widget-icon

تصویر مقاله

6 روشی که تبلیغات گوگل می تواند نتایج سئوی شما را افزایش دهد!

تیم تحریریه سئولب | 1401:02:12 01:05:45
اصول سئو

تا به حال از روش های تبلیغات آنلاین برای افزایش ترافیک و فروش کسب و کار آنلاین خود استفاده کرده اید؟ گوگل ادوردز یکی از روش های تبلیغات آنلاین است که در جذب مخاطبان هدفمند کمک بسیار زیادی به شما می کند. در واقع گوگل ادوردز درست مانند سئو عمل می کند و می تواند سایت شما را با کلمات کلیدی دلخواه در معرض نمایش جستجوی کاربران قرار دهد. اما آیا تبلیغات گوگل می تواند به افزایش نتایج گوگل کمک کند؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی مفهوم گوگل ادوردز و 6 روش برای بهبود نتایج سئوی سایت از طریق آن بپردازیم.

 

گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل به زبان ساده!

گوگل ادوردز سرویس تبلیغ کلیکی گوگل است که در زمینه تبلیغات به کسب و کارها کمک زیادی می کند! در واقع با کمک این سرویس شما می توانید با کلمات کلیدی دلخواه خود، به رتبه های اول گوگل راه پیدا کنید. تبلیغات گوگل درست در همان صفحه نتایجی که کاربران آن را جستجو می کنند، نمایش داده می شود. در این سرویس شما بابت هر ترافیکی که گوگل برای شما جذب می کند، هزینه می پردازید و تا زمانی که کمپین تبلیغاتی شما شارژ داشته باشد و آن را در حالت فعال قرار داده باشید، ترافیک هدفمند جذب می شود. این روش تبلیغاتی یک مزیت عالی دارد:

مزیت عالی این روش، این است که تبلیغات شما دقیقاً در همان صفحه ای نمایش داده می شود که کاربر آن را جستجو کرده است. به عنوان مثال فرض کنید شما یک سایت برای فروش کفش ورزشی دارید و می خواهید با کمک گوگل ادوردز مخاطبان هدف آن را جذب کنید. تبلیغات شما در صفحه نتایج مربوط به "کفش ورزشی" نمایش داده می شود. این مسئله به این معنی است که تبلیغات شما دقیقاً به افرادی نمایش داده می شود که به این محصول نیاز دارند و آن را جستجو کرده اند. همین مسئله باعث می شود تا بتوانید فروش بسیار خوبی را که برای هر کسب و کاری مهم است، تجربه کنید.

آیا گوگل ادوردز همان سئو است؟

یکی از سوالات مهمی که برای کاربران پیش می آید، این است که آیا گوگل ادوردز همان سئو است؟ سئو یک فرآیند زمان بر و طولانی است. در واقع برای آن که بخواهید یک سایت را با سئو بالا بیاورید، باید زمان و بودجه زیادی صرف کنید تا بتوانید آن را به صفحه اول گوگل برسانید. حتی زمانی که به صفحه اول گوگل رسیدید، باز هم باید زمان و بودجه صرف کنید تا بتوانید به لینک اول برسید. جالب تر این که اگر به رتبه اول صفحه نتایج گوگل هم برسید، باز هم باید بودجه ای کنار بگذارید تا سایت خود را در همان رتبه نگه دارید. پس سئو یک فرآیند زمان بر و نیازمند یک استراتژی قوی است.

در حالی  که گوگل ادوردز درست از همان زمانی که کمپین خود را ایجاد و شارژ می کنید، قابل دسترس است. در واقع با گوگل ادوردز کافی است کلمات کلیدی موردنظر خود را در کمپین وارد کنید و با پرداخت هزینه آن، شاهد نمایش تبلیغ خود در رتبه اول صفحه نتایج جستجوی کلمه موردنظر خود باشید. کمپین گوگل ادوردز تا زمانی که کمپین شما شارژ داشته باشد فعال است اما در سئو، اگر به صفحه اول گوگل برسید تا زمانی که رقیبان جای شما را نگیرند بدون هزینه همان جا هستید. بنابراین سئو و گوگل ادوردز هر دو هزینه بر هستند و بهتر است در کنار هم استفاده شوند تا بهترین نتایج را بگیرید.

چگونه از گوگل ادوردز برای رشد سئو استفاده کنیم؟

اکنون که با گوگل ادوردز آشنا شدید و می دانید که تفاوت آن با سئو چیست، شاید بخواهید ببینید که گوگل ادوردز چگونه روی رشد سئوی سایت ها تاثیرگذار است. پیش از هر چیزی ابتدا لازم است بدانید که سئو و گوگل ادوردز هیچ تاثیری مستقیمی روی هم ندارند! در واقع اگر با هدف بهبود سئوی سایت از گوگل ادوردز استفاده می کنید، بهتر است آن را فراموش کنید؛ زیرا هیچ فایده مستقیمی برای شما نخواهد داشت. تنها می توانید از مزایای غیر مستقیم آن استفاده کنید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 6 راه کار برای بهره گرفتن از گوگل ادوردز در سئوی سایت بپردازیم تا بهترین نتایج را بگیرید:

1.    کمک به برندسازی برای جذب بیشتر ترافیک

با اهمیت برندسازی آشنا هستید؟ در واقع برندسازی به این معنی است که کاربران چقدر برند شما را می شناسند. به نظر شما برندسازی چقدر مهم است و چقدر برای کاربران اهمیت دارد؟ اگر نظر ما را بخواهید، باید بگوییم که برندسازی مهم ترین بخش هر کسب و کاری است. برای درک بهتر است موضوع، فرض کنید شما در حال خرید یک محصول از اینترنت هستید و چندین فروشگاه اینترنتی هم آن را دارند. یکی از آن ها دیجی کالا است که سابقه چندین ساله دارد و برندش در میان کاربران بسیار جا افتاده است. در چنین شرایطی دیجی کالا انتخاب بسیاری از کاربران بوده و دلیل آن هم، برندسازی بسیار قوی آن است.

برندسازی روی سئو هم تاثیر زیادی دارد! شما با کمک گوگل ادوردز می توانید نام برند خود را جلوی چشمان کاربران قرار دهید و همین مسئله باعث می شود که به مرور زمان، کاربران شما را بشناسند. در این صورت نه تنها از طریق گوگل ادوردز، بلکه از طریق سئو هم برای شما ترافیک ایجاد می شود. فرض کنید پس از مدتی که سایت شما در گوگل رتبه گرفت، کاربران با دیدن نام سایت شما یادتان بیفتند و در این صورت وارد سایت می شوند. پس گوگل ادوردز باعث برندسازی می شود و در نهایت می تواند روی جذب بیشتر ترافیک برای سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد.

2.    انگیزه گرفتن برای بهبود وضعیت سئوی سایت

هنگامی که شما یک کمپین گوگل ادوردز برگزار می کنید، گوگل به شما گزارش های مربوط به کمپین را ارائه می کند. این گزارش ها به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد کمپین خود کسب کنید و کمپین های بعدی خود را تا حدودی بهینه سازی کنید. یکی از مسائلی که در گزارش دیده می شود، این است که کاربران چقدر از گوگل در حوزه کاری شما استفاده می کنند. در واقع می توانید متوجه شوید که میزان جستجوی کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری شما چقدر بوده است و همین مسئله یک انگیزه بسیار قوی برای کار کردن روی سئوی سایت می شود.

در واقع با کمک گوگل ادوردز شما با میزان جستجوی حوزه کاری خود آشنا می شوید و برای آن که سایت خود را سئو کنید، انگیزه می گیرید. البته فراموش نکنید که سئو در برخی کلمات کلیدی پر رقیب بسیار زمان بر خواهد بود و ممکن است بیش از 1 سال طول بکشد. در چنین شرایطی نباید مسیر را رها کنید و قید سئو را بزنید. البته این موضوع مربوط به برخی کلمات کلیدی است! برخی کلمات کلیدی در کمتر از 2 ماه به صفحه اول گوگل می رسند و در همان ماه اول برای شما فروش ایجاد می کنند.

3.    افزایش نرخ کلیک کمپین گوگل ادوردز

یکی دیگر از راه هایی که گوگل ادوردز می تواند به رشد سئو کمک کند، افزایش نرخ کلیک است. پیش از هر چیزی، لازم است بدانید که CTR بالا به معنای این است که تبلیغ شما به خوبی نوشته شده است! در واقع نشان می دهد که کاربرانی که به آن نیاز دارند، به خوبی متقاعد و درگیر شده اند. هر چقدر هم که نرخ کلیک بالاتر باشد، نشان دهنده بهینه تر بودن کمپین تبلیغاتی است. فاکتورهای زیادی وجود دارند که می تواند به افزایش نرخ کلیک کمپین گوگل ادوردز کمک کند.

هنگامی که کمپینی را اجرا می کنید، باید گزارش های آن را همیشه چک کنید تا ببینید که اگر نرخ کلیک مناسب نیست، تغییراتی در کمپین خود ایجاد کنید. برای آن که بتوانید بهترین کمپین ها را ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم از یک آژانس حرفه ای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا بتوانید کمپین بهینه ای راه اندازی کنید. همچنین 3 نکته مهم برای ایجاد نرخ کلیک بالا وجود دارد که عبارتند از:

افزایش نرخ کلیک

·        استفاده از عنوان های مناسب

اولین چیزی که برای دریافت نرخ کلیک بالاتر باید رعایت کنید، استفاده از عنوان های مناسب است! در واقع با کمک عنوان مناسب شما به راحتی می توانید نظر کاربران را جلب کنید و آن ها هم وارد سایت شما شوند. عنوان مناسب به این معنی است که بتواند نظر کاربران را جلب کند، نیازشان را به آن ها بگوید، در مورد مزیت استفاده از کسب و کارتان برای رفع آن نیاز صحبت کند و در نهایت، بتواند کاربر را متقاعد کند که کسب و کارتان می تواند بهترین نتایج را برای شما ایجاد کند. پس همیشه سعی کنید از عنوان های مناسب انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتایج را بگیرید.

·        تحریک احساس نیاز کاربران

یکی دیگر از مواردی که در افزایش نرخ کلیک تاثیر بسیار زیادی دارد، تحریک احساس کاربران است! در واقع اگر بتوانید نیاز کاربر را به خوبی بشناسید، می توانید کاربر را در مورد محصول خود تحریک کنید. مثلاً می توانید به آن ها بگویید که اگر از محصول شما استفاده نکنند، ممکن است با آسیب های جدی روبرو شوند. البته یکی از موضوعاتی که وجود دارد، این است که محدودیت تعداد کاراکترهای عنوان پیش روی شما است و باید خیلی خلاقیت به خرج دهید که بتوانید در تعداد کمی از کلمات همه این موارد را جای دهید. خلاقیت همیشه برگ برنده تبلیغات است و باید بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

·        بهینه سازی همیشگی کمپین تبلیغاتی

یکی دیگر از مسائلی که روی افزایش نرخ کلیک کمپین شما تاثیر دارد، بهینه سازی همیشگی کمپین تبلیغاتی است. باید همیشه کمپین خود را آنالیز کنید و همیشه در حال بهینه سازی آن باشید. زیرا فعال بودن کمپین به معنای از بین رفتن بودجه شما است که اگر بازدهی نداشته باشد، این اتفاق دو چندان می شود و نمی توانید سرمایه از دست رفته در این بخش را بازگردانی کنید.

4.    کمک به بهبود سئوی محلی کسب و کارتان

کسب و کارهایی وجود دارند که محصولات و خدمات خود را به هر دلیلی، در یک منطقه جغرافیایی خاص ارائه می کنند! مثلاً ممکن است شما تعمیرکار فنی وسایل خانگی باشید. در این صورت تنها در همان شهر و محل زندگی خود می توانید خدمات ارائه کنید. برای مثال اگر مشهد هستید، نمی توانید برای تعمیر وسایل افرادی که ساکن تهران هستند اقدام کنید. در چنین شرایطی سئوی محلی به دردتان می خورد. در واقع سئوی محلی به شما کمک می کند تا بتوانید افراد آن منطقه که به خدمات شما نیاز دارند را پیدا کرده و خدمات خود را به آن ها ارائه کنید.

 کمک به بهبود سئوی محلی کسب و کارتان

با کمک گوگل ادوردز شما می توانید عنوان تبلیغ خود را به نحوی انتخاب کنید که کاربران چنین مناطقی جذب شوند. البته در کمپین های گوگل ادوردز شما می توانید مشخص کنید که تبلیغ شما به چه افرادی نمایش دهند. مثلاً می توانید مشخص کنید که تبلیغ شما تنها به افرادی که ساکن شهر خودتان هستند، نمایش داده شوند. همچنین اگر داده های محلی در اختیار دارید، می توانید از آن ها استفاده کنید تا در کنار گوگل ادوردز از روش های تبلیغات محلی دیگری هم استفاده کنید. در نهایت، می توانید ببینید که حتی در منطقه شما کدام افراد به شما درآمد بیشتری رسانده اند تا در کمپین های بعدی خود از آن استفاده کنید.

5.    امکان پیدا کردن لیست بک لینک سایت های رتبه اول

یکی دیگر از مواردی که هنگام گوگل ادوردز با آن روبرو می شوید، این است که شما در بالاترین نقطه صفحه نتایج جستجوی کاربران هستید اما حقیقت این است که بابت آن هزینه پرداخت می کنید. در واقع تنها تا زمانی که هزینه پرداخت می کنید، کمپین شما فعال است و در رتبه اول گوگل قرار دهید. به محض این که شارژ کمپین شما تمام شود، رتبه اول گوگل را از دست می دهید و در این صورت باید هزینه پرداخت کنید یا قید آن را بزنید. در چنین شرایطی سایت هایی وجود دارند که به واسطه سئو رتبه اول گوگل هستند و هیچ هزینه سنگینی هم پرداخت نمی کنند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چطور می توانیم به صفحه اول گوگل برسیم؟

یکی از مهم ترین مواردی که در رسیدن به رتبه اول گوگل تاثیر زیادی دارد، بک لینک سایت است. اگر بک لینک های قوی داشته باشید، می توانید به صفحه اول گوگل برسید اما اگر بک لینک رقیبان قوی تر باشد، این کار سخت خواهد بود. حال برای آن که بدانید بک لینک درستی برای سایت خود ایجاد می کنید، بهتر است لیست بک لینک سایت هایی که رتبه اول گوگل هستند را پیدا کنید و لینک سایت خود را در آن قرار دهید. به همین راحتی می توانید در بخش لینک سازی رقابت کنید و به راحتی به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید. البته حواستان باشد که بک لینک هایی بسازید که دائمی باشد! زیرا حذف شدن آن ها تاثیر بسیار منفی روی رتبه سایت شما خواهد داشت.

6.    امکان استفاده از گوگل ادوردز به جای سئو تا زمان بهبود رتبه های طبیعی سایت

حتماً تا این جای مقاله متوجه شده اید که گوگل ادوردز از شما هزینه می گیرد ولی در همان لحظه به صفحه اول گوگل می رسید! با وجود آن که سئو فرآیند مشکلی است و ممکن است رسیدن به صفحه اول در برخی کلمات کلیدی بسیار هزینه بر و زمان بر باشد، اما گوگل ادوردز با هزینه کم شما را به صفحه اول گوگل می رساند و می توانید مخاطبان هدف خود را به راحتی جذب کنید. یکی از استراتژی های تبلیغاتی که بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده می کنند، این است که روی سئو کار کنید. تا زمانی رسیدن سایت به صفحه اول گوگل، از گوگل ادوردز هم استفاده کنید تا باز هم صفحه اول باشید.

کسب و کارهای زیادی وجود دارند که سئوی سایت آن ها عالی است اما باز هم از گوگل ادوردز استفاده می کنند. دلایل مختلفی برای آن وجود دارد! مثلاً ممکن است در بسیاری از کلمات کلیدی اول باشند اما در کلمات کلیدی دیگری اول نباشند. در این صورت از گوگل ادوردز استفاده می کنند تا بتوانند بهترین نتایج را بگیرند. شما هم اگر روی سئو کار می کنید اما هنوز به صفحه اول گوگل نرسیده اید، کمپین فعالی داشته باشید و از گوگل ادوردز به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مزیت جالب گوگل ادوردز، این است که می توانید با هر بودجه ای کمپین ایجاد کنید.

نتیجه گیری

گوگل ادوردز یکی از سرویس های بسیار جذاب و کاربردی گوگل برای بازاریابی موتورهای جستجو SEM است که با استفاده از آن می توانید کلمات کلیدی دلخواه خود را به رتبه های اول برسانید. اگر قصد استفاده از خدمات سئو برای رسیدن به صفحه اول گوگل را دارید، بهتر است در کنار آن از گوگل ادوردز هم استفاده کنید. در این صورت، تا زمانی که کلمات کلیدی شما به صفحه اول گوگل می رسد می توانید ترافیک جذب کنید و بهترین نتایج را بگیرید. در این مقاله به بررسی کامل گوگل ادوردز و راه هایی که با کمک آن می توان روی سئو تاثیرگذار بود را بررسی کردیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

 

نظر خود را ثبت کنید