فرصت باقی مانده تا رویداد ۱۰ مرداد

روز

ساعت

دقیقه

ثانیه

تکنیک های موثر در بهبود سئوی خارجی

12 اردیبهشت 1401

 

آپدیت مطلب سئو offpage

اکنون که با اصول سئو خارجی آشنا شدیم، فعالیت‌های مختلفی که باید انجام دهید را توضیح می‌دهیم تا شانس خود را برای کسب رتبه برتر در نتایج گوگل بهبود ببخشید. در زیر لیستی از فعالیت‌های مهم در سئوی خارجی و نحوه انجام آن‌ها بیان شده‌اند:

  • مشکل لینک‌های شکسته را برطرف کنید

مشکل لینک‌های شکسته را برطرف کنید

کاربران دوست ندارند هنگام بازدید از سایت شما به سایر صفحات هدایت شوند یا صفحه 404 را ببینند. در وهله اول لینک شکسته با تغییر آدرس یو آر ال (URL) رخ می‌دهد. اگر لینک خارجی شما با تغییر URL مواجه شده باشد، کاربر به صفحه مورد نظر راهنمایی نمی‌شود.

موضوع دیگر در مورد لینک شکسته این است که شما صفحه خود را حذف کنید که با این کار کاربر نمی‌تواند صفحه مورد نظر را پیدا کند. در هر دو صورت، لینک خارجی شما بی‌اثر خواهد بود. در اینگونه موارد باید آدرس URL لینک خارجی خود را تغییر دهید.
  • به وبسایت‌های دیگر رپرتاژ بدهید

به وبسایت‌های دیگر رپرتاژ بدهید

مهمترین راه برای بهبود سئو خارجی، دریافت بک لینک معتبر از طریق رپرتاژ است. رپرتاژ به معنای تهیه محتوا و انتشار آن در وبسایتی دیگر است. برای مثال، شما محتوایی 800 کلمه‌ای با عنوان «بهترین خدمات سئو در تهران» را تولید می‌کنید و سپس این محتوا را در وبسایتی که رتبه سئو بالایی دارد، منتشر می‌کنید.

بسیاری از وبسایت‌هایی که خدمات تبلیغات و رپرتاژ را ارائه می‌دهند، به شما اجازه یک تا سه لینک را می‌دهند. شما براساس نوع استراتژی خود، لینک‌ها را مشخص می‌کنید تا در زمان انتشار محتوا، کاربران هدف بر روی لینک‌ها کلیک کرده تا هم از خدمات شما استفاده کنند و هم رتبه سئوی شما را بهبود بخشند.

  • در تالارهای گفتگو مشارکت کنید

در تالارهای گفتگو مشارکت کنید

فعال بودن در تالارهای گفتگوی راهی عالی برای جلب توجه کاربران است. با عضویت در تالارهای گفتگو می‌توانید در موضوعات مختلف شرکت کنید و با ارائه نظر، کاربران را به وبسایت خود ارجاع دهید.

برای این کار تنها لازم است لینک صفحه ‌ای از سایت خود را که با موضوع مورد بحث مشابه است را با انکر تکست مشخص در نظرات قرار دهید. با ین کار توانسته اید به صورت رایگان بک لینک برای وبسایت خود دریافت کنید. فقط مهم است که وبسایت مرجع که شما در تالار گفتگوی آن عضو هستید، از اعتبار دامنه بالایی برخوردار باشد.

  • نشانه گذاری اجتماعی را در اولویت قرار دهید

نشانه گذاری اجتماعی (Social Bookmarking) شامل جستجو، ذخیره و به اشتراک گذاری سایت‌ها یا صفحاتی است که برای شما جالب هستند. این کار از طریق سایت‌های نشانه گذاری اجتماعی مانند پینترست (Pinterest)، ردیت (Reddit) و سایر موارد امکان پذیر است.

برچسب گذاری در چنین سایت‌هایی می‌تواند منجر به بهبود سئوی خارجی شود. افرادی که از چنین سایت‌هایی استفاده می‌کنند و وارد وبسایت شما می‌شوند، می‌توانند به مشتری و کاربر وفادار شما تبدیل شوند. همچنین می‌توانید دکمه‌های نشانه گذاری اجتماعی را در سایت خود اضافه کنید (در مقالات) تا روند ساده سازی سئو خارجی انجام شود.

  • تصاویر خود را به اشتراک بگذارید

تصاویر خود را به اشتراک بگذارید

ارسال تصاویر (Image Submission) یکی دیگر از روش‌های مهم سئو خارجی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا محتوای بصری در نزد کاربران بسیار محبوب است. ارسال تصویر مربوط ایجاد تصاویری خاص مانند اینفوگرافیک‌ها و به اشتراک گذاری آنها در سایت‌های مختلف است.

انتخاب بهترین قالب فایل تصویر، اندازه تصویر، توضیحات، متن جایگزین عکس و سایر موارد در ارسال تصاویر مهم هستند. نمونه‌هایی از سایت اشتراک تصاویر شامل فلیکر (Flicker) و فوتوباکت (Photobucket) هستند.

  • مقالات خاص خود را منتشر کنید

مقالات خاص خود را منتشر کنید

سایت‌های خاصی مانند اسکریبدی (Scribd) و اسلایدشیر (SlideShare) و سایر موارد، اسنادی در قالب پی دی اف (PDF) و داک (doc) را می‌پذیرند تا به کاربرانی که به دنبال مقالاتی در موضوعات خاصی هستند، کمک کنند. به این کار ارسال سند (Document Submissions) گفته می‌شود.

ارسال سند در مورد موضوعات مرتبط و پرطرفدار راهی عالی برای جذب کاربران هدف است. استفاده از یک محتوای جامع و گنجاندن کلمات کلیدی خاص و ارسال آنها به وبسایت‌های مرتبط (در بالا معرفی شد)، دیگر ترفندهای مربوط به سئو خارجی هستند که می‌توان از آنها بهره بُرد.

  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

همانطور که از نامش پیدا است، اینفلوئنسر کسی است که توانایی تاثیرگذاری بر رفتار کاربر یا تصمیم گیری در خرید را دارد. اینفلوئنسرها ممکن است طرفداران زیادی در کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام دارند و می‌توانند در معرفی برند شما مؤثر باشند.

انتشار محتوا تصویری و ویدیویی در صفحات اینفلوئنسرها می‌توانند باعث مراجعه کاربران به صفحات اجتماعی شما و سپس کلیک بر لینک‌هایی باشد که در آنها درج کرده‌اید. برای مثال، قرار دادن لینک در استوری یک اینفلوئنسر پرطرفدار و کلیک کاربران بر روی لینک، باعث دریافت بک لینک می‌شود.
  • به شبکه‌های اجتماعی توجه کنید

به شبکه‌های اجتماعی توجه کنید

پروفایل مناسب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به بهبود سئوی خارجی کمک کند. تولید محتوای منحصر به فرد، تعامل با کاربران، آگاهی دادن به خدمات خود، رسیدگی به درخواست‌ها یا شکایات، به اشتراک گذاشتن محتوای ویروسی، همگی از اقدامات مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستند. می‌توانید لینک صفحات خود را در پست‌های فیس بوک یا در استوری اینستاگرام خود قرار دهید و با هر کلیک، بک لینک رایگان دریافت کنید.

  • از خبرنامه در وبسایت خود استفاده کنید

از خبرنامه در وبسایت خود استفاده کنید

خبرنامه‌ها شاید ساده‌ترین و در عین حال نادیده گرفته شده‌ترین تکنیک در سئو خارجی باشد. اطلاع رسانی به کاربران در مورد آخرین مقالات یا خدمات از طریق عضویت در خبرنامه و ارسال ایمیل، راهی آسان و مؤثر برای بهبود سئوی خارجی است.

فقط یادتان باشد عنوان ایمیل خود را جذاب انتخاب کنید تا کاربران زحمت باز کردن ایمیل را به خود بدهند! زیرا اکثر افراد نه تنها هر ایمیلی را باز نمی‌کنند بلکه آنها را سریعاً از اینباکس خود حذف می‌کنند.

  • پادکست تولید کنید

پادکست تولید کنید

هر نوع محتوای صوتی مانند پادکست‌ها تا همین اواخر توسط گوگل به عنوان یک عنصر مهم در سئو قلمداد نمی‌شد اما امروزه رویکرد گوگل تغییر کرده است. دانستن راهکارهای ایجاد پادکست‌های سازگار با سئو، می‌تواند کمک قابل توجهی در استراتژی سئوی خارجی شما داشته باشد.

گوگل اکنون می‌تواند کلمات کلیدی را از طریق صدا تشخیص دهد. این مهم همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا پادکست‌های خود را به صورت ارگانیک تبلیغ کنید تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید. همچنین، مهم است که عنوان پادکست خود را طوری انتخاب کنید هم برای گوگل و هم برای کاربران جذاب باشد.

انواع لینک برای سئو خارجی

در زیر به انواع لینک مربوط به سئو off-page اشاره می‌کنیم:

  • لینک‌های طبیعی (Natural Links)

لینک‌های طبیعی هنگامی ‌است که شما از طریق رپرتاژ اقدام به انتشار محتوا در وبسایت‌های دیگر می‌کنید. لینک‌هایی که در این محتوا قرار دارند به صورت طبیعی شناخته می‌شوند زیرا کاربران از طریق جستجو در گوگل یا رجوع به وبسایت مربوطه اقدام به کلیک بر روی لینک‌های داخل رپرتاژ می‌کنند.

  • لینک‌های ساخته شده (Built Links)

لینک‌های ساخته شده، لینک‌هایی هستند که به صورت دستی به دست می‌آیند. این بدان معناست که فرد باید به عنوان مهمان در وبسایت‌هایی ارائه محتوای رایگان مانند ویرگول عضو شود و با انتشار محتوا و قرار دادن لینک در محتوای خود، لینک ساخته شده ایجاد کند. این محتوا از طریق سرچ گوگل جستجو می‌شود.

  • لینک‌های ایجاد شده (Created Links)

لینک‌های ایجاد شده همانطور که از نامشان پیداست، توسط مالک سایت ایجاد می‌شوند تا موتورهای جستجو فکر کنند که لینک‌های آن‌ها مرتبط و مهم هستند. انواع مختلفی از لینک‌های ایجاد شده مانند لینک دادن به یک انجمن یا نظرات در مقالات بلاگ وجود دارند که ممکن است بک لینک‌های خوب یا بدی داشته باشند.

مزایای سئو خارجی برای وبسایت چیست؟

بدون شک، سئو خارجی در بهبود رتبه سایت در و اعتبار دامنه مؤثر است. به همین دلیل، ما در زیر به برخی از فواید مشخص سئوی خارجی اشاره می‌کنیم:

  • بالا آمدن در نتایج گوگل

سئو خارجی می‌تواند به برند‌ها کمک کند تا رتبه خود را در نتایج گوگل افزایش دهند. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، هرچه بازدید از سایت شما بیشتر باشد، میزان فروش شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • افزایش پیج رنک

پیج رنک با رتبه بندی در نتایج گوگل متفاوت است. پیج رنک به نمره عددی بین 0 تا 10 اشاره دارد که توسط گوگل به وبسایت‌ها داده می‌شود. پیج رنگ بر اساس چندین معیار از جمله تجربه کاربری و کیفیت و تعداد لینک‌های مورد استفاده نقش مشخص می‌شود.

  • تقویت هویت برند

به ویژه برای کسب کارهایی که تازه کا خود را شروع کرده‌اند، توسعه برند از سئوی داخلی زمان بر خواهد بود. به همین دلیل، این کسب و کارهای به سراغ سئوی خارجی می‌روند تا هم بتوانند رتبه سئو سایت خود را بهبود ببخشد و هم برند خود را به کاربران هدف معرفی کنند.

 

چگونه می‌توانیم از مجازات‌های لینک‌های غیر طبیعی خودداری کنیم؟

لینک دادن به طور قابل توجهی می‌تواند بر عملکرد وبسایت شما تأثیر بگذارد. با این حال، این مهم یک شمشیر دو لبه است زیرا بک لینک‌های غیر طبیعی می‌توانند مجازات‌های گوگل را به همراه داشته باشند. مجازات گوگل می‌تواند یک مانع بزرگی برای وبسایت‌ها باشد زیرا باعث تخریب استراتژی‌های مربوط به بهبود رتبه می‌شود.

طی چند سال گذشته، گوگل دریافت بک لینک از وبسایت‌های معتبر را مهم می‌دانست اما امروزه گوگل در کنار بک لینک‌های معتبر به تولید محتوای کاربرپسند بیشتر اهمیت می‌دهد. مهم است که محتوای تولیدی شما در خدمت کاربر باشد و نه صرفاً موتورهای جستجو، سپس با ایجاد انکر تکست‌های طبیعی و لینک‌های متنوع، سئوی خارجی خود را بهبود بخشید.

پست های مشابه