تاثیر پست مهمان در سئو؛ چگونه بهترین نتیجه را بگیریم؟

01 تیر 1401

تا به حال در مورد پست مهمان چیزی شنیده‌ اید؟ یکی از روش هایی که کاربران زیادی برای بهبود رتبه سئوی سایت خود از آن استفاده می‌کنند، پست مهمان است. با کمک پست مهمان می توانید لینک های مختلفی دریافت کنید و این لینک می تواند رتبه سایت شما در گوگل را جابجا کند. کسب و کارهای آنلاین زیادی از این مورد استفاده می کنند و البته در برخی مواقع نتیجه خوبی هم می گیرند.

اگر شما هم سایت یا کسب و کار آنلاینی دارید که می خواهید با کمک پست مهمان رتبه سایت خود را بهبود ببخشید، باید اصول آن را یاد بگیرید. در این مقاله می خواهیم به بررسی اصول پست مهمان و نحوه استفاده از آن برای بهبود رتبه سئو بپردازیم تا بتوانید نتیجه خوبی از آن دریافت کنید.

سر فصل ها

پست مهمان چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم مفهوم پست مهمان را خیلی ساده بررسی کنیم، باید بگوییم که پست مهمان به این معنی است که شما محتوایی بنویسید و در سایت های دیگر منتشر کنید. البته همه سایت‌ها قبول نمی‌کنند که شما محتوای تولید شده را در آن درج کنید و باید محتوای شما مرتبط با آن سایت و در همان حوزه کاری باشد. برای مثال فرض کنید سایت شما در حوزه طراحی سایت فعالیت می کند و می خواهید پست مهمان منتشر کنید. در این صورت باید سایتی را پیدا کنید که مرتبط با آن حوزه است و به شما اجازه انتشار محتوا در مورد طراحی سایت را می دهد. گاهی اوقات هم سایت ها به دلیل آن که نمی خواهند لینک های مشترک بین دو سایت را منتشر کنند، اجازه این کار را نمی دهند.

پست مهمان چیست و چه کاربردی دارد؟

در استراتژی سئو برخی از کسب و کارها، پست مهمان وجود دارد. استفاده از پست مهمان در صورتی که به درستی انجام شود، می تواند تاثیر بسیار خوبی روی رشد سئوی سایت شما داشته باشد. در واقع پست مهمان نوعی لینک سازی خارجی محسوب می شود و روی سئوی خارجی سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. محتوایی که برای پست مهمان منتشر می کنید هم باید کاربردی و اختصاصی باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

مزایای استفاده از پست مهمان برای کسب و کارها

اکنون که با پست مهمان آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با مزایای استفاده از پست مهمان هم آشنا شوید. در واقع استفاده از پست مهمان مزایای زیادی دارد و برای آن که بتوانید از آن استفاده کنید، ابتدا باید مزایای آن را بشناسید. استفاده از هر روش بازاریابی تنها در صورتی برای شما مناسب است که روی رشد کسب و کارتان تاثیرگذار باشد. در این بخش از مقاله می خواهیم ببینیم که استفاده از پست مهمان چه تاثیری روی سئو و سئوی خارجی کسب و کار آنلاین شما دارد. 5 مورد از مهم ترین مزایای استفاده از پست مهمان عبارتند از:

·   افزایش ترافیک سایت به صورت هدفمند

هنگامی که شما یک پست مهمان در سایت دیگر منتشر می کنید، آن پست مرتبط با حوزه کاری شما است! محاطبانی که آن پست را می خوانند هم به آن حوزه علاقه مند هستند یا نیاز دارند. همین مسئله باعث می شود که شما مخاطبان هدف خود را به آن مقاله جذب کنید و پس از خوانده شدن آن مقاله، در صورتی که واقعاً کاربردی و جذاب بوده باشد کاربر وارد سایت شما می شود. بنابراین پست مهمان یک روش عالی و کاربردی برای جذب ترافیک هدفمند است که می تواند روی رشد کسب و کارتان تاثیر زیادی داشته باشد.

·   افزایش ارتباط‌های شخصی و تجاری

یکی دیگر از مزایای پست مهمان این است که شما می توانید ارتباطات خود را افزایش دهید! در واقع پست مهمان باعث می شود کسانی که به پست شما علاقه یا نیاز دارند، آن را بخوانند. حال اگر محتوای جذاب و مفیدی ارائه داده باشید، کاربران به دنبال این هستند که نویسنده یا کسب و کاری که آن پست را نوشته است را بیشتر بشناسند. همین مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید ارتباط شخصی و تجاری خود را گسترش دهید! اگر در حوزه کسب و کار آنلاین فعال باشید، حتماً می دانید که در این حوزه هیچ چیزی به اندازه ارتباط گرفتن با افراد و متخصصان مختلف نمی تواند باعث رشد شما شود.

·  افزایش تعداد اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از مزایای مهم پست مهمان در سئو این است که باعث افزایش تعداد اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی می شود! برای درک بهتر این موضوع، سایتی را در نظر بگیرید که امکان اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی را قرار داده است. همین مسئله باعث می شود تا کاربران پست مهمان شما را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنند و به همین سادگی، مخاطبان زیادی را برای پست خود جذب کنید. روش جذب مخاطب در این مورد، به این صورت است که کاربران نام برند شما را در محتوایی که وارد آن می شوند، مشاهده می کنند. سپس شما را دنبال می کنند یا محتوای شما را مجدداً به اشتراک خواهند گذاشت.

· افزایش تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی خود

یکی دیگر از مزایای پست مهمان افزایش تعداد فالوورهای شما در شبکه های اجتماعی مختلف است! در این روش کافی است در محتوای پست مهمان آدرس صفحات اجتماعی خود نظیر اینستاگرام و توئیتر را قرار دهید تا مخاطبان زیادی شما را دنبال کنند. هر کسب و کاری شبکه اجتماعی خاصی را برای فعالیت انتخاب می کند! مثلاً کسب و کارهای B2C شبکه اجتماعی اینستاگرام را انتخاب می کنند اما کسب و کارهای B2B ممکن است لینکدین را انتخاب کنند. استفاده از پست مهمان به شما کمک می کند تا بتوانید لینک شبکه اجتماعی مختلف خود را در سایت درج کنید و در نهایت، به رشد صفحات خود کمک کنید.

· کمک به برندسازی و افزایش قدرت برند

با اهمیت برندسازی در کسب و کارهای آنلاین آشنا هستید؟ بنظرتان چه اتفاقی می افتد که کاربران خرید از فروشگاه دیجی کالا را نسبت به یک فروشگاه ساده تر ترجیح می دهند؟ برندسازی باعث این اتفاق می شود. یکی از مهم ترین مزایای که پست مهمان برای کسب و کارهای آنلاین دارد، برندسازی است. برای برندسازی در پست مهمان کافی است در حد یک پاراگراف از برند خود صحبت کنید و بگویید که به کاربران چه کمکی می کند. برندسازی در پست مهمان اتفاقی است که نه تنها روی سئوی خارجی تاثیر دارد، بلکه می تواند باعث جذب مشتریان کسب و کارتان شود.

پست مهمان چه تاثیری روی سئو دارد؟

در بخش قبلی به بررسی تاثیر پست مهمان روی کسب و کار پرداختیم اما این مورد چه تاثیری روی سئوی خارجی سایت دارد؟ استفاده از پست مهمان هم مانند هر استراتژی سئو دیگری اگر به درستی انجام شود، تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت. در واقع پست مهمان می تواند به شما کمک کند رتبه سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید و بهترین نتایج را بگیرید. در حالت کلی پست مهمان 3 تاثیر بسیار مهم روی سئوی سایت شما خواهد داشت که عبارتند از:

پست میهمان چه تاثیری در سئو  دارد

· افزایش بک لینک های سایت

اولین مزیت پست مهمان این است که می توانید تعداد بک لینک های خود را افزایش دهید! در واقع هنگامی که شما پست مهمان در سایت دیگری منتشر می کنید، لینکی از سایت خود هم در آن قرار می دهید. حال اگر این لینک به صورت فالو (Follow) باشد، یک بک لینک یا لینک سازی خارجی برای سایت شما محسوب می شود. به همین دلیل است که باید حواستان باشد سایتی که در آن پست مهمان منتشر می کنید، کیفیت بالایی داشته و بتواند روی بهبود سئوی سایت شما تاثیرگذار باشد. پس انتشار پست مهمان از این طریق روش رشد سئوی شما بسیار بسیار زیادی خواهد داشت.

· امکان قرار دادن لینک در بخش دلخواه مقاله

دومین مزیت پست مهمان این است که شما در هر جایی از متن که بخواهید می توانید لینک قرار دهید. البته گاهی اوقات سایت هایی وجود دارند که به شما این اجازه را نمی دهند و می گویند که تنها در انتهای مقاله می توانید لینک قرار دهید. سعی کنید سایتی را پیدا کنید که به شما اجازه قرار دادن لینک در بخش دلخواه مقاله را می دهد. این کار باعث می شود تا بتوانید لینک های موردنظر خود را در کل متن پخش کنید و به این صورت، بهترین نتیجه را از آن بگیرید. همچنین سعی کنید لینک های مهم سایت خود را در بخش مرتبط قرار دهید تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

· امکان استفاده از انکرتکست برای گرفتن لینک

انکرتکست همان متنی است که برای لینک خود انتخاب می کنید! مثلاً اگر حوزه فعالیت شما طراحی سایت است، کلمه "طراحی سایت" برای شما یک انکرتکست است که لینک خود را روی آن قرار می دهید. یکی از مهم ترین مزایای پست مهمان این است که شما به راحتی می توانید انکرتکست موردنظر خود را قرار دهید! در واقع این کار باعث می شود که شما بتوانید رتبه سایت خود را با کمک آن انکرتکست بهبود ببخشید. بنابراین سعی کنید از سایت هایی استفاده کنید که به شما امکان درج انکرتکست را می دهد و می توانید به بهترین شکل ممکن است چنین قابلیتی استفاده کنید. برای انکرتکست می توانید از تحقیق کلمه کلیدی هم استفاده کنید تا مطمئن شوید توسط کاربران جستجو می شود.

انتشار پست مهمان را از کجا شروع کنیم؟

اکنون که با مفهوم پست مهمان آشنا شدید و می دانید که چقدر می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند، حتماً تصمیم گرفته اید که به انتشار پست مهمان اقدام کنید. استفاده از پست مهمان اگر به درستی انجام شود، با توجه به این که هزینه ای برای شما ندارد می تواند به رشد کسب و کارتان بدون هزینه کردن کمک زیادی کند. در این بخش از مقاله می خواهیم شما را با مراحل انتشار پست مهمان آشنا کنیم. در این صورت اگر نیاز به انتشار پست مهمان در سایت های دیگر داشته باشید، به راحتی می توانید با طی گردن این 3 مرحله نتیجه خوبی بگیرید و به رشد سئوی خارجی سایت کمک کنید:

انتشار پست میهمان

1. پیدا کردن سایت های مناسب برای انتشار پست مهمان

اولین قدم برای انتشار پست مهمان این است که سایت های موردنظر خود را پیدا کنید! در واقع شما باید سایت هایی که به شما اجازه انتشار پست مهمان را می دهد، پیدا کنید. البته ممکن است لیست بلند بالایی از چنین سایت هایی پیدا کنید اما باید آن ها را بررسی کنید! در واقع باید ببینید که چنین سایت هایی به شما اجازه درج لینک می دهند یا خیر. اگر اجازه می دهند، شما می توانید انکرتکست خود را برای لینک قرار دهید یا خیر. همچنین اگر امکان درج انکرتکست وجود دارد، شما می توانید در هر جای متن دلخواه که نیاز داشتید لینک قرار دهید یا خیر. این سوالات را باید برای انتشار هر پست مهمانی بپرسید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

2. تولید محتوای پست مهمان بر اساس هدف کسب و کار

مرحله دوم برای انتشار پست مهمان تولید محتوا بر اساس هدف کسب و کار است! پیش از آن که بخواهید محتوا تولید کنید باید به این سوال پاسخ دهید که واقعاً هدف از انتشار این پست چیست. اگر هدفتان بهبود رتبه سئو است، تفاوت زیادی ندارد که در مورد چه موضوعی می نویسید و تنها باید لینک های خود را به همراه انکرتکست درج کنید. اما اگر هدفتان برندسازی و فروش محصول است، باید موضوعی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار و محصول شما است. مثلاً می توانید در مورد یکی از مشکلات یا نیازهای کاربران صحبت کنید و سپس محصول خود را به عنوان محصولی که می تواند مشکل یا نیاز آن ها را رفع کند، معرفی کنید.

3. انتشار پست مهمان در رسانه های موردنظر

قدم نهایی برای انتشار پست مهمان این است که پست خود را منتشر کنید. در واقع در این مرحله، شما رسانه های موردنظر خود برای انتشار پست مهمان را انتخاب کرده اید و پست خود را هم تولید کرده اید. مرحله نهایی هم انتشار آن است که به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای این کار ممکن است در سایت موردنظر فرمی جهت ارسال پست مهمان مشاهده کنید یا ممکن است بتوانید از طریق ایمیل برای کاربران خود ارسال کنید. شاید هم لازم باشد چند روزی برای بررسی محتوا صبر کنید که در نهایت پست مهمان شما روی سایت موردنظر در صورتی که قوانین آن سایت را رعایت کرده باشید، منتشر می شود.

از کجا سایت‌های انتشار پست مهمان را پیدا کنیم؟

اگر قصد دارید به کمک پست مهمان لینک سازی خارجی انجام دهید، باید سایت های مناسبی را پیدا کنید. یکی از دغدغه های کاربران در این مورد، این است که چطور سایت هایی که به ما اجازه انتشار پست مهمان می دهند را پیدا کنیم. البته پس از پیدا کردن چنین سایت هایی باید به دنبال سایت مناسب بین آن ها بگردید. مثلاً سایت هایی به شما اجازه نمی دهند با کلمه کلیدی دلخواه این کار را انجام دهید، مناسب نیستند. زیرا شما باید با انکرتکست موردنظر لینک بدهید تا بتوانید در گوگل رشد کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم راه هایی که با استفاده از آن می توانید پست مهمان منتشر کنیم را بررسی کنیم:

سایت‌های انتشار پست مهمان

· جستجوی لیست سایت‌های پست مهمان

اولین راه برای پیدا کردن چنین سایت هایی این است که در گوگل جستجو کنید! برای جستجو هم دو راه دارید؛ اولین راه این است که در گوگل عبارت "برترین سایت های پست مهمان" یا عباراتی نظیر آن را جستجو کنید. سپس سایت هایی که در حوزه کاری شما هستند را پیدا کنید. دومین راه این است که عبارت "برترین سایت های حوزه X" را جستجو کنید. سپس ببینید که کدام یک به شما اجازه انتشار پست مهمان را می دهند. با این کار می توانید برترین سایت هایی که به شما اجازه انتشار پست مهمان را می دهند، پیدا کنید و سپس پست موردنظر خود را در آن منتشر کنید.

·  جستجوی تخصصی در گوگل

گوگل با کمک رشته های جستجو به شما اجازه می دهد که کمی تخصصی تر جستجو کنید! به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از رشته "عبارت خاص" دقیقا عنوان هایی از سایت که در زمینه موردنظر فعالیت می کنند را پیدا کنید. با کمک این قابلیت، شما می توانید عبارت "پست مهمان" یا "برای ما بنویسید" یا هر چیزی که می تواند شما را به چنین صفحاتی برساند جستجو کنید. به عنوان مثال به عکس زیر دقت کنید:

 

در تصویر زیر با کمک این قابلیت عبارت write for us جستجو شده است. تمام سایت هایی که چنین نتایج دارند در اختیار شما قرار گرفته است و می توانید از آن یک لیست مناسب تهیه کنید.

·  کمک گرفتن از کاربران دیگر

برخی کاربران و شرکت ها در این زمینه فعالیت می کنند و می توانید از آن ها کمک بگیرید! حتی برخی اکانت ها در شبکه های اجتماعی در این زمینه فعالیت می کنند و شما به راحتی می توانید یک لیست عالی تهیه کنید. کافی است برای مدت زمان کوتاهی، آن حساب کاربری را دنبال کنید و ببینید که در چه سایت هایی پست مهمان منتشر کرده است. حتی می توانید این کار را به صورت مداوم انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید؛ به عبارت دیگر، بتوانید همیشه سایت هایی که قادر به انتشار پست مهمان در آن ها هستید را پیدا و پست مهمان با کلمه کلیدی خاص خود منتشر کنید.

· پیدا کردن چنین سایت‌هایی از روش‌های دیگر

شای راه های دیگری هم برای پست مهمان وجود داشته باشد! برای پیدا کردن چنین لیستی یک راه عالی وجود دارد. می توانید بک لینک یا لینک خارجی دریافت شده توسط سایت رقیبان خود را جستجو کنید و ببینید که در چه سایت هایی پست مهمان منتشر کرده اند. شما هم می توانید در چنین سایت هایی پست مهمان منتشر کنید و با بهبود سئوی خارجی به بهبود رتبه سایت خود در گوگل کمک کنید. این کار کمی زمان بر است اما با یک بار انجام آن، یک لیست کامل از چنین سایت هایی در اختیار دارید و به سادگی می توانید به رشد سئوی خارجی خود کمک زیادی کنید.

یک نکته مهم! پس از آن که لیست سایت های مختلف در این زمینه را پیدا کردید، یک استراتژی منظم برای آن داشته باشید. در واقع نباید فقط یک بار این کار را انجام دهید و رها کنید. در مورد موضوعات مختلفی بنویسید تا علاوه بر لینک سازی خارجی بتوانید روی برندسازی کسب و کارتان هم کار کنید

 

چگونه سایت‌های با کیفیت پایین برای پست مهمان را تشخیص دهیم؟

اگر یک لیست بلند بالا از سایت هایی که به شما اجازه انتشار پست مهمان می دهند پیدا کردید، باید سایت های باکیفیت را از میان آن جدا کنید. در واقع شما باید تنها در سایت های باکیفیت پست مهمان ارسال کنید و ارسال پست مهمان در سایت های بی کیفیت را فراموش کنید. برای پیدا کردن سایت های باکیفیت راه های مختلفی وجود دارد اما 4 نکته مهم وجود دارد که با رعایت آن ها به راحتی می توانید یک لیست با کیفیت تهیه کنید:

·  پیدا کردن لیست سایت ‌های بی کیفیت

اولین راه کار برای پیدا کردن لیست سایت های باکیفیت این است که لیست سایت های بی کیفیت را داشته باشید! گاهی اوقات در بلاگ های سئو لیست سایت های بی کیفیت در دسترس کاربران است که می توانید لیست چنین سایت هایی را با لیستی که خودتان جمع آوری کرده اید مقایسه کنید. سپس سایت های بی کیفیت را از آن حذف کنید تا کار شما سریع تر شود. لیست باقی مانده به صورت حتمی یک لیست باکیفیت نیست! بلکه باید آن ها را هم بررسی کنید. این کار فقط به شما کمک می کند تا دیگر نیازی به بررسی تمام لیست سایت خود نداشته باشید.

·  توجه به نام و تاریخچه دامنه

پیش از آن که لینک سازی خارجی در هر سایتی انجام دهید، باید به تاریخچه دامنه آن دقت کنید. گاهی اوقات یک دامنه تاریخچه مناسبی ندارد و همین مسئله باعث می شود تا از دیدگاه گوگل یک سایت مناسب به حساب نیاید. حال اگر شما لینک خود را در چنین سایتی قرار دهید، نه تنها برای شما مزیتی ندارد بلکه ممکن است باعث رشد منفی شما شود. وب سایت های خوب معمولاً دارای یک نام دامنه معتبر و قابل فهم هستند؛ بنابراین سایت هایی که نام دامنه مناسبی ندارند، برای انتشار لینک مناسب نیستند و باید انتشار لینک در آن ها را فراموش کنید.

·  توجه به ترافیک سایت

مسئله دیگری که پیش از لینک سازی خارجی در چنین سایت هایی باید حتماً به آن توجه کنید، ترافیک سایت است. سایت هایی ارزش زیادی داشته باشند، معمولاً ترافیک بالایی هم دارند؛ مگر آن که سایت نوپا باشد که در این صورت ممکن است باز هم گزینه مناسبی برای انتشار لینک برای سئوی خارجی نباشد. پس حتماً ببینید که آن سایت چه ترافیکی دارد! البته شما نمی توانید به ترافیک مستقیم آن دسترسی داشته باشید. بلکه می توانید از روی رتبه الکسا یا حتی رتبه های آن سایت در گوگل ببینید که سایت در چه وضعیتی قرار دهد. همچنین با کمک ابزارهایی نظیر SEMRush می توانید وضعیت ترافیک را تا حدود بسنجدید و با خیالی راحت تصمیم بهتری بگیرید.

سایت های مطرح و باکیفیت معمولاً رتبه های سئوی خوبی دارند! البته منظور ما لینک یک گوگل نیست؛ بلکه چنین سایت هایی معمولاً جزء 50 نتیجه برتر گوگل یا همان صفحه پنجم گوگل هستند. اگر سایتی جزء 50 نتیجه برتر نباشد، به این معنی است که کیفیت خوبی ندارد و گزینه مناسبی برای انتشار پست مهمان در آن سایت نیست. در چنین شرایطی به دنبال یک سایت دیگر بگردید که ترافیک و رتبه گوگل آن مناسب باشد. زیرا تولید محتوای پست مهمان هم از شما زمان می گیرد و اگر آن را در یک سایت بی کیفیت منتشر کنید، تنها به نفع آن سایت عمل کرده اید و این مسئله هیچ سودی برای سایت شما و سئوی خارجی نخواهد داشت.

·  توجه به لینک های خروجی سایت

در مورد مزرعه لینک چیزی شنیده اید؟ سایت هایی وجود دارند که در آن ها پر از لینک است و همین مسئله باعث شده تا از نظر گوگل ارزش زیادی نداشته باشند. چنین سایت هایی ممکن است هنگام بررسی با ابزارهای مختلف، دامین اتوریتی بالا هم داشته باشند اما از نظر گوگل معتبر نیستند. پیش از لینک سازی خارجی و انتشار پست مهمان در هر سایتی، ابتدا ببینید که آن سایت واقعاً ارزش انتشار لینک دارد یا خیر! اگر وضعیت سایت از نظر لینک های خروجی در حالت نرمال قرار داشت، می توانید لینک های خود را در آن منتشر کنید اما در غیر این صورت، بهتر است به سراغ سایت دیگری برای انتشار پست مهمان بگردید.

برای بررسی این موضوع، ببینید که گوگل صفحات آن سایت را در لیست نتایج برتر خود نمایش می دهد یا خیر! اگر دامین اتوریتی بررسی شده توسط ابزارهایی نظیر MOZ بالا باشد اما گوگل آن را در لیست نتایج خود نمایش ندهد، آن دامین اتوریتی واقعی نیست و با کمک فریب چنین ابزارهایی این رتبه را کسب کرده است.

نتیجه گیری

پست مهمان یک راه عالی برای لینک سازی خارجی و بهبود سئوی خارجی سایت است! با کمک این قابلیت شما می توانید بدون هزینه بک لینک بگیرید و با کلمه کلیدی موردنظر خود لینک دریافت کنید. در این مقاله بررسی همه چیز در مورد پست مهمان پرداختیم! اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل در مورد پست مهمان راهنمایی کنیم.

 

پست های مشابه

GEO چیست؟ تفاوت GEO و SEO

01

دی

تیم تحریریه سئولب

فاوآیکون (Favicon) چیست؟

24

آذر

تیم تحریریه سئولب