برنامه لینک سازی در 6 ماه

نویسنده و مترجم: علی حسینی

تعداد صفحات: ۴۰

حامیان:

تریبون،

گرندیما

راهنمای گام به گام

قابلیت به روز رسانی

آموزش استراتژی موثر

در این کتاب یاد می گیریم:

1 برنامه‌ریزی، تنظیم و جذب مخاطب در فرایند لینک سازی

2 استخراج اطلاعات و آنالیز داده های مورد نیاز برای لینک بیلدینگ

3 طعمه گذاری را در یک برنامه لینک سازی چگونه انجام دهیم؟

4 تاکتیک هایی بیاموزید که چگونه رقبای خود را گول بزنید.

5 با تولید محتوای با کیفیت تعامل کاربران را افزایش دهید.

6 اگر مطلب را دوست دارید، به آن یک لینک بدهید.

در کتاب برنامه لینک سازی در ۶ ماه، تمامی شگردها و تکنیک های استراتژی لینک سازی که بخش مهمی از آموزش سئو است به طور کامل و دقیق توضیح داده شده است و دانلود آن به رایگان در اختیارتان قرار داده شده است تا بتوانید به راحتی روش های تکنیکال Link Building را طی مدت زمان در نظر گرفته شده یاد بگیرید. سئولب با همراهی تریبون از زیرمجموعه یکتانت در گردآوری و تالیف کتاب برنامه لینک سازی در ۶ ماه تلاش کرده اند تا از تجربه و همکاری متخصصان سئو استفاده کنند.


چرا استراتژی لینک سازی مهم است ؟

همانطور که می دانید محتوا و لینک هردو عناصر مهمی برای استراتژی لینک سازی هستند که به سایت شما اعتبار و رتبه می دهند. لینک سازی مانند این است که از جامعه خود حکم تایید بگیرید، داشتن لینک های قوی و معتبر از نظر گوگل به نوعی نشان دهنده اعتماد و آموزنده بودن محتوای وبسایت شماست. پس به نظر می رسد که پرداختن به سئو خارجی (Off-page SEO)یا در واقع پروسه Link Building از اهمیت زیادی برخوردار است.

سئولب با همکاری تریبون یک کتاب الکترونیکی تالیف و گردآوری کرده اند که تمامی ترفندهای لینک بیلدینگ را پله پله به شما می آموزد و همراه با تکنولوژی به روز می شود. شما می توانید هر ماه نسخه آپدیت شده و جدید آن را دانلود نمایید که شامل به روزترین مباحث لینک سازی است.

یکی از مباحثی که ما عملا در پروژه های سئو به آن احتیاج داریم پروسه Off-page یا اساسا لینک بیلدینگ است. گوگل عملا Link Building را تحت عنوان Link Earning می شناسد چرا که ارزش لینک بیلدینگ در این است که خود شما آن لینک را نساخته باشید. اما برای اینکه بتوانیم شبیه سازی لینک بیلدینگ با link earning و فرایندهایش را به درستی تعریف کنیم، نیازمند این هستیم که برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و همچنین کمپین تعریف کنیم. آنچه پراهمیت است تعریف یک بازه زمانی برای آن است.


مباحث پرداخته شده در کتاب برنامه لینک سازی در ۶ ماه

ما در اغلب پروژه های سئو در سئولب، کمپین ۶ ماهه لینک بیلدینگ تعریف می کنیم، همانطور که در عنوان کتاب الکترونیکی (کمپین ۶ ماه لینک بیلدینگ) آورده شده است. در مدت زمان ۶ ماهه برنامه هایی که باید از ماه اول تا ماه ششم انجام شود به ترتیب و مشخصا بیان شده است.

ماه اول زمان جمع آوری اطلاعات است

چطور داده های خود را جمع آوری کنید یا به اصطلاح data gathering کنید. بررسی کنید که چه کسانی با شما در ارتباط هستید و چه کسانی هستند که می توانند شما را در انتشار محتوایتان همراهی کنند. اینکه این افراد را در چه فضایی پیدا کنید، چطور با آنها ارتباط برقرار کنید، چطور به تحلیل رقبایتان بپردازید و مشتریان احتمالی خود را شکار کنید از مسائلی است که در این ایبوک به آن پرداخته شده است.

ماه دوم تحلیل داده ها اهمیت پیدا می کند

چطور اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. ما ماه دوم را به تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده اختصاص داده ایم، اینفوگرافیک ها در این مرحله مهم تر می شود، اینکه چطور از نمودارها و داده های تصویری گردآوری شده، استفاده کنید و به سایت اصلی خود لینک دهید، تکنیک های رپورتاژ نویسی را در این فصل پوشش داده ایم. اما قبل از اینکه رپورتاژ را بنویسید باید بدانید آن را کجا منتشر کنید، هدف شما از انتشار آن چیست؟

ماه سوم به دنبال درگیر کردن مخاطبان خود باشید

چطور بلاگ خود را غنی تر کنید و از میان بلاگ نویس ها مشتریان احتمالی خود را انتخاب کنید، انوع مسابقه ها را برگزار کنید و با تحلیل و بررسی آنها به اهداف تعیین شده خود برسید. این فصل بیشتر برای افرادی جذاب است که به شبکه های اجتماعی علاقمند هستند.

ماه چهارم ترفندهای گول زدن رقیب را آموزش می دهد

با چه ترفندها و تاکتیک هایی رقبای خودتان را گول بزنید! در این ماه لازم است فعالیت لینک سازی را به طور دقیق تر انجام دهید تا جامعه بیشتری را درگیر کنید. اما لازمه آن ارتقای محتوا و همچنین رسانه های اجتماعی شماست. در این ماه یاد می گیرید که چطور مشکل میکروسایت را رفع کنید تا رقبا را به اشتباه بیندازید.

ماه پنجم فعالیت هایی که انجام دادید را تحلیل کنید

به محتواهای نوشته شده خود سر و سامانی دهید و یاد بگیرید که چطور از آنها بهره برداری کنید. راهکارهایی به شما ارائه دادیم که بتوانید محتوای باارزش ایجاد کنید. در این ماه است که می آموزید با چه محتواهایی تعامل کاربران را افزایش دهید و چگونه آنها را به سمت قیف فروش منتقل کنید و روی آنها تاثیر خوب بگذارید.

ماه ششم شما یک متخصص حرفه ای شده اید

چطور از روندها و ترفندهای گفته شده استفاده کنید تا لینک خود را در سایت های موردنظر قرار دهید. تا ماه ششم موارد گفته شده به طور جزئی بیان شده است. اما در ماه ششم به مضمون اصلی این کتاب الکترونیکی یعنی لینک دادن به خود می پردازیم. لازم است در این مرحله منابع خوب را بدزدید، به شما آموزش دادیم که چطور از منابع یکسان و عالی، محتوای تکراری ایجاد نکنید. لینک های شکسته مبحثی است که نیاز به تخصص بیشتری دارد و لازم است کار با ابزارهایی را یاد بگیرید تا متوجه شوید سایت های رقیب چطور و از چه سایتهایی لینک دریافت کرده اند. یادگیری این روش ها مطمئنا شما را به یک سئوکار حرفه ای تبدیل نخواهد کرد، اما می تواند یک راهنمای خوب برای تسلط بر مقوله سئو خارجی باشد. شما لازم است برای تک تک مباحث نام برده شده بسیار آزمون و خطا کنید تا در این مسیر شما را به یک فرد حرفه ای تبدیل کند.


لینک سازی قدم به قدم

همانطور که می دانید دنیای سئو و بازاریابی هر روزه آپدیت می شود و مطالب جدیدی از دل آنها پدیدار می شود. ما در این کتاب الکترونیکی به این موضوع هم پرداخته ایم و تقریبا ماهانه آن را با توجه به دانش روز به روز رسانی می کنیم. سئو و لینک سازی پروسه نامحدودی است و شاید این کتاب الکترونیکی بتواند همراه خوبی برای روند سئو سایت شما باشد و در کنار آن بتوانید به بهترین نحو ممکن در روند Link Building سایت خود موفق باشید. برای آنکه از نسخه های به روز رسانی این کتاب مطلع شوید می توانید فرم مربوطه را تکمیل کنید تا تمامی ورژن های جدید و به روز رسانی های این ایبوک برای شما ارسال شود.

سوالات متداول

اگر شما به عنوان یک متخصص و یا یک علاقه مند در حوزه سئو هستید، می دانید که فرایند لینک سازی درحالیکه بسیار مهم است، نیازمند زمان طولانی مدت برای دریافت نتیجه مطلوب است. در این کتاب زمان مورد نیاز برای یک کمپین لینک سازی ۶ ماه در نظر گرفته شده است و تمامی مراحلی که باید در هر ماه طی کنید با جزییات بیان می کند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این کتاب قابل آپدیت بودن آن است. به این معنا که این کتاب هر چندماه با توجه به اطلاعات و آپدیت های جدید گوگل به روز رسانی خواهد شد و نسخه جدید برای تمامی اعضایی که کتاب را دانلود کرده اند، از طریق ایمیل اطلاع رسانی می شود.

خیر، همانطور که میدانید سئو شامل بخش آنپیج و آفپیج می شود و به اندازه ای که لینک سازی و محتوا در فرایند سئو سایت شما تاثیرگذار است، موارد تکنیکال و فنی سایت نیز اهمیت دارد. برای این منظور در سایت سئولب علاوه بر کتاب لینک سازی آموزش های رایگان جی تی متریکس برای آموزش موارد فنی سئوی سایت نیز قرار گرفته است.

شما با مطرح کردن سوال ها و مشکلاتی که در فرایند لینک سازی با آن روبرو هستید، می توانید به ما کمک کنید تا مباحثی که در این زمینه مهم هستند را مورد آزمایش قرار دهیم و به کتاب لینک سازی اضافه کنیم. ما منتظر هستیم تا از طریق سایت یا اینستاگرام سئولب سوال ها و انتقادات شما را دریافت کنیم.

نظرات کاربران

مینا طاهری
چهارشنبه, 11 فروردین 0
سلام آپدیت جدید کتاب کی میاد؟
سئولب در پاسخ به مینا طاهری
چهارشنبه, 18 فروردین 0
نظر :با سلام تلاشمون بر اینه که تا سوم اردیبهشت آپدیت جدید کتاب در دسترس قرار بگیره
Mahshad
یکشنبه, 19 بهمن 99
به نظر من بهترین فصل کتاب همون فصل اول کتاب هستش. من خودم بیشتر کارهایی که در این فصل گفته رو انجام میدم. حالا شاید از ابزارهای دیگه استفاده کنم چون هر کدوم از ابزارها خریدنی هستن و نمیشه که تعداد زیادی آدم خریداری کنه. من معمولا مواردی مثله پیدا کردن بهترین محتواهای رقیب و بهترین محتواهای سایتی که خودمون داریم رو از ahref پیدا میکنم. همین طور لینک های رقیب هم از طریق همین ahref میتونید پیدا کنید و تحلیل کنید. یه بخشی از این فصل یه عکس از تقویم محتوایی داشت که با اینکه خیلی عکسش با کیفیت نبود ولی برای من جالب بود و من ازش ایده گرفتم برای داشتن یک تقویم محتوایی که خیلی کامل و حرفه ای باشه. سوالم این هست که این برنامه محتوایی یه جور برنامه کانتنت هست ؟ یعنی همون کانتنت کلندر هست؟ اگر نه چه ویژگی هایی سئویی داره و چه بخش هایی اگر بهش وارد بشه میتونه یه برنامه سئویی باشه. یکی دیگه از سوالاتم این هست که چرا باید پروفایل مخاطبین احتمالی رو زیرنظر بگیریم. اگه اونها رقیبهای ما هستن تغییر در پروفایل آنها چه تاثیری میتونه در روند کار ما داشته باشه؟ به نظرم میرسه که شاید این برای همون دزدین ایده ها که در فصل پنجم گفته شده باشه که باز من در این حالتم به نظرم در جامعه خودمون ایده خاصی برای دزدین یا الهام گرفتن وجود نداره و احتمالا سایت های مشابه ما که در کشورهای دیگه هستن بتونن منبعی برای گرفتن ایده به ما در ایران باشن. باز یه مساله ای در مورد محتواهای قدیمی سایت خودمون وجود داره، سوالم این هست که تا چه اندازه میشه محتواها را تغییر داد؟ مثلا میتونیم تایتل رو عوض کنیم ؟ چون یه مساله ای که وجود داره این هست که محتوایی که جذاب نیست با یک ادیت ساده هم جذاب نمیشه و بعضی محتواهای قدیمی از خیلی سال ها پیش در یک سایتی هستن و زمان زیاد ثابت کرده که اینها مخاطب خاصی نخواهند داشت، میشه آیا تغییرات اساسی و کلی داشت؟ اما مهمترین نکته این کتاب که به دست آوردن لینک هست هم کاش میشد که در کشور ما اتفاق بیفته، من معمولا از هر روشی رفتم برای ارتباط برقرار کردن با سایت های دیگه در نهایت به همون رپورتاژ آگهی ختم شد . اصلا فکر میکنم که وجود این موضوع داخل کشور ما باعث شده که دیگه این حرکت شیر کردن و لینک دادن که ممکنه در کشورهای دیگه وجود داشته باشه از بین بره. شما کافی به یک وبلاگ ساده بگید بیا لینک مارو بزار. چون دیگه همه میدونن که لینک میزارن تو سایتشون خیلی مهمه و باید براش پول بگیرن. حالا حتی ممکنه که اصلا ندونن که این لینک به چه دردی میخوره و چرا ازشون درخواست شده. از طرف دیگه هم بزرگان صنعت یا اینفلوئنسرها هستن که اونها هم همه پولی شدن شاید یه تعداد کمی هستن که معرفی انجام بدن ولی اونم اگر پایه پول وسط باشه حتما مورد دیگه ای مثه ارتباطات خاص وجود داره. بنابراین شما به هر کسی بگید که وب سایت من رو معرفی کن، این کارو انجام نمیده.
eli md
یکشنبه, 19 بهمن 99
سلام چجوری می‌تونم کتاب رو دانلود کنم؟
Shokoofezand
یکشنبه, 05 بهمن 99
من دو بار تست کردم فرم پایین پر کردم ولی هیچ کتابی نه برام ارسال شد نه دانلود شد .لطفا برام بفرستین کتابو
سئولب در پاسخ به Shokoofezand
دوشنبه, 13 بهمن 99
نظر :سلام کتاب براتون ارسال شد دوست عزیز
علی اصبحی
سه شنبه, 30 دی 99

درود بر شما، در این مدت و سالهایی که مطالب زیادی در مورد لینکسازی خوندم و تحقیق کردم با فعالیتهای تخصصی که در این مورد دارم این کتاب اولین کتابی هست که در وب فارسی بسیار عالی و جامع در مورد لینکسازی توضیح داده شده، واقعا لذت بردم و برای من هم بسیار مفید بود و بی شک برای تمام سئوکارها و صاحبان وب سایت ها میتونه بسیار مفید و پرکاربرد باشه، بخصوص که قدم به قدم توضیح داده شده

، عالی بود

سئولب در پاسخ به علی اصبحی
چهارشنبه, 01 بهمن 99
نظر :سلام ممنون از اینکه وقت گذاشتید و کتاب رو خوندید. و خوشحالیم از اینکه کتاب براتون مفید بوده
سپیده جلایی
سه شنبه, 30 دی 99

این کتاب رو دانلود کردم و تا انتها خوندم ...

نکاتی در این کتاب هست که به نظرم هم نقاط مثبت و هم نقاط قابل انتقاد هست. در فصلهایی از کتاب به خصوص فصل دوم و سوم ابزارهایی معرفی شده است که میتونه به انتشار محتوا کمک بکنه از لحاظی خوب هست که میتونه مارو با ابزارهای متفاوت آشنا کنه و از طرفی اگر در مورد این ابزارها توضیحات تکمیلی وجود داشته باشه میتونه خیلی خیلی بهتر به فهم و اجرای این کتاب کمک بکنه. هرچند که در همین حالت هم میتوان ابزارهای بسیار زیادی از این کتاب پیدا کرد و با لینک هایی که وجود داره به سایت مربوطه رفت و از این طریق یاد گرفت. اما پیشنهادم این هست که دوره های کوتاه آموزشی برای ابزارهای انتشار و شیر کردن محتواها داخل سایت گذاشته بشه.

مورد بعدی هم این هست که این کتاب اتفاقا میتونه به یک کارشناس محتوا خیلی کمک بکنه یا حتی بهتره که ما که کار سئو انجام میدیم این کتاب رو به متخصص تولید محتوا بدیم تا اونها دید بهتری در مورد تولید و انتشار محتوا داشته باشند. این کتاب نشون میده که لینک سازی و به دست آوردن لینک بدون محتوای باکیفیت امکان نداره و برای همینه که متخصص سئو و متخصص محتوا باید به شدت با هم در ارتباط باشن و همکاری داشته باشن.

نظر تازه ای ثبت کنید

در حالتی که وارد سایت شده باشید درج کامنت منجر به کسب امتیاز در کلاب می شود

حامیان:

دریافت کتاب