
سئو کپی رایتینگ جذاب بنویسید و بازی را ببرید!
نویسنده و مترجم: پریا نجفلو و آرش عطاری
ناظر کیفی: علی حسینی
تعداد صفحات: ۴۴


راهنمای گام به گام

قابلیت به روز رسانی

آموزش استراتژی موثر
سئو کپی رایتینگ چیست؟
برای اینکه بدانیم سئو کپی رایتینگ چیست باید بدانیم تعریف کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتینگ در واقع یک هنر است، هنر جلب توجه مردم به تبلیغ! اگر شما بتوانید ذهن یک نفر را به تبلیغات آنلاینی که انجام میدهید، مشغول کنید و آنها را مجاب کنید که به تبلیغ شما پاسخ دهند، شما یک کپی رایتر هستید! از مهارتهای یک کپی رایتر نوشتن شعار یا متن تبلیغاتی تاثیرگذار است که بتواند در کنار معرفی برند و محصولات شما فروش شما را افزایش دهد.
اما دقت کنید که هدف کپی رایتینگ تنها افزایش فروش نیست، در واقع هدف از آن تبدیل یک نفر به مشتری و سپس تبدیل آن به مشتری وفادار است. کپی رایتینگ ممکن است از دیدگاه شما کار سادهای باشد اما نوشتن چنین متن تاثیرگذاری که در آن کلمات به گونهای بهم پیوسته باشند که پیامی را به مخاطب برسانند نیاز به تمرین، تجربه در نویسندگی و علم بازاریابی دارد. خلاقیت به تنهایی نمیتواند درآمد یک کسب و کار را بالا ببرد بلکه دانستن اصول و تجربه در کپی رایتینگ به همراه خلاقیت است که تاثیر آن را چندین برابر میکند.
چرا باید محتوای ما مرجع باشد؟
محتوای مرجع چیست؟ چرا داشتن محتوای مرجع برای کسب و کار شما ضرورت دارد؟ محتوای مرجع (مگا کانتنت) از مهمترین کاراییهای بازاریابی محتواست. این کار رسیدن شما به درآمد بالاتر را آسانتر میکند. محتوای مرجع از اسمش مشخص است، باید محتوایی باشد که اطلاعات جامعی در مورد موضوع مشخص به شما ارائه می کند، و باید به قدری کامل باشد که کاربر برای خواندن مطلب درباره این موضوع دیگر به صفحه دیگری مراجعه نکند.

به بیان ساده باید محتوای شما طوری باشد که رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد و نیاز آن را به طور کامل برطرف کند. علاوه بر این، محتوای مرجع به سئو سایت شما نیز کمک بسیاری میکند و باعث میشود که رتبه سایت شما در میان مخاطبین بالاتر رود یا به عبارتی در نتایج موتور جستجوی گوگل بیشتر نمایش داده شوید. اما آیا کسب و کار شما هم به محتوای مرجع نیاز دارد؟ در پاسخ باید گفت بله، قطعا تمامی کسب و کارها نیاز دارند که در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده شوند پس نمیتوان گفت تنها برای برخی کسب و کارها کاربرد دارد.
داشتن محتوای مرجع چه فوایدی دارد؟
قبل از آنکه به مزایای محتوای مرجع بپردازیم، خوب است با تک تک ویژگیها و المانهایی که یک محتوای مرجع نیاز دارد آشنا شوید. ۴ ویژگی جذاب بودن، رعایت کردن استانداردهای سئو در محتوا، با ارزش بودن و همچنین جامع بودن را میتوان جزء ارکان اصلی مگا کانتنت دانست. اما خوب است بدانید که داشتن یک محتوای جامع به این معنا نیست که باید طول محتوای شما زیاد باشد، بسته به موضوعی که انتخاب میکنید، میتواند طول متغیری داشته باشد اما حداقل آن حدود ۵۰۰۰ کلمه است.
فاکتورهای کلیدی در سئو کپی رایتینگ چیست؟
SEO Copywriting در واقع تولید محتوایی است به منظور جلب نظر کاربر و همچنین موتور جستجو! این روش تخصصی باعث میشود که گوگل بتواند محتوای شما را بهتر درک کند. اگر محتوای شما محتوایی باید باشد که کاربران بتوانند آن را بخوانند و آن را به اشتراک بگذارند؛ بدانید که قطعا در راستای یک محتوای سئو کپی رایتینگ موفق عمل کردهاید.
محتوایی که نوشته میشود نباید برای موتور جستجو به تنهایی نوشته شود، بلکه باید با رعایت کردن اصول سئو، باعث جذابیت و جلب توجه کاربر شود. رعایت کردن اصول سئو در این نوع محتوا جزو ارکان اصلی آن است: متا دیسکریپشن، عنوان، رعایت کردن کلمات کلیدی و لینک سازی از جمله این اصول است. همچنین استفاده از کیورد استافینگ نیز میتواند ضربه زیادی به محتوای شما بزند و استفاده از آن باعث شود که محتوای شما با یک محتوای سئو کپی رایتینگ فاصله زیادی بگیرد.
چرا کپی رایتینگ در سئو اهمیت دارد؟
همانطور که بیان شد، کپی رایتینگ محتوای شما را از دوجانبه بهبود میبخشد، هم موتور جستجو هم کاربران! اما یک محتوای خوب از بد، زمانی تشخیص داده میشود که یکی از دیگری بیشتر لینک جذب کند، یا یکی از دیگری بیشتر به اشتراک گذاشته شود. این ویژگیهاست که محتوای شما را خاص میکند و موتور جستجو را وادار میکند که در صفحه نتایج به کاربران شما نمایش دهد. پس ایجاد جذابیت برای مخاطب مهمترین فاکتور کلیدی در این نوع محتواست.
چرا سئو کپی رایتینگ برای سئو خوب است؟ در پاسخ باید گفت که سئو کپی رایتینگ برای کاربر سودمند است یعنی خودش به تنهایی منبع با ارزشی برای تمامی افراد تازه کار در آن حوزه است؛ اینجاست که حرف از کاربر پسند بودن محتوای سئو کپی رایتینگ به میان میآید. همانطور که بیان شد، کاربر پسند بودن با سئو نیز ارتباط تنگاتنگی دارد و میتواند تاثیر خوبی روی بالا بردن رتبه کیوردهای شما داشته باشد.

در کتاب محتوای سئو کپی رایتینگ یاد میگیریم که...
در این کتاب یاد میگیریم که چطور محتوایی تولید کنیم که ارزشمند باشد یا اصلا کدام محتواها برای موتورهای جستجوی ارزشمند تلقی میشوند.
در فصل بعدی وارد حوزه آماده کردن محتوا میشوید. سئو کپی رایتینگ! مهمترین مبحثی که هم یه سئوکار باید بداند هم یک محتوا نویس. در واقع سئو کپیرایتینگ است که میتواند رتبه سایت شما را بیشتر بهبود ببخشد و باعث ایجاد ترافیک روی وبسایتتان شود.
در این بخش از کتاب کم کم متوجه میشوید که اگر سئو را نادیده بگیریم باعث چه اتفاقاتی میافتد؟ آیا رسیدگی تنها به سئو میتواند به کسب رتبه سایت شما منجر شود یا عوامل زیاد دیگری در آن تاثیر گذار است؟
یکی از مهمترین مقولهها در سئو کیوورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی) است. در این کتاب که با بیان شیرین به توضیح این فرآیند پرداخته است و سعی کرده با ترفندهایی که آموزش میدهد بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کند و سبب شود که در کنار دقیق بودن هدفمند هم باشد.
همانطور که از موضوع و عنوان اصلی این کتاب مشخص است، این کتاب میخواهد به شما کمک کند تا محتوایی تولید کنید که در کنار اینکه مرجع باشد بتواند مورد پسند گوگل واقع شود و شما را به کاربرها نمایش دهد.
داشتن یک محتوای مرجع اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب میشود که نه تنها اعتماد کاربرها بلکه موتور جستجوی گوگل به شما بیشتر شود. کسب اعتماد بیشتر توسط گوگل سبب میشود که ترافیک روی سایت شما بیشتر شده و در کنار آن زمانی را که کاربرها روی سایت شما میگذارند نیز به مرور افزایش پیدا کند به شرطی که همان چیزی را عرضه کنید که کاربر به دنبال آن است.
در این کتاب با مراحل ساخت یک محتوای مرجع آشنا میشوید و تفاوت آن را با محتواهای دیگر متوجه میشوید.
این کتاب تنها به محتوا نپرداخته بلکه سری هم به ایجاد استراتژیهای لینک سازی زده و به شما راهکارهای مفید و مختصری درباره لینک سازی آنها و توسعه این محتواها در شبکههای اجتماعی و سایتها نشان میدهد.