سئو بهتر است یا برنامه نویسی؟

11 آذر 1402

سئو در راستای بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو از جمله گوگل، حرکت می‌کند و مجموعه‌ای از متدولوژی‌ها و استراتژی‌هایی است که به یک وب‌سایت در دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو کمک خواهد کرد.

به‌طورکلی برنامه‌نویسی به کدها می‌گوید که چه کاری را انجام دهند. ابتدا برنامه‌نویس کد‌ها را یعنی مجموعه‌ای ازحروف، اعداد و سایر کاراکترهای معنادار را می‌نویسد و سپس در مرحله بعد هر یک از این کدها را به زبانی تبدیل می‌کند که کامپیوتر بتواند آن‌ها را بفهمد. اگر در انتخاب یکی از این دو، به‌عنوان شغل خود سردرگم هستید باید بدانید که همه چیز به علاقه و استعداد شما بستگی دارد. هر دو حوزه در پیشبرد وب‌سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای آنلاین بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و فقط در هدف و نیاز خاص خود تفاوت دارند. در این مقاله به بررسی اینکه سئو بهتر است یا برنامه نویسی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید : سئو چیست ؟ کاملترین آموزش بهینه سازی سایت به زبان ساده

سئو بهتر است یا برنامه نویسی

چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم؟

اگر به‌دنبال انتخاب سئو به‌عنوان یک شغل هستید و یا فقط می‌خواهید که رتبه کلمات کلیدی سایت خود در موتور جستجو را افزایش دهید، کسب توانایی در این حوزه به شما کمک زیادی می‌کند. یک متخصص SEO در مورد چگونگی بهبود رتبه‌بندی و راه‌های افزایش ترافیک ارگانیک به صفحات، دانش عمیق و کاملی دارد. برخلاف تصور عموم مردم، متخصص و کارشناس سئو کسی نیست که کسب رتبه‌ برتر در موتورهای جستجو را تضمین کند؛ زیرا هیچ‌کس قادر به تضمین همچین کاری نیست و بهتر است به کسانی که این ادعا را دارند زیاد اعتماد نداشته باشید.

کارشناس سئو وظایف و تکالیف متعددی دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهینه‌سازی صفحات سایت
  • لینک بیلدینگ
  • تجزیه‌وتحلیل گزارش‌ها
  • تحلیل‌ رقبا

متخصصان این حوزه همچنین باید با سایر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی و برنامه‌نویسی هماهنگ باشند.

نحوه کسب مهارت در سئو

ابزارها، استراتژی‌ها، روش‌ها و دوره‌های مختلف موجود در بازار به شما در کسب مهارت در زمینه سئو کمک می‌کنند. در این بخش چند نکته را که در بهبود‌بخشیدن سرعت کسب مهارت شما اثرگذار است، بررسی می‌کنیم.

در دوره‌های رسمی و معتبر شرکت کنید

سریع‌ترین راه برای یادگیری سئو، شرکت در دوره‌هایی است که به پیشرفت شما کمک می‌کنند. با توجه به سطح مهارت خود، نوع دوره را انتخاب کنید. اگر در ابتدای راه هستید، می‌توانید از دوره‌های رایگان شروع کنید تا به درک مفاهیم اولیه و اصلی برسید و سپس در دوره‌ جامع سئو شرکت کنید.

وبلاگ‌های مربوط به این حوزه را دنبال کنید

الگوریتم‌های گوگل و سئو دائماً در حال تغییرند. برای آشناشدن با به‌روز‌رسانی‌های مختلف، آموختن روش‌ها و نکات مهم و مطلع‌شدن از روند‌های فعلی و نوظهور این حوزه، لازم است تا وبلاگ‌های مختلف را مرتب چک کنید.

پادکست‌های مرتبط با سئو را گوش دهید

گوش‌دادن به پادکست یک روش عالی برای آموختن محتواهای آموزشی است؛ زیرا می‌توانید در حین گوش‌دادن آن به کارهای دیگر هم بپردازید. همچنین می‌توانید از طریق اعلان‌ها از قسمت‌های جدید آموز‌ش‌ها مطلع شوید.

یادگیری از طریق آزمون و خطا

می‌توانید ساعت‌های زیادی را به مطالعه در مورد سئو بپردازید؛ اما بهترین‌ راه برای یادگیری واقعی عمل‌کردن به آن‌ها است. از اجرای استراتژی‌های سئو در وب‌سایت یا وبلاگ خود شروع کنید. آزمون و خطا‌کردن در این مسیر، سرعت یادگیری شما را چند برابر می‌کند.

فواید شرکت در دوره آموزش سئو چیست؟

آموزش سئو به شما یاد می‌دهد که چگونه رتبه وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی مدنظرتان در موتورهای جستجو افزایش دهید. ترافیک بیشتر، معمولاً فروش بیشتری را به‌همراه خواهد داشت. بهینه‌سازی سایت یک تخصص است که این روزها هر کسب‌وکاری به آن نیاز دارد و بیشتر از هر زمان دیگری صاحبان کسب‌وکارها متوجه اهمیت این موضوع شده‌اند. آن‌ها می‌خواهند که اطلاعات بیشتری درباره سئو کسب کنند تا در نتایج جستجو از رقیبان خود جلوتر باشند و درآمد بیشتری را کسب کنند و این همان نقطه‌ای است که افراد به‌دنبال یادگیری سئو می‌روند.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که با وجود منابع و مقالات مختلف چرا لازم است که SEO را به‌طور جدی و از طریق شرکت در دوره‌ها دنبال کرد؟ یک دوره آموزشی خوب، هرج‌و‌مرج ذهنی شما را سازماندهی می‌کند و تنها اطلاعات درست را به شما آموزش می‌دهد. یک آموزش درست مطالب را مرحله‌به‌مرحله و به‌صورت کاملاً سازمان‌یافته به شما ارائه می‌دهد. دوره‌ آموزشی مناسب باید قبل از تکنیک‌های پیشرفته، پایه‌ مفاهیم ابتدایی شما در این حوزه را قوی کند. بعد از پایان دوره، شما باید درک کاملی از مباحث داشته باشید. ازآنجاکه هیچ روش استانداردی برای آموزش و یادگیری سئو وجود ندارد، این نکته بسیار مهم است که از چه کسی سئو را یاد می‌گیرید.

درباره مربیان خود، قبل از شرکت در دوره تحقیق کاملی را انجام دهید و شهرت و تخصص آن‌ها را بررسی کنید. نظرات شرکت‌کنندگان قبلی را بخوانید. حتی اگر قرار نیست برای آموزش هزینه زیادی بپردازید، مطمئن شوید که آموزش‌های درستی را دریافت می‌کنید. آموزش نادرست در دراز‌مدت اثرات خود را با رتبه‌بندی ضعیف و جریمه موتورهای جستجو نشان خواهد داد.

آیا استخدام یک سئوکار به نفع کسب‌وکار است؟

اینکه سئو بهتر است یا برنامه نویسی، به علایق شخصی شما برمی‌گردد؛ چون وجود هرکدام از این تخصص‌ها برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در دنیای اینترنت قدم بگذارند، ضروری است. با وجود اینکه این روزها بسیاری از شرکت‌ها بر بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اما هنوز هم بعضی از آن‌ها در استخدام یک فرد متخصص در زمینه سئو شک دارند. در ادامه دلایلی را که ثابت می‌کنند باید یک متخصص استخدام کنید، بیان می‌کنیم.

  • اگر قصد بهبود استراتژی سئو و نتایج خود را دارید.
  • اگر عملکرد تیم شما ضعیف است و یا تیم داخلی سئو ندارید.
  • اگر ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما پایین است.
  • اگردر نتایج جستجو رتبه‌ای ندارید.
  • اگر بودجه کافی دارید.
  • اگر شما و دیگر اعضای تیم فاقد دانش و تخصص سئو هستید.

مزایای استخدام سئو برای بهبود روند کسب‌وکار

سئو بهتر است یا برنامه نویسی؟ بگذلرید این سوال را این گونه پاسخ بدهیم: هردوی این تخصص‌ها برای رسیدن به صفحه اول گوگل برای صاحبان سایت‌ها ضروری هستند.

هنگام تصمیم‌گیری درباره‌ استخدام یک سئوکار در مجموعه باید مزایای آن را بدانید. در ادامه به توضیح چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

سئو روند سایت شما را بهبود می‌بخشد

بهینه‌سازی صفحات برای موتورهای جستجو بسیار مهم است‌‌. در گذشته تنها در بعضی از صنایع خاص که رقبای زیادی داشتند، نیاز به سئو بود؛ اما امروزه تمام کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ به آن نیاز دارند. بدون بهینه‌سازی، وب‌سایت شما ممکن است اصلا در نتایج جستجو دیده نشود.

متخصص سئو دارای تجربه است

آینده کسب‌و‌کار شما و موفقیت آن نباید براساس آزمایش و حدس و گمان باشد. اگر اطلاعات کافی درباره این حوزهندارید و نمی‌دانید که چه کاری باید انجام دهید، این امکان وجود دارد که استفاده از سئو به‌جای کمک، به سایت شما آسیب برساند. بنابراین باید از یک فرد متخصص در این حیطه کمک بگیرید‌.

سئوکار حرفه‌ای و کاربلد بهترین نتایج را رقم می‌زند

یک متخصص باتجربه در زمینه SEO، می‌تواند به‌خوبی وب‌سایت، اهداف و رقبای شما را ارزیابی کند و یک برنامه کاربردی را برای افزایش ترافیک سایت شما بچیند.

برون‌سپاری سئو این امکان را می‌دهد تا بر کارهای مهم خود متمرکز شوید

یادگرفتن سئو و انجام مطالعات تکمیلی آن، زمان زیادی را از شما می‌گیرد. اگر یک کارشناس باتجربه سئو را استخدام کنید، می‌توانید روی انجام کارهای مهم دیگری که تخصص کامل در آن دارید، تمرکز کنید. با این کار دیگر در مورد نحوه عملکرد وب‌سایت خود در موتورهای جستجو استرس نخواهید داشت؛ زیرا می‌دانید که یک متخصص آن را به‌خوبی مدیریت می‌کند.

سئو بهتر است یا برنامه نویسی؛ ارتباط بین سئو و برنامه نویسی چیست؟

اما برای اینکه بدانید سئو بهتر است یا برنامه نویسی باید با آثارتان این دو حوزه آشنا شوید. سئو و برنامه نویسی دو حوزه مهم در بازاریابی‌های آنلاین هستند. در ادامه به چند مورد از مزایای به‌کارگیری این دو تخصص در کنار هم اشاره می‌کنیم.

  • برنامه‌نویسی یک راه عالی برای یادگیری نحوه‌ ساخت وب‌سایت‌ها و عملکرد آن‌ها است، دانستن این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا کدهای سایت خود را برای رتبه بهتر بهینه کنید.
  • برنامه‌نویسی دقیق، باعث تمایز شما از رقبای دیگر در کسب‌و‌کارتان می‌شود. در دنیای امروزی صاحبان
  • کسب‌و‌کارها به بازایاب‌های ماهری نیاز دارند که به‌راحتی بتوانند با فناوری‌های روز دنیا کار و مفاهیم پیچیده آن را درک کنند.
  • برنامه‌نویس می‌تواند راه‌حل‌هایی ویژه را به افراد ارائه دهد تا بتوانند رتبه‌ وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بالاتر ببرند.
  • برنامه‌نویس حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا مسائل فنی وب‌سایت را عیب‌یابی کنید.

هرچند برای موفقیت در سئو نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید؛ اما داشتن مهارت‌های برنامه‌نویسی یا یک برنامه‌نویس حرفه‌ای در مجموعه به برتری شما نسبت به رقبای دیگر در کسب‌و‌کارتان کمک زیادی می‌کند. اگر در پی انتخاب یکی از این دو حوزه به‌عنوان شغل خود هستید و می‌خواهید بدانید که سئو بهتر است یا برنامه نویسی؛ باید بدانید که این دو مورد ارتباط نزدیکی به یکدیگر دارند و همه چیز به علاقه و استعداد شما بستگی دارد.

دوره آموزشی سئولب

یادگیری سئو کار سختی نیست؛ اما شروع آن ممکن است کمی گیج‌کننده و طاقت‌فرسا باشد. یادگیری این حوزه به‌معنای یادگرفتن استراتژی‌های مختلف بازاریابی است. بعید است که افراد بتوانند کار خود را در سئو به‌تنهایی پیش ببرند. برای یادگیری اصولی و صحیح سئو و سرعت‌بخشیدن به این فرآیند می‌توانید در دوره‌های آموزشی معتبر شرکت کنید.

سئولب یک مسیر رشد برای علاقه‌مندان به سئو است که طی یک سفر ۳ ساله، همراه با آموزش‌های علمی و کاربردی بر روی پروژه‌های واقعی، آن‌ها را به یک متخصص حرفه‌ای تبدیل می‌کند. سئولب در هر فصل از سال یک دوره برگزار می‌کند و علاقه‌مندان از طریق آزمون آنلاین و مصاحبه و با توجه به میزان انگیزه‌ای که دارند، بورسیه دریافت می‌کنند. شرکت در دوره جامع سئو مزایای زیادی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

● معرفی به بازار کار

● دریافت معتبرترین مدرک سئو

● پاسخگویی روزانه به سوالات اعضای VIP

● دسترسی رایگان و دائم به قسمت‌های جدید آموزشی

● امکان پرداخت قسطی

● پروژه‌محوربودن آموزش با امکان حضور در لابراتوار سئولب

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اینکه سئو بهتر است یا برنامه نویسی، پرداختیم. حرکت سئو در راستای بهینه‌سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو است و کمک می‌کند تا ترافیک سایت‌ها بالاتر رود؛ اما برنامه نویسی به‌طورکلی به کدها می‌گوید که چه کاری را باید انجام دهند. برای موفقیت در سئو نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید؛ اما یادگیری این دو حوزه در کنار هم شما را از رقبای دیگرتان متمایز خواهد کرد. اگر به‌دنبال انتخاب یکی از این دو حوزه برای شروع هستید، باید بفهمید که به چه چیزی علاقه دارید. استخدام یک متخصص سئو یا استفاده از مشاوره سئو مزایای زیادی برای کسب‌و‌کارها دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید که خودتان سئو را یاد بگیرید بهتر است که در یک دوره آموزشی معتبر شرکت کنید تا دچار سردرگمی نشوید و آموزش خود را به بهترین نحو به پایان برسانید.

پست های مشابه