کلمات کلیدی long tail چیست؟ و روش پیدا کردن آن ها

استراتژی کیورد ریسرچ

چهارشنبه 15 بهمن 99

کلمات کلیدی long tail چیست؟

کلمات کلیدی Long tail اصطلاحات جستجو به نسبت با میزان جستجوی و رقابت کم هستند. همچنین، طول کلمات Long tail (3+ کلمه) بیشتر از کلمات کلیدی دیگر است.

کلمات کلیدی long tail

حتی اگر تعداد کمی از افراد کلکات کلیدی long tail را جستجو کنند، وقتی تمام کوئری های این چنینی را باهم جمع کنید، قسمت عمده ای از جستجوهای گوگل را تشکیل می دهد.

کلمات کلیدی long tail چیست؟

(و این مورد در حال حاضر که افراد بیشتری از جستجوی صوتی استفاده می کنند بیشتر شده است)

92%درصد کل کلمات کلیدی که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند، long tail هستند.

ماهانه 1.9 میلیارد سرچ کیورد long tail

 

چرا کلمات کلیدی Long Tail برای سئو سایت مهم هستند؟

دو دلیل برای اهمیت استفاده از کلمات کلیدی long tail در سئو سایت وجود دارد:

دلیل شماره 1: کلمات کلیدی long tail آنقدر رقابتی نیستند

زمان سئو سایت کلمات کلیدی long tail خیلی کمتر از "کلمات کلیدی کوتاه" رقابتی هستند.

(در نتیجه رتبه گرفتن در اون ها خیلی راحتتر است)

برای مثال، یک کلمه کلیدی کوتاه مثل «link building» تقریبا 6 میلیارد نتیجه در گوگل دارد.

دلیل شماره 1: کلمات کلیدی long tail آنقدر رقابتی نیستند

بنابراین اگر می خواهید برای این کوئری رتبه 1 گوگل شوید، باید با بیش از 6 میلیارد سایت رقابت کنید.

از طرف دیگر، به کوئری طولانی تری مثل «best SEO link building software» نگاه کنید.

دلیل اهمیت کلمات کلیدی long tail برای سئو

این کلمه کلیدی long tail نسبت به کوئری "link building" رقابت خیلی کمتری دارد.

همین مورد درباره Google Adwords (PPC) نیز صدق می کند. ads با کلمات کلیدی longtail می تواند ارزان تر از کوئری فوق الهاده محبوب باشد.

دلیل شماره 2: کلمات کلیدی long tail نرخ تبدیل بالایی دارند

سرچ های لانگ تیل فقط کلمات طولانی نیستند.

آن ها خاص تر هستند.

به عبارت دیگر:

افرادی که کلمات long tail را جستجو می کنند در مقایسه با افرادی که به کلمات کلیدی کوتاه و عمومی سرچ می کنند پتانسیل بالاتری برای خرید دارند.

 

چگونه کلمات کلیدی Long Tail را پیدا کنیم

در اینجا 9 روش برای یافتن کلمات کلیدی longtail آورده ایم.

1. گوگل «Searches Related to…»

زمانی که چیزی را جستجو می کنید در انتهای صفحه نتایج گوگل، بخشی به نام "جستجوهای مربوط به . (Searches related to…)" وجود دارد.

 

این قسمت از نتایج معدن طلای برای کیورد ریسرچ است.

نحوه استفاده از آن در اینجا است:

ابتدا کلمه کلیدی که می خواهید در آن را رتبه بگیرید تایپ کنید.

دوم، به پایین صفحه بروید. و به "Searches related to…" برای آن کلمه کلیدی نگاهی بیندازید:

Google Searches Related to

تعدادی از کلمات کلیدی long tail که را به شما پیشنهاد می دهد.

نکته: یکی از کلمات کلیدی را از قسمت "Searches related to" بردارید و آن را در گوگل سرچ کنید. سپس، نتایج "Searches related to" را برای آن کلمه کلیدی بررسی کنید. اینکار را تکرار کنید تا لیست بزرگی از کلمات کلیدی عالی داشته باشید.

2. Answer The Public

Answer The Public یک ابزار تحقیقاتی مفید در مورد کلمات کلیدی متمرکز بر سوالات است.

برای استفاده یک کلمه کوتاه د ر قسمت سرچ تایپ کنید و بر روی Get Questions کلیک کنید.

سپس این ابزار سوالاتی که مردم میخواهند درباره موضوع شما بدانند را نشان می دهد:

و از آنجایی که کوئری سوالات طولانی هستند، تقریباً به طور خودکار کلمات کلیدی long tail محصوب می شوند.

 

این ابزار برای زبان فارسی کار نمی کند ولی باز هم میتواند دید خوبی برای انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات به شما بدهد.

3.فروم و انجمن ها

فروم یکی از مکان های خوب برای یافتن ایده های جدید برای کلمات کلیدی هستند.

به این فکر کنید:

به هر حال، اگر کسی در فرومی سوالی بپرسد، می دانید افراد دیگری نیز هستند که همان سوال را در گوگل جستجو می کنند.

برای استفاده از انجمن برای تحقیق کلمات کلیدی، به سراغ فرومی بروید که مخاطبان هدف شما در آن جا هستند. ممکن است چند نمونه از آنها را قبلا دیده باشید.

در غیر این صورت، از این روش برای پیدا کردن آن استفاده کنید:

  • انجمن + «سئو»
  • فروم + «سئو»

برای مثال فروم سئولب برای مکانی برای سوالات سئو است.

 سپس، پس از یافتن یک انجمن فعال، عناوین آخرین موضوعات را مشاهده کنید.

فراموش نکنید که کلمات و عباراتی را که مردم در خود موضوع استفاده می کنند هم بررسی کنید.

راحته، نه؟

4. Google Autocomplete

احتمالا تا به حال با autocomplete گوگل را دیده اید.

و این یکی از روش های راحت و ساده برای پیدا کردن کلمات long tail است.

چرا؟

در این روش به صورت مستقیم پیشنهاداتی را از گوگل دریافت می کنید.

برای استفاده از autocomplete Google برای کیورد ریسرج، می توانید فقط یک کلمه کلیدی وارد کنید:

 

یا

شما می توانید یک کلمه کلیدی و یک حرف وارد کنید:

 

تنها مشکل این روش این است که تایپ کردن "کلمه کلیدی a" ، "کلمه کلیدی b" و غیره وقت گیر است.

البته ابزارهای زیادی مثل keyword planner و keywordtool.io برای انجام کیورد وجود دارد که می توان از آن ها هم استفاده کرد.

6. باکس People Also Ask 

این روش یک روش راحت برای پیدا کردن کلمات کلیدی سوالات است.

ابتدا کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید.

اینها سوالاتی است که مردم در مورد موضوع کلمه کلیدی شما سرچ می کنند.

و اگر یکی از سوالات را باز کنید، پاسخی مشاهده خواهید کرد . علاوه بر آن گوگل سوالات بیشتری را به شما نشان می دهد.

7. گزارش Performance سرچ کنسول 

به بخش performance سرچ کنسول سر به زنید و تمام صفحات و پوزیشن آن ها را بررسی کنید.

چرا؟

تعداد کمی از افراد به صفحه دوم، سوم یا چهارم serp می روند.

با بررسی سرچ کنسول متوجه می شوید که در برخی از کلمات کلیدی longtail جایگاه مناسبی ندارد و صفحات خودتان با آن ها سئو نکرده اید.

و زمانی که به بهینه سازی آن ها می پردازید بعد از چند روز و چند هفته به صفحه اول می آیند.

به راحتی می توانید این کلمات کلیدی را در سرچ کنسول پیدا کنید.

اول، به به قسمت گزارش performance بروید.

به سمت پایین اسکرول کنید.

گزارش Performance سرچ کنسول

اینها کلمات کلیدی هستند که شما با آن ها در صفحه اول نتایج گوکل قرار دارید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی صفحه 2 و 3 لیست را بر اسال «پوزیشن» مرتب کنید.:

جایگاه کلمات کلیدی

و تعداد ردیف ها را برای نمایش روی "500" تنظیم کنید.

به پایین اسکرول کنید تا زمانی که پوزیشن 10-15 را مشاهده کنید.

سپس به کلمات کلیدی در این پوزشن نگاه کنید.

هر کلمه کلیدی امیدوار کننده را در Google Keyword Planner قرار دهید تا میزان سرچ آنها را بررسی کند.

اگر کلمه کلیدی را پیدا کردید که پتانسیل خوبی از نظر میزان جستجو داشت بر روی آن کلیک کنید.

و بر روی «pages» کلیک کنید.

این صفحاتی هستند که برای این کلمه کلیدی در نتایج رتبه دارند.

 

8. Google Trends

گوگل ترندز یکی از ابزارهای خوب برای کیورد ریسرچ است.

اگر می خوهید کمپین سئو را شروع کنید پس باید بدانید چه کلمات کلیدی ترند است و سرچ آن ها رو به افزایش است؟

نحوه کار کردن با آن در اینجا آمده است:

ابتدا به google trends  بروید و کلمه کلیدی خود را در قسمت جستجو وارد کنید:

کلمات کلیدی long tail و Google Trends

این ابزار بر اساس حجم سرچ عناوین را نشان می دهد:

 

9. Quora

Quora یک سایت پرسش و پاسخ بسیار محبوب و پرمخاطب است.

 

نحوه استفاده از کلمات کلیدی Long Tail

وقتی صحبت از استفاده از کلمات کلیدی long tail در محتوای شما می شود، شما دو گزینه دارید:

گزینه 1: بلاگ پستی با کلمه کلیدی long tail ایجاد کنید.

اولین گزینه شما برای ایجاد یک بلاگ پست جدید این است که با کلمه کلیدی long tail که به تازگی پیدا کرده اید سئو شود.

برای مثال ما چند ماه پیش کلمه کلید لانگ تیل «چطور عنوان جذاب ایجاد کنیم» را پیدا کردیم.

و ما یک بلاگ پست سئو شده با کلمه کلیدی long tail ایجاد کردیم.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی Long Tail

و از آن جا که این کلمه کلیدی رقابتی نبود، به لینک 1 صفحه اول آمده است.

رقابت کم با کلمات کلیدی long tail

نکته منفی این گزینه این است که باید محتوای زیادی تولید کنید و شاید این کلمه کلیدی خیلی سرچ زیادی ماهانه نداشته باشد.

برای مثال اگر فرض کنیم کلمه کلیدی لانگ تیلی که برای این بلاگ پست در نظر گرفته ایم ماهانه 1000تا باشد.

حتی اگر سایت ما تمام کلیک ها رو هم دریافت کند (که غیرممکن است) فقط 1000 بازدیدکننده را ماهانه را به سایت ما می آورد... حداکثر.

ولی در واقع این کلمه کلیدی ماهانه 20 الی 30 کلیک در ماه برای ما خواهد داشت.

بنابراین برای اینک این گزینه ارزشمند باشد، باید ده ها مقاله (یا حتی صدها) مقاله در مورد کلمات کلیدی long tail ایجاد کنید.

گزینه 2: می توانید کلمات کلیدی long tail را به محتوای خود اضافه کنید.

بنابراین برای ارزشمند کردن این روش ، باید ده ها مقاله (یا حتی صدها) مقاله بهینه شده در مورد اصطلاحات دم طولانی را بیرون بیاورم.

گزینه دیگر شما بهینه سازی صفحه خود با کلمات کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی "Medium tail" است. سپس، کلمات کلیدی long tail را به محتوای خود اضافه کنید.

در این حالت باعث می شود علاوه بر اینکه از کلمات کلیدی که پر سرچ و رقابتی ورودی دریافت می کنید از کلمات کلیدی لانگ تیل که رقابت کمتری دارند هم ورودی دریافت کنید.

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

نظر تازه ای ثبت کنید

برای ثبت نظر وارد سایت شوید