سوشیال سیگنال چیست و چگونه به رشد سئو کمک می‌ کند؟

سوشیال سیگنال چیست؟

zcczczcc

کمک سوشال سیگنال به سئو یک سایت!

این روزها شبکه های اجتماعی نقش بسیار پر رنگی در زندگی کاربران دارند و همین مسئله باعث شده تا سایت ها هم از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. اگر به دور و بر خود نگاه کنید، شاید هیچ فردی را پیدا نکنید که در شبکه های اجتماعی فعالیت نکند! هر کاربر حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. کسب و کارها این مسئله را به خوبی می دانند و این دیدگاه که شبکه های اجتماعی تنها برای سرگرمی هستند، از بین رفته است. جالب است بدانید که سوشیال سیگنال روی سئو سایت شما و رسیدن آن به رتبه های اول تاثیر زیادی دارد. در این مقاله می خواهیم ببینیم که مفهوم سوشیال سیگنال و چگونه با استفاده از آن می توان به رشد سایت خود کمک کرد.

 

سوشیال سیگنال چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده این موضوع را بررسی کنیم، باید بگوییم که در شبکه های اجتماعی هر اتفاقی بیفتد که در آن نام برند شما مطرح باشد، نوعی سوشیال سیگنال اتفاق افتاده است. اگر در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارید، حتماً دیده اید که گاهی اوقات کاربران در مورد یک برند صحبت می کنند. حال این صحبت کردن می تواند مثبت یا منفی باشد؛ تفاوتی ندارد. در هر صورت کاربران در مورد شما صحبت می کنند و این نوعی سوشیال سیگنال است. البته اگر کاربران منفی صحبت کنند، روی برند شما تاثیر منفی دارد که برای کسب و کارتان مناسب نیست. اما در حالت کلی اگر به فکر سوشیال سیگنال هستید، فرقی ندارد که کاربران چه می گویند، مهم این است که بارها و بارها نام برند شما در شبکه های اجتماعی مطرح شده باشد.

سوشیال سیگنال در هر شبکه اجتماعی ممکن است اتفاق بیفتد و فرقی هم ندارد که کاربران در کدام شبکه از شما صحبت کنند. اما برخی شبکه های اجتماعی در میان کاربران محبوب تر هستند و وایرال شدن نام برند در آن سریع تر اتفاق می افتد. تا جایی که ممکن است در کمتر از چند روز میلیون ها نفر نام برند شما به گوششان بخورد. این شبکه ها از نظر گوگل ارزش بیشتری دارند و همین مسئله باعث می شود تا سوشیال سیگنال این شبکه ها تاثیر بیشتری روی سئو سایت شما داشته باشد.

سوشیال سیگنال روی سئو تاثیرگذار است؟

سوشال سیگنال یا سیگنال اجتماعی به کلیه تعاملات کاربران با محتوای شما در شبکه‌‌های اجتماعی گفته می‌شود. این تعاملات می‌‌تواند شامل لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری، کلیک و... باشد. سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیز فرآیندی است که به کمک آن وبسایت‌ها تلاش می‌کنند تا در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنند.

رابطه بین سوشیال سیگنال و سئو همواره موضوع بحث و بررسی بوده است. برخی معتقدند که سوشال سیگنال تاثیر مستقیمی بر روی رتبه‌بندی وبسایت‌ها در نتایج جستجو دارد و برخی دیگر این تاثیر را غیرمستقیم می‌‌دانند. اما شواهد نشان می‌‌دهد که فعالیت در شبکه‌‌های اجتماعی و دریافت سوشیال سیگنال می ‌تواند به بهبود سئو کمک کند.

چرا سوشال سیگنال می‌‌تواند بر سئو تاثیرگذار باشد؟

  • افزایش دیده شدن محتوا: وقتی محتوای شما در شبکه‌‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌‌شود، تعداد بیشتری از افراد با آن آشنا می‌شوند. این ویژگی می‌تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما منجر شود.
  • بهبود کیفیت بک لینک‌ها: هنگامی که کاربران محتوای شما را در شبکه‌‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، در واقع به آن لینک داده‌اند. این لینک‌ها می‌‌توانند به عنوان بک لینک‌های طبیعی برای وبسایت شما عمل کنند و به بهبود رتبه‌بندی آن کمک کنند.
  • افزایش اعتبار و اعتماد: تعداد بالای لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری نشان می‌دهد که محتوای شما مورد توجه کاربران قرار گرفته است و این موضوع می ‌تواند به افزایش اعتبار و اعتماد کاربران نسبت به وبسایت شما کمک کند.
  • بهبود تجربه کاربری: تعامل با کاربران در شبکه‌‌های اجتماعی می ‌تواند به شما کمک کند تا بهتر نیازها و خواسته‌های آن‌ها را درک کنید و محتوای خود را متناسب با آن بهبود دهید.

بنابراین بهبود تجربه کاربری بر سئو سایت و افزایش بازدید شما تاثیر دارد. فعالیت در شبکه ‌های اجتماعی و دریافت سوشیال سیگنال می‌تواند به بهبود سئو کمک کند. در نتیجه، برای بهبود سئو وبسایت خود، بهتر است به موازات بهینه ‌سازی فنی سایت و تولید محتوای با کیفیت، به فعالیت در شبکه‌‌های اجتماعی و ایجاد تعامل با کاربران نیز اهمیت دهید.

نکته مهم: سوشیال سیگنال تنها یکی از عوامل موثر بر روی سئو است و برای موفقیت در سئو، باید به سایر عوامل مانند کیفیت محتوا، بهینه‌سازی فنی، ساختار وبسایت و... نیز توجه کنید.

سوشال سئو را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

سوشیال سیگنال رایگان

به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که بدون صرف هزینه انجام می‌شوند. این فعالیت‌ها شامل ایجاد پروفایل‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای جذاب و ارزشمند، تعامل با کاربران، شرکت در گروه‌ها و انجمن‌های مرتبط و ... است.

سوشال سیگنال‌های رایگان معمولاً به طور طبیعی و از طریق تعاملات واقعی کاربران ایجاد می‌شوند. برای به دست آوردن این سیگنال‌ ها، کسب‌وکارها باید محتوای ارزشمند و جذابی تولید کنند که به طور ارگانیک باعث جذب لایک‌ها، اشتراک‌گذاری ‌ها و کامنت‌ها شود. ایجاد تعامل واقعی با مخاطبان و تشویق آنها به اشتراک‌گذاری محتوا یکی از استراتژی‌‌های اصلی برای کسب سوشال سیگنال‌های رایگان است. این روش نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه موجب افزایش اعتماد کاربران و بهبود روابط بلندمدت با مشتریان می‌‌شود.

سوشیال سیگنال پولی

به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای افزایش آن‌ها هزینه صرف میشود. این فعالیت‌ها شامل تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی، خرید لایک و فالوور، همکاری با اینفلوئنسرها و ... است.

سوشال سیگنال‌های پولی شامل استفاده از خدمات و پلتفرم‌هایی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم، تعاملات اجتماعی را افزایش می‌دهند. این خدمات ممکن است شامل خرید لایک‌ها، فالوورها، یا حتی کامنت‌ها باشند. اگرچه این روش‌ ها می‌توانند در کوتاه‌ مدت به بهبود دیده شدن محتوا کمک کنند، اما باید با احتیاط از آن‌ها استفاده شود. موتورهای جستجو و شبکه‌‌های اجتماعی به‌روزترین تکنولوژی‌ها را برای شناسایی تعاملات مصنوعی به کار می‌گیرند و استفاده نادرست از سوشال سیگنال‌های پولی می‌‌تواند به کاهش اعتبار و حتی جریمه‌های سنگین منجر شود.

در نهایت، بهترین راهکار برای بهره‌مندی از سوشال سیگنال‌ها، ترکیبی از استراتژی‌های رایگان و پولی است. تولید محتوای باکیفیت و جذاب، همراه با استفاده هوشمندانه از تبلیغات و پروموشن‌ های اجتماعی، می‌تواند به طور مؤثری باعث افزایش تعاملات اجتماعی و بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو شود.

از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌ توان سوشیال سیگنال دریافت کرد؟

تقریباً از تمام شبکه های اجتماعی می توان سوشیال سیگنال دریافت کرد اما برخی از آن ها برای گوگل مهم تر هستند. در این بخش از مقاله می خواهیم ببینیم که کدام شبکه های اجتماعی برای گوگل مهم هستند و می توان بهترین نتیجه را از سوشیال سیگنال آن ها دریافت کرد. 4 مورد از شبکه های اجتماعی مهم برای بحث سوشیال سیگنال عبارتند از:

  • فیسبوک

اولین شبکه اجتماعی که شما می توانید با استفاده از آن سوشیال سیگنال برای برند خود ایجاد کنید، فیسبوک است. در حال حاضر فیسبوک بزرگ ترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا است و شانس وایرال شدن محتوا در آن بسیار زیاد خواهد بود. البته فیسبوک به درد کسب و کارهای ایرانی نمی خورد و بهتر است کسب و کارهای بین المللی از آن استفاده کنند. البته برای سوشیال سیگنال فرقی نمی کند که کاربران ایرانی در آن حضور داشته باشند یا خیر! مهم این است که نام برند شما هزاران بار در پیام های کاربران دیده شود تا از تاثیر آن بهره مند شوید.

  • لینکدین

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی تخصصی است که در آن ارتباط افراد بر پایه کار و صنعت است. در لینکدین امکان قرار دادن لینک وجود دارد و شما می توانید برای سایت خود سوشیال سیگنال دریافت کنید. همچنین در این شبکه اجتماعی شانس شما برای سوشیال سیگنال بسیار زیاد است! زیرا کافی است یک بحث بین کاربران در مورد یک برند پیش بیاید، در این صورت همه کاربران در مورد آن محتوایی می نویسند و منتشر می کنند. به همین دلیل است که لینکدین قدرت بسیار بالایی برای سوشیال سیگنال دارد و پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید.

  • توئیتر

توئیتر پر حاشیه ترین شبکه اجتماعی است که کاربران در آن محتوای متنی منتشر می کنند! نباید فراموش کرد که قدرت وایرال شدن محتوا در توئیتر بسیار زیاد است و شما می توانید با ایجاد کمپین های جذاب سوشیال سیگنال بسیار حرفه ای برگزار کنید. برای موفقیت در توئیتر بهتر است با کاربرانی که فالوورهای زیادی دارند، ارتباط برقرار کنید. در این صورت است که می توانید بهترین نتیجه را بگیرید و با کمک سوشیال سیگنال به رشد سایت خود کمک زیادی کنید. گاهی اوقات حاشیه درست کردن برای دریافت سوشیال سیگنال راه کاری عالی است که نباید آن را دست کم بگیرید اما باید به دقت انجام شود که تاثیر منفی روی برند شما نداشته باشد.

  • پینترست

پینترست یکی از شبکه های اجتماعی است که بر پایه تصویر راه اندازی شده است و کاربران تصاویر تهیه شده توسط خودشان را در آن به اشتراک می گذارند. با فعالیت در پینترست شانس بالایی در دریافت سوشیال سیگنال خواهید داشت. کافی است فعالیت مستمر داشته باشید و تصاویر با کیفیت منتشر کنید تا کاربران در مورد شما صحبت کنند. همین مسئله باعث می شود تا سوشیال سیگنال خوبی بگیرید و این مسئله به رشد رتبه شما در گوگل کمک زیادی می کند.

با فعالیت در این شبکه های اجتماعی می توانید شانس خود را برای دریافت سوشیال سیگنال افزایش دهید و بهترین نتایج را از آن برای رسیدن به رتبه های اول گوگل بگیرید.

 

چگونه سوشیال سیگنال دریافت کنیم؟

اکنون که با مفهوم سوشیال سیگنال و اهمیت آن در سئو آشنا شدید، زمان آن می رسد که با راه های دریافت سوشیال سیگنال آشنا شوید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 6 راه دریافت سوشیال سیگنال بپردازیم:

1.قرار دادن دکمه اشتراک گذاری محتوا در سایت

اولین راه برای دریافت سوشیال سیگنال این است که دکمه های اشتراک گذاری محتوای خود را در سایت قرار دهید. در واقع در پایین یا بالایی هر محتوا از سایت، آیکن های مربوط به اشتراک گذاری آن را قرار دهید تا کاربر با کلیک بر روی آن، محتوای شما را در شبکه های اجتماعی موردنظر معرفی کند. اگر از سایت سازهای آماده استفاده می کنید، معمولاً این قابلیت با یک کلیک قابل اجرا است و در کمترین زمان ممکن می توانید دکمه های اشتراک گذاری را در سایت خود درج کنید. همچنین در متن اشتراک گذاری باید نام برند خود را درج کنید تا سوشیال سیگنال محسوب شود.

2.استفاده از کال تو اکشن مناسب

کال تو اکشن به این معنی است که از کاربران بخواهید کاری انجام دهند! با استفاده از کال تو اکشن مناسب، می توانید از کاربران بخواهید نام برند شما را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنند. از کال تو اکشن در سایت و حتی ایمیل های خود استفاده کنید! این کار باعث می شود تا کاربران زیادی نام برند شما را به اشتراک بگذارند و بهترین نتایج را از آن دریافت کنید. بخش های دیگری نظیر شبکه های اجتماعی هم گزینه مناسبی برای ایجاد کال تو اکشن است! مثلاً اگر در اینستاگرام خود محتوایی منتشر می کنید، می توانید از کاربر بخواهید آن را به اشتراک بگذارد.

3.راه اندازی کمپین های جذاب در شبکه های اجتماعی

کمپین ها نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کارها دارند، به خصوص کمپین های مربوط به شبکه های اجتماعی! کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی حضور دارند و شما می توانید با اجرای کمپین های جذاب، بهترین نتایج را از آن بگیرید. در شبکه های اجتماعی خود کمپین های جایزه دار برگزار کنید تا کاربر با شرکت در آن بتواند جایزه بگیرد. مثلاً می توانید از کاربر بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارد یا در صفحه خود، نام و حساب کاربری شما را قرار دهد. در این صورت نه تنها سوشیال سیگنال دریافت می کنید، بلکه به برندسازی شما هم کمک می کند.

4.افزایش ارتباطات قوی و واقعی

یکی دیگر از راه های دریافت سوشیال سیگنال این است که ارتباطات خود با صفحات مرتبط را قوی کنید! اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنیم، صفحات تجاری در اینستاگرام گزینه مناسبی هستند. صفحاتی در اینستاگرام که آموزش های مختلف منتشر می کنند، گاهی اوقات یک دیگر را دنبال می کنند و هنگامی که یک از آن ها محتوای خوبی منتشر می کند، پیج های مشابه آن را در استوری خود به اشتراک می گذارند. حال اگر همین اتفاق در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر توئیتر رخ دهد، باعث ایجاد سوشیال سیگنال می شود که کمک زیادی به رشد شما می کند.

5.تولید محتوا با هدف وایرال شدن آن

شاید شما هم محتوایی را دیده باشید که خیلی وایرال شده است یا حتی ممکن است خودتان هم آن را وایرال کرده باشید. یکی از راه های دریافت سوشیال سیگنال این است که شما محتوایی تولید کنید که توسط کاربران زیادی وایرال شود! در چنین شرایطی نام برند شما در محتوای آن ها بارها و باها دیده می شود که به رشد شما کمک بسیار زیادی می کند. گاهی اوقات محتوای حاشیه دار می تواند باعث رشد شما شود اما باید حواستان به تاثیر آن در برندسازی باشد. برندسازی منفی یکی از اتفاقاتی بدی است که می تواند برای هر کسب و کاری رخ دهد.

6.استفاده از روش های کلاه سیاه برای دریافت سوشیال سیگنال

برخی روش ها که برای سئو کلاه سیاه استفاده می شوند هم برای دریافت سوشیال سیگنال مناسب هستند! مثلاً برخی سایت ها هستند که با دریافت هزینه از شما برایتان سوشیال سیگنال ارسال می کنند. در این صورت در کمترین زمان ممکن می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. حتی ممکن است خودتان به صفحاتی در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر پول بدهید تا نام برند شما را منتشر کنند. در این صورت اگر آن صفحه بزرگ باشد، کاربران دیگری هم آن را به اشتراک می گذارند که در این صورت با هزینه مناسب می توانید هزاران سوشیال سیگنال دریافت کنید.

عکس مرتبط با سوشال سیگنال و تاثیرش در سئو است.

 

چگونه وضعیت سوشیال سیگنال سایت خود را چک کنیم؟

برای آن که بخواهید سوشیال سیگنال دریافت کنید، ابتدا باید وضعیت فعلی سایت را چک کنید. برای این کار کافی است وارد سایت socialsignalscheck.com شوید:

در کادر بالا آدرس سایت خود را وارد کنید تا ببینید که سوشیال سیگنال آن در چه وضعیتی است. سپس می توانید متناسب با آن برای دریافت سوشیال سیگنال سایت خود برنامه ریزی کنید. البته سایت های دیگری هم برای این کار وجود دارند که امکانات هر یک از آن ها متفاوت است. سایتی که معرفی کردیم، یک سایت ساده اما حرفه ای است که نیاز شما را به خوبی برطرف می کند.

نتیجه گیری

سوشیال سیگنال یکی از مباحث بسیار مهم در مدیریت کسب و کار اینترنتی است! بخش مهمی از آن مربوط به سئو می شود و تاثیر زیادی روی رتبه بندی سایت شما در گوگل دارد. در این مقاله سعی کردیم به بررسی این مفهوم بپردازیم تا با آن آشنا شوید. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

پست های مشابه

GEO چیست؟ تفاوت GEO و SEO

01

دی

تیم تحریریه سئولب

فاوآیکون (Favicon) چیست؟

24

آذر

تیم تحریریه سئولب