-
بخش 1 عمومی
-
بخش 2 فنی - معماری
-
بخش 3 محتوا
-
بخش 5 محتوا - معماری
-
بخش 6 فنی - دسترسی
-
بخش 7 محتوا - وب معنایی
-
بخش 8 راهبری پروژه
-
بخش 9 فنی - راندمان
KPI چیست؟
شاخص عملکرد کلیدی یا به اختصار "KPI" (اختصار از عبارت انگلیسی Key Performance Indicator)، یک متریک یا شاخص است که در یک سازمان یا پروژه برای اندازهگیری و ارزیابی عملکرد و پیشرفت به کار میرود. KPI ها به ما کمک میکنند تا به وضوح درک کنیم که آیا یک سازمان، یک تیم یا یک فرآیند در حال اجرا به خوبی عمل میکند یا خیر، و آیا به تحقق اهداف و استراتژیها نزدیک است یا خیر.
KPI ها معمولاً در زمینههای مختلف سازمانی مورد استفاده قرار میگیرند، مانند مالی، بازاریابی، فروش، منابع انسانی، عملیات و غیره. این شاخصها میتوانند معیارهای مالی مانند سود ناخالص، درآمد، سهامداران، یا معیارهای غیرمالی مانند رضایت مشتریان، درصد نگهداشت کارمندان، زمان تولید و غیره باشند.
به طور خلاصه، KPI ها به سازمانها و تیمها کمک میکنند تا در راستای اهداف خود پیشرفت کنند، عملکرد خود را مانند یک "قیاس" اندازهگیری کنند و تصمیمگیریهای بهتری را انجام دهند.
-
محمد رضا حبیب پور
1402:06:31 08:15:32صدا خیلی ضعیفه خش داره انگار
نظرات