شما نیست ، دریافت ترافیک ارگانیک دشوار خواهد بود (صرف نظر از این که با چه کیفیتی URL مورد نظر را بهینه سازی می کنید).

با انجام تحقیق کلمات کلیدی ، از این اشتباه در آینده اجتناب کنید."

لینک "KW" را بزنید تا ببینید صفحه مورد نظر برای چه کلمات کلیدی ای در Ahrefs' Site Explorer رتبه بندی می شود.

به لیست مورد نظر به منظور یافتن مرتبط ترین کلمه کلیدی که با محتوای شما سازگار و متناسب هم است، نگاه بیندازید.

گزارش 7 کلمه کلیدی ارگانیک

اگر ما این کار را برای پست خود که در مورد تگ های عنوان است،  انجام می دادیم ، احتمالاً این چنین می بود:

title tag

6. Modifier های کلمات کلیدی اضافه کنید (اختیاری)

استفاده از یک کلمه کلیدی منطبق و دقیق برای نامک URL خود، اغلب منطقی است، اما نه همیشه. بعضی اوقات متوجه می شوید که فاقد توصیف است.

یک راه ساده برای حل این مشکل اضافه کردن modifier های کلمه کلیدی است.

modifier های کلمات کلیدی، کلمات مرتبطی هستند که اجزایی را به URL شما اضافه می کنند. می توانید آنها را در گزارش Organic Keywords که در مرحله قبل استفاده کردیم، بیابید.

به عنوان مثال، اگر گزارش مربوط به صفحه در لحظه خود را در مورد تگ های عنوان بررسی کنیم، می بینیم که "seo" و "html" چند بار ظاهر می شوند.

Modifier های کلمات کلیدی اضافه کنید

منطقی است که یک و یا هر دو مورد را در URL خود قرار دهیم.

در این روش هیچ قانون مشخص و ثابتی وجود ندارد. در این یک مورد باید از هوش و ذکاوتمان بهره بگیریم. به عنوان مثال، هر یک از این URL ها برای پست ما مفید خواهند بود:

SEO title tag
HTML title tag
title tag SEO
HTML title tag SEO

فقط کلمات کلیدی را مانند زیر کنار هم قرار ندهید:

HTML meta title tag SEO

این چیزی است که من برای پست خود انتخاب کردم:

title tag SEO

7. آن را قابل خواندن کنید (اختیاری)

شاید فقط دیدگاه من باشد، اما به نظر می رسد برخی از URL ها قابل هضم تر از سایرین هستند.

ایده های بالا را در نظر بگیرید. من می گویم که / seo-title-tag / منطقی تر از / html-title-tag-seo / است. چرا؟ به نظر من به این دلیل است که اولی وقتی در جمله به کار می رود معنی پیدا می کند، در حالی که دومی فقط یک رشته تصادفی از کلمات است.

بنابراین، من اغلب سعی می کنم که URL ها را با اضافه کردن حروف ربط و تبدیل کردن کلمات به فرم جمعشان، قابل خواندن کنم.

برای پست ما که درباره تگ های عنوان است، من این کار را انجام ندادم زیرا به نظر می رسید که "title tag seo" کاملا از لحاظ خوانده شدن، خوب و مناسب باشد.

با این حال، برای پستمان که در مورد بهترین پلاگین های وردپرس برای سئو است، مناسب ترین کلمه کلیدی “best seo plugin wordpress” بود.

 بهترین پلاگین وردپرس برای سئو کلمات کلیدی ارگانیک

این موضوع عجیب به نظر آمد، بنابراین من "plugin" را به فرم جمع تبدیل کرده و حرف ربط "for" را اضافه کردم.

 بهترین پلاگین وردپرس برای سئو کلمات کلیدی ارگانیک

همانطور که می بینید ، URL هنوز کوتاه و شیرین است در حالی که بسیار طبیعی تر نیز خوانده می شود.

8.  آن را به حروف کوچک تبدیل کنید

اکثر سرورهای وب با URL های دارای حروف کوچک و بزرگ یکسان برخورد می کنند ، اما همیشه اینطور نیست. از نظر فنی، تمام مواردی که بعد از نام سرور (دامنه) در یک URL وجود دارند، به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند و برخی از سرورها با آنها متفاوت رفتار می کنند.

برای اینکه در امان باشید و از مشکلات احتمالی محتوای تکراری جلوگیری کنید، از URL های با حروف کوچک (همیشه) استفاده کنید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید از این قسمت صرف نظر کنید چرا که این اتفاق به صورت خودکار می افتد.

در غیر این صورت، فقط عنوان خود را در convertcase.net جایگذاری کرده و حروف کوچک را انتخاب کنید.

9. فاصله ها را با خط فاصله جایگزین کنید

URL ها نمی توانند شامل فاصله باشند. مرورگرها آنها را به صورت "%20" بازنویسی می کنند.

بنابراین، مرحله آخر، جایگزینی همه فاصله ها با خط فاصله (-) می باشد.

آیا می توانید به جای آن از زیر خط (_) استفاده کرد؟ گوگل در سال 2016 گفت که اهمیتی ندارند که URL های شما دارای خط تیره (Dash) یا خط فاصله (hyphen) باشد. این موضوع از منظر رتبه بندی درست است و ایرادی ندارد ، اما از آنجا که مردم به طور کلی با خط فاصله بیشتر آشنا هستند، استفاده از آنها در صورت امکان منطقی است.

همچنین توصیه رسمی گوگل این است که:

"ما توصیه می کنیم به جای زیر خط (_) در URL های خود از خط فاصله (-) استفاده کنید."

در اینجا نامک نهایی پست ما که درباره تگ های عنوان بود، آمده است:

title-tag-seo

 

بهترین راهکار برای بقیه URL

در اوایل این مقاله، در مورد آناتومی یک URL صحبت کردیم.

بهترین راهکار برای بقیه URL

روند فوق فقط به یک قسمت می پردازد: نامک (slug).

بنابراین، در اینجا برخی از بهترین راهکارهای سئو که باید برای بقیه URL به خاطر سپرده شود، آمده است.

  • از HTTPS استفاده کنید
  • از زیر دامنه ها (subdomains) فقط در صورت نیاز استفاده کنید
  • دامنه ای به یاد ماندنی انتخاب کنید
  • TLD مناسب انتخاب کنید
  • برای تهیه سلسله مراتب (hierarchy) از زیر پوشه ها (subfolders) استفاده کنید
  • از زیر پوشه ها به مقدار نیاز استفاده کنید
  • از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید
  • از تاریخ ها پرهیز کنید
  • در صورت امکان از پارامترهای URL بپرهیزید

 

از HTTPS استفاده کنید

HTTPS اطلاعات ارسالی بین بازدید کنندگان سایت و سرور وب شما را رمزگذاری می کند و از سال 2014 یک عامل رتبه بندی کوچک به حساب می آید.

بنابراین اگر هنوز از HTTPS استفاده نمی کنید ، قطعاً ارزش تعویض را دارد.

از زیر دامنه ها (subdomains) فقط در صورت نیاز استفاده کنید.

زیر دامنه ها قبل از نام دامنه ظاهر می شوند. به طور معمول از آنها برای جدا کردن مناطق مختلف یک وب سایت با توجه به عملکردشان استفاده می شود.

به عنوان مثال ، وبلاگ Hubspot در یک زیر دامنه قرار دارد.

 

گوگل می گوید که آنها با محتوا ی موجود در زیر دامنه ها همانند سایر محتواها رفتار می کنند و لازم به ذکر است که رتبه بندی زیر دامنه دشوارتر از یک زیر پوشه می باشد.

 

با این حال، بسیاری از سئوکاران با این قضیه موافق نیستند و موارد زیادی نیز از افزایش ترافیک پس از انتقال محتوا از یک زیر دامنه به یک زیر پوشه گزارش شده است.

انتقال از زیر دامنه به زیر پوشه هنوز هم در سال 2020 موثر است. pic.twitter.com/e2M7W8OJon – جان هاگ (Jon Hogg) (@ItsHogg) 21 آوریل 2020

 

به نظر من @randfish گرافی مثل این را دوست دارد. نتایج انتقال وبلاگ از زیر دامنه به زیر پوشه pic.twitter.com/ACQOVpY0H0 جیانلوکا فیورلی (Gianluca Fiorelli) در (@gfiorelli1) 10 مارس 2017

هیچ کس به طور قطعی دلیل آن را نمی داند، اما نظریه رایج در میان سئوکاران این است که گوگل گاهی اوقات زیر دامنه ها را به عنوان یک وب سایت جداگانه در نظر می گیرد.

بنابراین توصیه ما این است که از زیر دامنه ها استفاده نکنید مگر اینکه واقعا ضروری باشد.

دامنه ای به یاد ماندنی انتخاب کنید

اگر هنوز در مراحل اولیه وب سایت خود هستید و هنوز دامنه ای را انتخاب نکرده اید، نگران دریافت دامنه ای دقیقا منطبق بر کلمات کلیدی نباشید. فقط به سراغ چیزی بروید که به یادماندنی بوده و قابلیت برند شدن را داشته باشد.

جان مولر گوگل درباره دامنه های مملو و منطبق بر کلمات کلیدی می گوید:

"... وجود کلمات کلیدی در نام دامنه به این معنی نیست که به طور خودکار برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی خواهد شد. برای مدت زمان بسیار طولانی، روال کار همین بوده است."

TLD مناسب انتخاب کنید

اگر می خواهید ترافیک جهانی را جذب کنید ، یک دامنه سطح بالا عمومی (gTLD) مانند.com را انتخاب کنید.

گوگل از نظر سئو با همه gTLD ها یکسان رفتار می کند اما اگر بتوانید .com را دریافت کنید، معمولاً بهترین خواهد بود. TLD هایی مانند .biz ، .info و .name اغلب با هرزنامه (spam) در ارتباط هستند، بنابراین انتخاب یکی از این موارد ممکن است بر توانایی شما در ایجاد لینک های با کیفیت تأثیر بگذارد.

اگر قصد هدفگیر مشتری های یک مکان خاص را دارید، از دامنه سطح بالا (ccTLD) gTLD و یا کد کشور مانند .co.uk و یا .fr و .ir استفاده کنید.

نکته: استفاده از gTLD مانند .com هنگام هدف قرار دادن مشتری ها در یک مکان خاص نیز بسیار خوب است.

برای تهیه سلسله مراتب (hierarchy) از زیر پوشه ها (subfolders) استفاده کنید

زیر پوشه ها به ایجاد حس سلسله مراتب کمک می کنند و اطلاعات اضافی مفیدی را در اختیار قرار می دهند.

به عنوان مثال ، این URL را در نظر بگیرید:

domain.com/airpods.html

از URL مشخص نیست که آیا صفحه مورد نظر ایرپاد (AirPod) می فروشد ، محتوایی راجع به نقد و بررسی ایرپاد دارد و یا به کار دیگری مشغول است.

اکنون به این نگاه کنید:

domain.com/store/earbuds/apple/airpods.html

این URL به وضوح یک صفحه فروش محصول ایرپاد است.

اما این تمام چیزی نیست که یک ساختار زیر پوشه به شما می گوید. چنین ساختاری همچنین بیانگر این است که:

  • ایربادها (Earbuds) فقط یکی از انواع کالاهایی هستند که از فروشگاه آنلاین ارائه می شوند.
  • اپل این محصول را تولید می کند و به طور بالقوه ایربادهای دیگری نیز برای فروش از همین برند وجود دارند.
  • به احتمال زیاد مارک های دیگری از ایرباد نیز برای فروش در فروشگاه موجود است.

همچنین، استفاده از زیر پوشه ها به ادغام کلمات کلیدی در URL ها کمک می کند (بدون اینکه مانند هرزنامه به نظر برسد).

Spammy: domain.com/buy-apple-airpods-earbuds.html

Non-spammy: domain.com/store/earbuds/apple/airpods.html

از زیر پوشه ها به مقدار نیاز استفاده کنید

بسیاری از سئوکاران معتقدند که داشتن زیر پوشه های زیاد در یک URL به رتبه بندی آسیب می زند. با این حال ، گوگل در موارد مختلف اظهار داشته است که این موضوع صحت ندارد.

"خیر ، تا زمانی که URL ها کار کرده و به طور مداوم به هم لینک داده شوند ، بسیار خوب است. - Google Webmasters (@googlewmc)  5 ژانویه 2018"

با این حال ، به دلیل عملکرد بیشتر CMS های مدرن، داشتن تعداد زیادی زیر پوشه در یک URL، اغلب نشانه "دفن شدن" یک صفحه در معماری سایت است.

اگر می خواهید کاربران (و موتورهای جستجو) بتوانند صفحه مورد نظر را پیدا کنند، این کار اصلا ایده آل نیست.

اگر مشکوک هستید که این عمل ممکن است در سایت شما مشکلی ایجاد کند، از تعداد زیادی زیر پوشه استفاده نکنید. درعوض، سایت خود را با ابزاری مانند Ahrefs ’Audit Site، crawl کرده و به جستجوی صفحات عمیق بپردازید.

می توانید از مجموعه فیلترهای زیر برای انجام این کار در Page Explorer استفاده کنید:

از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید

تکرار کلمات کلیدی در URL ها سبب می شود همچون هرزنامه به نظر بیایند.

اجتناب از این امر در هنگام ایجاد نامک های URL اغلب آسان است، اما هنگام کار با زیرپوشه ها ارتکاب به چنبن اشتباهی بسیار محتمل خواهد بود.

به عنوان مثال ، به URL این صفحه نگاهی بیندازید:

myer.com.au/c/men/mens-shoes/mens-sneakers

کلمه "men" را سه بار تکرار می کند.

اگرچه این موضوع مشکل بزرگی نیست، اما تکرار آن غیر ضروری میباشد. احتمالاً تغییر آن به فرم زیر، بهتر خواهد بود:

myer.com.au/c/men/shoes/sneakers

از تاریخ ها پرهیز کنید

در محبوب ترین CMS ها (به عنوان مثال ، WordPress)، به طور پیش فرض از URL های دارای تاریخ استفاده می شود (حداقل برای پست ها).

اگر هرگز محتوای خود را به روز نمکنید، این موضوع ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، زیرا احتمال دارد که گوگل در نهایت اطلاعات متناقضی را در نتایج جستجو نشان دهد.

از تاریخ ها پرهیز کنید

اکنون، اگر سایت شما به همین صورت راه اندازی شده است و قبلاً هم محتوایی منتشر کرده اید ، چیزی را تغییر ندهید. ریسک از کار افتادن وب سایت شما بسیار زیاد است.

با این حال ، اگر در حال راه اندازی سایت جدیدی با استفاده از وردپرس هستید، راه حل ساده برای این مسئله، تغییر تنظیمات لینک یکتا (permalink) شما قبل از انتشار هر چیزی است.

در صورت امکان از پارامترهای URL بپرهیزید

پارامترهای URL معمولاً پس از علامت سوال (؟) در URL ظاهر می شوند.

این موارد در سایت های فروشگاهی (eCommerce) همراه با پیمایش چندوجهی (faceted navigation) و گزینه های مرتب سازی (sorting options)، معمول است ، اما بهتر است از آنها در صفحاتی که قابلیت ایندکس شدن دارند، اجتناب کنید ، مگر اینکه واقعا ضروری باشد.

چرا؟ زیرا می توانند باعث بروز محتوا تکراری شوند. در اینجاست که محتوای یکسان و یا مشابه، در چندین URL قابل دسترس خواهد بود.

در یک سایت فروشگاهی، ممکن است همان محصول در رنگ ها و یا سبک های مختلف وجود داشته باشد.

 

اگر این مورد در سایت شما اتفاق افتاد ، اطمینان حاصل کنید که URL های مشابه و یا تکراری را با نسخه ای که باید در موتورهای جستجو رتبه بندی شوند ، کنونیکال کرده باشید.

می توانید مشکلات محتوای تکراری موجود در سایت خود را در گزارش Duplicate Content در Ahrefs’ Site Audit پیدا کنید.

حرف آخر

اگرچه صرف وقت زیاد برای ایجاد URL های سازگار و متناسب با سئو هزینه ای ندارد ، اما مطمئناً باید رویکردی منطقی نسبت به آن ها داشته باشید و بهترین روش ها و راهکارها را دنبال کنید.

علاوه بر این ، هنگامی که فرآیند ذکر شده در بالا را چند بار انجام دهید، در دفعات بعدی خواهید دید که بیشتر از چند ثانیه و یا چند دقیقه وقت از شما نمی گیرد.

نظرات کاربران

محمد
سه شنبه, 13 آبان 99
سلام مطلب طولانی بود و خوب بود و جامع همه مواردی که باید در مورد ساختار URL مناسب سئو میدونستم تو مطلب اومده بود فقط ای کاش درباره اینکه چطور تایتل مطلب بذارید
ستاره
شنبه, 10 آبان 99
واقعا من اعتقاد دارم داشتن یه تگ عنوان جذاب خیلی میتونه به رتبه بهتر کمک کمه من تو چند تا از پروژه هام به شخصه دیدم

نظر تازه ای ثبت کنید