فرصت باقی مانده تا رویداد ۱۰ مرداد

روز

ساعت

دقیقه

ثانیه

آموزش 0 تا 100 انکرتکست [Anchor text] در سئو

انکرتکست، یکی از اصطلاحات پرکاربرد در سئو است که در خلق مسیر‌های لینک سازی، نقش بسیار مهمی دارد، اگر شما نیز دوست دارید با این عبارت جذاب و نقش آن در سئو، بیشتر آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید !

 

انکرتکست چیست و چه کاربردی دارد؟

انکرتکست‌ها همان عباراتی هستند که کاربر با کلیک کردن بر روی آن‌ها، به صفحات جدید، منتقل می‌شود؛ به زبان ساده، Anchor tex یک ابزار کمکی در قالب عبارات متفاوت است که با کمک آن‌ها لینک‌ها در قلب صفحات وب سایت، جایگذاری می‌شوند. 

 

با مدل‌های مختلف انکر تکست، آشنا شوید.

در سئو امروز، از انکر تکست‌ها در قالب‌های متفاوتی، استفاده می‌شود، در ادامه با مدل‌های متفاوت کاربرد انکرتکست در محتوا آشنا شوید. 

  •  نام برند (Branded Anchors) 

نام برند هر کسب و کار، به عنوان نقطه کانونی قدرت آن، به حساب می‌آید و در بسیاری از زمانها انکرتکست‌ها همان نام برند، یا اسم سایت هستند.

به عنوان مثال، عبارتِ (سئو لب)، که به صفحه اصلی سایت ما لینک داده شده است، یک نوع Branded Anchors، محسوب می‌شود. 

 

  •  کلمات مرتبط یا  LSI Anchors

کلمات اِل اِس آی، عباراتی هستند که به درک بهتر مفهوم یک محتوا کمک می‌کنند، گاهی اوقات از ال اس آی‌ها در خلق مسیر های لینک سازی، استفاده می‌کنند. 

 

  •  انکرتکست طولانی یا Long Tail Anchors

انکرتکست‌هایی که از عبارات چند سیلابی که به کلمات کلیدی لانگ تیل، یا دم دراز معروف هستند، تشکیل می‌شوند، بین سئو کاران، از محبوبیت بسیار بالایی، برخوردار هستند.

 

انکرتکست چیست

  •  کلمه کلیدی + برند (Brand + keyword Anchor)

اگر وب سایت شما، فروشنده محصول خاصی باشد، انکر تکست می‌تواند نتیجه ترکیب نام برند و اسم محصول خاص باشد؛ مثلا دوره آموزش سرچ کنسول سئو لب، یک نمونه Brand + keyword Anchor، محسوب می‌شود.

 

  •  یو ار اِل (url)

برخی از سئو کارها برای ایجاد تنوع در لینک دهی، خود url را بدون داشتن متن یا عبارت کلیدی، انکر تکست قرار می‌دهند و کاربر می‌تواند با کلیک برروی آن، وارد صفحه مقصد شود.

 

  •  کلمه کلیدی (keyword)

حتما می‌دانید که هر محتوا در دنیای وب، یک کلمه کلیدی کانونی دارد که بر اساس آن، متن محتوا خلق شده است؛ گاهی اوقات سئو کاران، از کلمات کلیدی صفحه مقصد، برای ایجاد انکر تکست، استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، عبارت سئو کلاه سفید، که به مقاله آموزش تکنیک‌های جادویی سئو کلاه سفید در سال ۲۰۲۱، لینک داده شده است، یک انکرتکست(keyword)، می‌باشد.

 

  •  لینک عکس (Image Anchors) 

لینک دهی به وسیله عکس، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های انکرتکست، در بین سئو کاران است که مستقیما خود عکس را به آدرس صفحه مقصد، لینک می‌کنند.

 

  •  عبارت متفرقه (Generic Anchors)

انکرتکست عمومی، شامل تمام عبارات کلی می‌شوند که بیشتر جنبه راهنما برای کاربر دارند و در تمامی وب‌سایت ها کاربرد دارند، برخی از پراستفاده‌ترین انکرتکست‌های متفرقه، عبارتند از:

  •  در ادامه بخوانید
  •  اینجا کلیک کنید
  •  ادامه مطلب
  •  بیشتر بدانید و

 

کدام مدل انکر تکست، برای سئو بهتر است؟

برای این سوال، هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد! استفاده از انکر تکست‌ها بر اساس نوع لینک سازی و صفحه مقصد، تعیین می‌شود و قانون خاصی در این باره، وجود ندارد. اینکه شما چه انکرتکستی برای متن خود انتخاب می‌کنید همگی به هدف شما و همچنین استراتژی لینک سازی شما وابسته است.

 

انکرتکست در سئو

 

راهنمای نوشتن انکر تکست، راحت‌تر از آب خوردن! 

سئو کارهای حرفه‌ای، در کمتر از چند ثانیه، انکرتکست های عالی برای لینک سازی‌، خلق می‌کنند؛ شما نیز می‌توانید همچون حرفه‌ای ها، Anchor text بنویسید و برای این‌کار تنها نیاز به دانستن چند نکته ساده دارید.

فراموش نکنید که زمان نوشتن انکر تکست، شما در حال خلق یک ارزش، برای ارسال معنای لینک، به کاربر سایت، هستید و باید در اوج ظرافت و هوشمندی، این کار را انجام دهید. 

برای نوشتن بهترین انکر تکست، تنها کافی است، به 5 فرمان زیر گوش کنید تا مثل متخصصین حرفه‌ای سئو، بهترین انکرتکست ها را بنویسید و لذت ببرید. 

  1.    استفاده از عبارات ساده 
  2.    مرتبط با لینک مقصد
  3.    تشویق کاربر برای کلیک کردن
  4.    توصیف دقیق صفحه مقصد
  5.    عدم فریب کاربر

 

چند بار از انکر تکست ها در مقاله، استفاده کنیم؟

خوشبختانه در سئو، هیچگاه پارامتر عددی خاصی وجود ندارد و همه چیز بر اساس شرایط وب سایت و مسیر راه رقبا تایین می‌شود.

اگر قصد دارید به یک متخصص سئو تبدیل شوید، از همین امروز یاد بگیرید که در دنیای سئو دنبال درصدهای رقمی نباشید و با آنالیز رقبایتان، راهنمای مسیرتان را پیدا کنید. 

 

نکته خیلی مهم در رابطه با تعداد تکرار انکر تکست در مقاله این است که در استفاده از آن، زیاده روی نکنید و با نوشتن انکرتکست‌های تکراری، گوگل را به سایت‌تان، مشکوک نکنید. 

 

فرق نوشتن انکرتکست برای لینک خارجی و داخلی چیست؟ 

نوشتن انکر تکست‌ها برای لینک‌های داخلی و خارجی، تفاوت دارد؛ در ادامه به صورت دقیق، با تفاوت تکنیک این 2 حالت نوشتن Anchor text آشنا شوید. 

    • لینک داخلی

اگر قصد ایجاد انکرتکست و لینک سازی برای صفات داخلی سایت‌تان دارید، متخصصین سئو پیشنهاد می‌کنند که از روش لینک سازی تمیز، استفاده کنید و طبق قائده و قانون، پیش روید. 

 

پیشنهاد می‌شود زمان نوشتن انکرتکست‌ها و تارگت کردن لینک‌های مقصد، یک استراتژی حرفه‌ای و منظم، برای لینک سازی بچینید ومنظم، کار را جلو ببرید.

 

anchor text in seo

 

   • لینک خارجی

اما زمان لینک سازی خارجی، قصه نوشتن انکر تکست، متفاوت است و باید با روش لینک سازی کثیف، پیش روید تا گوگل به سایت شما مشکوک نشود.

به عنوان مثال، برای انکر تکست‌های رپورتاژ و بک لینک، با کلمات مرتبط سایت‌تان، بازی کنید و با استفاده از عبارات مختلف، گوگل را قانع کنید که قصد فریب آن را ندارید. 

 

 

انکر تکست، بر سئو چه تاثیری دارد؟

در دنیای امروز، انکر تکست‌ها بیش از گذشته در سئو صفحات اینترنتی، تاثیر مثبت دارند و به رشد وب‌ سایت‌ها کمک می‌کنند.

استفاده درست از انکر تکست باعث می‌شود که کاربر تصمیم بگیرد به یکی دیگر از صفحات شما وارد شود و با اشتیاق تا پایان محتوای صفحه، در سایت شما باقی بماند.

این همراهی کاربر با شما در صفحات سایت‌تان، موجب محبوبیت وب سایت، نزد گوگل و کسب اعتبار و در نتیجه بهبود شرایط وب سایت‌تان، در نتیجه موتورهای جست و جو می‌شود.

 

البته فراموش نکنید که انکر تکست، همچون یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند و در صورت درست استفاده نکردن از آن، ضربه مهلکی به پیکر سایت‌تان وارد خواهید کرد.

 

به عنوان مثال، اگر ساختار درست را رعایت نکنید و با فریب کاربر، آن را به محتوایی نامربوط با معنی عبارت کلیدی، هدایت  کنید، کاربر پس از ورود به صفحه مقصد، به سرعت صفحه را ترک می‌کند و نرخ بانس ریت بالا می‌رود و فاجعه‌ای در قلب سایت‌ شما رخ می‌دهد.

 

کاربرد انکر تکست در سئو کلاه سیاه

برخی از متخصصین سئو در روش‌های کلاه سیاه، از انکرتکست برای فریب موتورهای جست و جو استفاده می‌کنند.

برای این‌کار، پس از لینک دهی کلمات کلیدی به صفحات مقصد، انکر تکست هارا به رنگ پیش زمینه در می‌آورند تا از دید کاربر پنهان بماند و تنها گوگل آن را ببیند.

این تکنیک، تا پیش از آپریل ۲۰۲۱، کاربرد داشت، اما پس از آپدیت گوگل در الگوریتم پنگوئن، حساسیت‌های موتورهای جست و جو بالا رفته است و تکنیک انکرتکست کلاه سیاه، موجب جریمه سایت، توسط گوگل می‌شود. 

 

 

رابطه گوگل با Anchor Text چگونه است؟ 

موتور جست و جوی گوگل، با بهره مندی از هوش مصنوعی فوق قدرتمند، توانایی درک ارتباط معنایی انکر تکست شما با لینک مقصدی که روی آن جایگذاری کرده‌اید را دارد.

 

انکرتکست در لینک سازی

فراموش نکنید که گوگل، خیلی باهوش است و در صورت متوجه شدن عدم هماهنگی بین مفهوم کلمه کلیدی و لینک مقصد، شمارا جریمه خواهد کرد.

 

چه زمانی، انکر تکست‌ ها موجب جریمه شدن توسط گوگل‌ می‌ شوند؟

فراموش نکنید که زیاده روی در هر تکنیکی برای سئو سایت، نتیجه منفی خواهد داد و موجب جریمه شدن شما توسط گوگل می‌شود.

استفاده از انکر تکست نیز از این قائده مستثنی نیست و باید زمان استفاده از آن، تعادل را رعایت کنید؛ اگر دوست ندارید که گوگل شمارا به خاطر انکر تکست، جریمه کند، کارهای زیر را انجام ندهید!

  1.  زیاده روی در استفاده از کلید واژه‌های عمومی
  2.  استفاده از انکرتکست‌های تکراری
  3.  نوشتن کلمات زرد برای لینک سازی 
  4.  ویرایش کد css  و HTML 
  5.  لینک سازی کثیف
  6.  عدم هماهنگی محتوا بین لینک سایت مبدا و مقصد
  7.  هرگونه حرکت مشکوک زمان لینک سازی و . 

 

 

نتیجه گیری:  نحوه پیاده سازی استراتژی درست نوشتن انکرتکست

دنیای سئو، سرشار از اصطلاحات تخصصی جالب و کاربردی است، اگر قصد متخصص شدن در حوزه سئو را دارید باید با تمامی این عبارات، به خوبی آشنا باشید و کاربرد هرکدام را بدانید. 

انکرتکست، یکی از پرکاربرد ترین اصطلاحات، میان سئو کارها محسوب می‌شود که زمان لینک سازی داخلی و خارجی، کاربرد دارد. 

در این مقاله، همه آنچه که باید درباره انکر تکست و کاربرد های آن بدانید، خدمت شما همران گرامی، ارائه شد و مطمئن باشید با یاد گرفتن نکات این مطلب، خیلی عالی و کامل، انکر تکست را یاد گرفتید.

فراموش نکنید که حالا زمان انجام کار عملی است و فرصت را از دست ندهید و همین حالا هر آنچه درباره انکر تکست یاد گرفتید را روی وب سایت‌تان، پیاده کنید و از اجرا کردن دانش‌تان، لذت ببرید. 

 

پست های مشابه