فرصت باقی مانده تا رویداد 20 مهر

روز

ساعت

دقیقه

ثانیه

25 ابزار کاربردی سئو برای متخصصین

18 شهریور 1403

در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم که شناخت آن‌ها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها می‌توانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند. بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی می‌شود بپردازند.

عدم شناخت نسبت به این ابزارها، آسیب‌های جدی به فرایند جستجوی ارگانیک وب سایت وارد می‌کند و بالعکس با شناخت و بکارگیری این ابزارها به نتایج مطلوبی دست خواهید یافت و دیگر با کمبود ابزار مواجه نمی‌شوید. انتخاب ابزار مناسب و قابل دسترس در رفع مشکلات فنی سایت از سرعت کراول گرفته تا سرعت ایندکس شدن، حائز اهمیت می‌باشد.

با ما همراه باشید تا با بهترین ابزارهای بهینه سازی آشنا شوید.

1. ابزار سئو Screaming Frog

 

ابزار اسکریمینگ فراگ

اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog) یک ابزار ضروری برای سئوکاران است که به شما امکان می‌دهد تا به صورت دقیق ساختار فنی وب‌سایت خود را بررسی کنید. این نرم‌افزار با خزیدن در تمام صفحات سایت، مشکلات فنی مانند لینک‌های شکسته، محتوای تکراری، تگ‌های عنوان ناقص و سایر مسائل که می‌توانند بر سئوی سایت تأثیر منفی بگذارند را شناسایی می‌کند. با استفاده از گزارش‌های دقیق اسکریمینگ فراگ، می‌توانید به راحتی این مشکلات را برطرف کرده و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. این ابزار برای سیستم‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است.

این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشکلات اساسی زیر را رفع کنید:

    • صفحات بدون عنوان 
    • متا تگ‌های بدون توضیحات
    • متا تگ‌های بدون کلمات کلیدی 
    • حجم بالای تصاویر
    • کدهایی که دارای ارور هستند
    • URLهای شکسته
    • خطاهای مربوط به Canonical

و همچنین موارد پیشرفته ای چون :

    • شناسایی مشکلات Pagination (صفحه بندی)
    • تشخیص مشکلات پیاده سازی سئو سایت‌های چند زبانه
    • بررسی ساختار و معماری وب سایت

2. ابزار سئو Google Search Console

ابزار گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول اولین گزینه ای است که متخصصین سئو برای بهینه سازی سایت خود باید از آن استفاده کنند.

شرکت گوگل با اصلاح و بهینه سازی اخیر این ابزار، ویژگی‌ها، اطلاعات و گزارش‌های جامع‌تری را جایگزین قابلیت‌های نسخه قبلی خود کرده است.

آیا می‌دانید چرا این ابزار برای متخصصین سئو ابزاری منحصر به فرد است؟ بله، درست حدس زدید، به دلیل تهیه گزارشات داده محور.

برای متخصصین سئو گزارش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر تا کنون از آن استفاده نکرده اید، توصیه می‌کنم حتما آن را امتحان کنید.

با اعمال تغییر در سایت و بروز مشکلاتی مانند پاک شدن حساب سرچ کنسول (GSC)، چون این اطلاعات قبلا در سرورهای گوگل ذخیره شده، امکان دسترسی مجدد به آن وجود دارد.

شما می‌توانید با استفاده از API‌های سرچ کنسول (رابط برنامه نویسی نرم افزار) به کلیه اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

 

3. ابزار سئو Google Analytics

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس نقش برجسته ای در تحلیل عملکرد جستجوی ارگانیک دارد که بدون این پلتفرم، آنالیز وب‌سایت کار بسیار دشواری خواهد بود.

این ابزار در عین حال که رایگان است، اطلاعات مفیدی در اختیار متخصصین سئو قرار می‌دهد تا بتوانند مواردی از قبیل پنالتی‌ها، مشکلات مربوط به ترافیک سایت و سایر مسائل که در این مسیر وجود دارد را شناسایی کنند.

همانند گوگل سرچ کنسول، با نصب صحیح این پلتفرم می‌توانید گزارش ماهانه از وب سایت خود تهیه کنید. حتی در شرایطی که کاربر به آن دسترسی ندارد، اطلاعات سایت وی ذخیره می‌گردد. این قابلیت مانع از نابودی اطلاعات کاربر می‌شود.

گوگل آنالیتیکس چه کارهایی انجام می‌دهد؟

ردیابی بازدیدکنندگان: گوگل آنالیتیکس به شما نشان می‌دهد که چه تعداد کاربر از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، از کجا می‌آیند (مثلاً از طریق موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات) و با چه دستگاهی به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.

تحلیل رفتار کاربران: این ابزار به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربران پس از ورود به سایت شما چه کارهایی انجام می‌دهند. مثلاً به کدام صفحات می‌روند، چه مدت در هر صفحه می‌مانند، روی چه لینک‌هایی کلیک می‌کنند و در نهایت سایت را ترک می‌کنند یا خیر.

اندازه‌گیری نرخ تبدیل: با استفاده از ابزار سئو گوگل آنالیتیکس می‌توانید نرخ تبدیل کاربران را اندازه بگیرید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید بدانید چند درصد از بازدیدکنندگان شما فرم تماس را پر می‌کنند یا محصولی را خریداری می‌کنند، گوگل آنالیتیکس به شما این اطلاعات را می‌دهد.

بررسی عملکرد محتوا: می‌توانید عملکرد محتوای مختلف وب‌سایت خود را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام محتوا بیشترین بازدید و تعامل را دارد.

پیگیری کمپین‌های بازاریابی: گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید و ببینید کدام کمپین‌ها بیشترین بازدهی را دارند.

شناسایی مشکلات فنی: این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشکلات فنی وب‌سایت خود را شناسایی کنید، مانند خطاهای 404 یا سرعت پایین بارگذاری صفحات.

چرا از ابزار وبمستر گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟

رایگان بودن: یکی از بزرگترین مزایای گوگل آنالیتیکس رایگان بودن آن است.

داده‌های دقیق: این ابزار داده‌های بسیار دقیق و جامعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

گزارش‌های متنوع: گوگل آنالیتیکس گزارش‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا جنبه‌های مختلف وب‌سایت خود را تحلیل کنید.

قابلیت سفارشی‌سازی: می‌توانید گوگل آنالیتیکس را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

در کل، ابزار وبمستر گوگل آنالیتیکس یک ابزار ضروری برای هر وب‌سایت است. با استفاده از این ابزار سئو می‌توانید تصمیمات بهتری برای بهبود وب‌سایت خود بگیرید و عملکرد بازاریابی خود را افزایش دهید.

4. اسکات

scout

اسکاوت سئولب یک ابزارهای هوشمند مدیریتی مخصوص سئو است که می توانید تسک های سئوی خود را در آن وارد کنید، آن ها را مدیریت کنید و به صورت اتوماتیک از امکانات این پنل جذاب و کاربردی استفاده نمایید. از ویژگی های این ابزار تخصصی می توان به امکان تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل سایت های رقیب، عیب یابی فنی، تحلیل محتوایی، تولید محتوای سئو شده و گزارش عملکرد از نقاط قوت و ضعف اشاره کرد. با استفاده از این ابزار هوشمند مدیریتی، می‌توانید استراتژی‌های سئوی خود را بهبود دهید و در نتایج جستجو از رقبایتان پیشی بگیرید.

چرا اسکاوت سئولب؟

  • تحلیل جامع رقبا: اسکاوت سئولب با ارائه اطلاعاتی دقیق در مورد بک لینک‌ها، کلمات کلیدی، ساختار سایت و دیگر عوامل موثر بر سئو، به شما یک دید کلی از وضعیت رقبا می‌دهد.
  • شناسایی فرصت‌های جدید: با بررسی کلمات کلیدی که رقبای شما در آن رتبه خوبی دارند و شما هنوز از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، می‌توانید فرصت‌های جدیدی برای بهبود سئوی سایت خود پیدا کنید.
  • بهبود استراتژی محتوا: با تحلیل محتوای رقبای خود، می‌توانید محتوای باکیفیت‌تری تولید کرده و نیازهای کاربران را بهتر برطرف کنید.
  • بررسی مداوم رقبا: اسکاوت سئولب به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت مداوم تغییرات ایجاد شده در سایت رقبایتان را رصد کرده و به سرعت به آن‌ها واکنش نشان دهید.

ویژگی‌های کلیدی اسکاوت سئولب

جالب است بدانید این ابزار سئو دارای 7 بخش مجزاست تا به راحتی بتوانید به بخش های مختلف دسترسی داشته و سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید. اسکاوت، به عنوان نقشه راه برای انجام فعالیت‌های سئو مناسب است و هم افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند. برخی از ویژگی های این ابزار عبارتند از:

  • جستجوی کلمات کلیدی
  • آنالیز دقیق وب سایت
  • ارائه راهکارهای سئو
  • در اختیار قرار دادن ابزار سئو تکنیکال سایت
  • بررسی روزانه رتبه کلمات کلیدی
  • امکان اتصال به GSC
  • امکان ایجاد تسک برای اعضا
  • امکان مدیریت تسک‌ و پروژه‌ها

5. Web Developer Toolbar

Web Developer افزونه فایرفاکس

افزونه نوار ابزار Web Developer برای مرورگر گوگل کروم را میتوانید در اینجا دانلود نمایید. درواقع این ابزار، افزونه رسمی فایرفاکس است. یکی از کاربردهای اصلی این افزونه تشخیص مشکلات مربوط به کد نویسی است. این مشکلات حتی شامل پیاده‌سازی جاوا اسکریپت برای منوها و رابط کاربری می‌باشد.

با غیر فعال کردن JavaScript و CSS ، می‌توانید بفهمید که مشکل در کدام قسمت از سایت رخ داده است.  این نوار ابزار تنها به مشکلات JavaScript و CSS محدود نمی‌شود، به کمک آن می‌توان متن Alt تصاویر، عکس‌های معیوب و اطلاعات مربوط به متا تگ‌ها و response header را نیز مشاهده کرد.

 

6. WebPagetest

بررسی سرعت سایت با WebPagetest

سرعت صفحه از موضوعات داغ سال‌های اخیر است. برای بررسی سرعت سایت، ابزارهای مفید و متنوعی وجود دارد که سایت WebPagetest یکی از این ابزارهای مهم برای متخصص سئو تلقی می‌شود.

از جمله کارهایی که می‌توان با WebPagetest انجام داد :

    • تست سرعت با استفاده از نمودار آبشاری (Waterfall speed tests)
    • تست سرعت سایت رقیب
    • ویدیوهای سرعت سایت رقبا.
    • تشخیص مدت زمان لود کامل سایت
    • زمان رسیدن به اولین بایت (TTFB)
    • زمان شروع رندر صفحه
    • عناصر مدل شی گرا سند (DOM)

این ابزار می‌تواند چگونگی ارتباط اجزای فنی سایت به منظور رسیدن به نتیجه نهایی یا زمان نمایش را مشخص کند.

به دنبال یادگیری سئو به از پایه به صورت اصولی هستید:

آموزش سئو سایت سئولب به صورت تخصصی و به آموزش نکات و تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت میپردازد.

 

7. ابزار سئو Google Page Speed Insights

Google Page Speed Insights

Google Page Speed Insights، سرعت صفحه اغلب با "سرعت سایت" به اشتباه گرفته می‌شود، این ابزار در واقع سرعت صفحاتی از سایت را به عنوان نمونه هم بر روی دسکتاپ و هم بر روی موبایل اندازه گیری می‌کند.  سرعت صفحه "زمان لود شدن صفحه" (مدت زمانی که طول می‌کشد تا کل مطالب یک صفحه به طور کامل نمایش داده شود) یا "TTFB" (زمان دریافت اولین بایت؛ مدت زمانی که مرورگر باید منتظر بماند تا اولین بایت داده را از سمت سرور دریافت کند) است.

PageSpeed Insights Speed Score شامل اطلاعات Google Chrome UX Report (گزارش تجربه کاربری کروم) است و گزارشی از دو معیار اصلی سرعت ارائه می‌دهد: 

    1. مدت زمان نمایش اولین محتوا (عکس یا متن) بر روی صفحه (FCP) 
    2. محتوای DOM لود شده (DCL)

این نکته را باید در نظر داشت که این ابزار سهم کوچکی در تحلیل و آنالیز وب سایت دارد و تنها بخشی از یک پازل هزار تکه را می‌سازد. بنابراین توصیه می‌شود که برای دریافت نمای کلی از عملکرد سایت، از چندین ابزار آنالیز استفاده کنید.

 

8. Google Mobile-Friendly Testing Tool

Google Mobile-Friendly Testing Tool  کارایی سایت بر روی صفحه موبایل

همانطور که می‌دانید در روند سئو نمایش سایت بر روی صفحه گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزار Mobile-Friendly Testing گوگل دید خوبی نسبت به کارایی سایت بر روی صفحه موبایل میدهد.

 

9. Rich Results Test

rich results test

ابزار خارق‌العاده ای است که تنها برای انجام یک کار طراحی شده است؛ تست و بررسی اطلاعات استراکچر دیتا با داده‌های موجود در Schema.org که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود. به کمک این ابزار می‌توان مشکلات کد نویسی اسکیما را قبل از پیاده سازی کدها شناسایی کرد.

10.GTMetrix

GTMetrix یک سیستم گزارش گیری از سرعت صفحه سایت است که آن را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و گزارشی عمیق و مفصل در اختیار متخصص سئو قرار می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توان Request‌های صفحه، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت که نیاز به لود شدن دارند و همچنین سایر عواملی که منجر به کند شدن سایت می‌شود را شناسایی و بهبود بخشید.

11. W3C Validator

W3C Validator ابزار سئو اعتبارسنج کد

این ابزار درواقع یک اعتبارسنج کد می‌باشد درحالیکه می‌تواند به عنوان یک ابزار سئو نقش بسیار مهمی در روند بهینه سازی سایت ایفا کند. تفسیر نادرست از نتایج، نه تنها کمکی به سئو سایت نمی‌کند بلکه ممکن است شرایط را بدتر کند.

به فرض مثال، در فرایند اعتبارسنجی کدهای سایت اگر کدهای سایتی که با XHTML طراحی شده، روی سایت دیگری که طراحی آن به وسیله وردپرس انجام شده است، کپی و جایگذاری شود، برای سئو وردپرس باید بدانید که وردپرس نوع کدها را تغییر نمی‌دهد و هنگام اجرای صفحه با هزاران خطا مواجه می‌شود. چنین سایتی باید به طور کامل پیاده سازی و مجددا کدنویسی شود به ویژه وقتی که کدهای قبلی وجود نداشته باشد.

 

12. SEMrush

SEMrush  ابزار تحلیل برای  keyword research

یکی از دلایل عمده شهرت SEMrush این است که اطلاعات دقیقی در زمینه keyword research و سایر بررسی‌های فنی در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین تحلیل اطلاعات سایت رقبا از دیگر قابلیت‌های شاخص این ابزار است.

اگرچه این ابزار به عنوان یک ابزار تحلیل فنی در نظر گرفته نمی‌شود، با آنالیز کامل سایت رقیب می‌توان اطلاعات شگفت انگیزی در مورد داده‌های رتبه‌بندی و تحلیل بازار به دست آورد. با استفاده از این تحلیل می‌توانید یک استراتژی مناسب برای سئوی سایت خود انتخاب کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

 

13. Ahrefs

Ahrefs بررسی بک لینک ‌ها

از نظر بسیاری از افراد Ahrefs یک ابزار مهم و مدرن برای بررسی فنی لینک‌ها محسوب می‌شود. این ابزار می‌تواند الگوهای خاص در پروسه لینک سازی سایت را مشخص کند و استراتژی آن را نشان دهد. به کمک این ابزار می‌توان مشکلات مربوط به انکر تکست‌ها را شناسایی کرد.

Ahrefs همچنین می‌تواند نوع بک لینک‌های سایت را تعیین کند (شبکه وبلاگی، لینک‌های پرخطر با فروم‌های متعدد و لینک‌های وب.) دیگر قابلیت‌های این ابزار مواردی از قبیل تشخیص بک لینک‌های از دست رفته، الگوهای لینک سازی و غیره می‌باشد.

 

14. Majestic

Majestic ابزار تحلیل لینک سازی

Majestic ابزاری است که سالیان سال در صنعت سئو حضور داشته و دارای بینش ویژه‌ای در زمینه لینک‌سازی سئو می‌باشد. این ابزار همچون Ahrefs الگوهای لینک سازی را تشخیص می‌دهد و به کمک آن میتوان گزارشی از تمام لینک پروفایل‌های موجود در سایت تهیه کرد. 

تشخیص لینک‌های Bad Neighborhoods و سایر دامنه‌های مالک وب سایت از دیگر خدمات این ابزار می‌باشد. به کمک گزارش Bad Neighborhoods می‌توان مشکلات ناشی از لینک سازی سایت را که برگرفته از مشکلات ارتباطی بین وب سایت‌ها است، شناسایی کرد. 

با این ابزار می‌توان ویژگی‌های فنی بک لینک مانند Trust Flow و  Citation Flow و دیگر عناصر لینک‌سازی را ارزیابی کرد که این امر بر ارتباط، اطمینان و قدرت صفحه تاثیر می‌گذارد. این ابزار می‌تواند هر مشکلی را که به مرور زمان توسط لینک‌سازی ایجاد شده، از طریق گراف لینک‌های داخلی سایت تشخیص دهد.

 

15. Moz Bar

معرفی ابزار Moz bar

اگرچه Moz Bar از ابتدا جزو بهترین ابزارهای فنی سئو محسوب نمی‌شد، درحال حاضر به طور حرفه‌ای به بررسی کامل و دقیق یک سایت از جنبه‌های مختلف می‌پردازد.

با این ابزار می‌توان قدرت دامنه، قدرت صفحه، وضعیت cache گوگل، سایر کد‌ها مانند social open graph coding و متا تگ‌ها، تگ rel=”canonical”، زمان لود شدن صفحه، استراکچر دیتا و حتی وضعیت HTTP  و HTTPS صفحه را بررسی کرد و از نتایج بدست آمده در بررسی‌های دقیق تر استفاده کرد.

 

16. Barracuda Panguin

Barracuda Panguin ابزاری برای شناسایی پنالتی سایت

اگر سایتی را سئو می‌کنید که جریمه شده است، Barracuda Panguin از جمله ابزارهایی است که هر سئوکار باید در روند کار خود از آن استفاده کند. این ابزار ابتدا به حساب گوگل آنالیتیکس سایت متصل می‌شود. با داده‌های آنالیتیکس تلفیق می‌شود. سپس با ترکیب و مقایسه داده‌های قبل و بعد از جریمه گوگل، دلیل پنالتی را متوجه می‌شود.

شایان ذکر است که این ابزار همیشه به طور قطع نمی‌تواند علت پنالتی سایت را مشخص کند و فقط می‌تواند دلایل احتمالی جریمه را ارزیابی و شناسایی کند.

 

17. Google Search Console XML Sitemap Report

Google Search Console XML Sitemap Report

سرچ کنسول یکی از کاربردی ترین ابزارهای مهم در سئو تکنیکال و تحلیل و بهینه سازی سایت است که متخصص سئو برای تهیه گزارش از مشکلات سایت مپ به آن نیاز دارد. دقت کنید که تعداد لینک‌های معرفی شده در سایت‌مپ با تعداد لینک‌هایی که توسط گوگل ایندکس شده است رابطه‌ای 1 به 1 و متناظر داشته باشند.
در غیر اینصورت احتمالا صفحه‌ای از سایت شما وجود دارد که در گوگل ایندکس نشده است.

برای اینکه یک سایت بهینه شده داشته باشید باید موارد زیر رعایت شود:

    • سایت مپ باید URL‌های درست و با رسپانس کد 200 داشته باشد و هیچ URL با رسپانس کد 4XX یا 5XX نباید در سایت مپ وجود داشته باشد.
    • نسبت 1 به 1 URL‌ها در سایت مپ باید دقیقا به همان شکلی که در وب سایت هست، باشد. به عبارت دیگر، سایت نباید صفحات یتیم (orphaned pages) و لینک نشده ­ای که در نتایج  Screaming Frog نشان می‌دهد، داشته باشد.
    • parameter-laden URL در صورتی که جزو صفحات اصلی نباشند، باید از نقشه سایت حذف شوند. پارامترهای خاصی وجود دارد که موجب بروز مشکل در اعتبارسنجی سایت مپ‌ XML خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که این پارامترها در ساختار url ها نباشند.

 

18. BrightLocal

BrightLocal بک ابزار کاربردی برای سئوی محلی

اگر وب سایت یک بیزینس محلی را بهینه سازی می‌کنید، بکارگیری سئوی محلی بهترین گزینه است. BrightLocal بک ابزار کاربردی برای سئوی محلی است که عموما به عنوان یک ابزار سئوی فنی تلقی نمی‌شود، درحالیکه به کمک آن می‌توانید مشکلات فنی با پروفایل سئوی محلی سایت را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، به کمک این ابزار می‌توان citation سئوی محلی سایت (نام بردن از کسب و کارهای محلی به صورت آنلاین) را انجام داد. سپس، می‌توانید با شناسایی و عرضه سایت خود در citation‌های مناسب، پیش بروید.

یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز این ابزار این است که به شما امکان بررسی، حذف و ایجاد citation در متداول ترین سایت‌های سایتیشن (و نیز سایر مواردی که کمتر رایج هستند) می‌دهد. این ابزار هنگام ارزیابی عمیق سئوی محلی، Google My Business شما را نیز بررسی می‌کند.

 

19. Whitespark

معرفی ابزار سئو Whitespark

Whitespark نسبت به BrightLocal به جزئیات بیشتری می‌پردازد. فایندر citation محلی به شما این امکان را می‌دهد که بررسی عمیق تری در سئوی محلی وب سایت خود داشته باشید. نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که سایت شما را از میان رقیبان تان پیدا می‌کند. بنابراین می‌توانید تمام citation‌های سئوی محلی رقبای خود را شناسایی کنید. 

علاوه بر­این، Whitespark به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق گزارشات دقیق از موقعیت‌های محلی مشخص شده در گوگل مانند دسته بندی محلی، مکان یاب محلی و همچنین گزارشات دقیق رتبه بندی ارگانیک توسط Google و Bing، رتبه بندی سایت خود را پیگیری کنید.

 

20. Botify

ابزار botify چیست؟

این ابزار یکی از کاملترین ابزارهای آنالیز محسوب می‌شود که به ندرت می‌توان مشابه آن را یافت. Botify بهترین ابزار سئو تکنیکال و قابل دسترس است. این ابزار به دلیل تشخیص هدف کاربر از جستجو و بهینه سازی فنی سایت از طریق تحلیل دقیق کلمات کلیدی، مشهور است. 

Botify با ادغام مواردی چون بودجه کراول و عوامل سئوی فنی که مرتبط با هدف جستجوگر است، می‌تواند تمام عوامل موثر در رتبه بندی را شناسایی کند. سپس گزارشی جامع و عمیق از ترکیب این اطلاعات در اختیار متخصص سئو قرار دهد که با ارزیابی آن می‌توان تغییر در نحوه جستجوی کاربران را، بدون درنظرگرفتن صنعتی که در آن هستند، تشخیص داد.

به دلیل گزارشات کامل و مفید، Botify یکی از کارآمدترین ابزارهای تحلیل محسوب می‌شود.

21. ابزار Woorank

اگر یک سایت دارید و می‌خواهید لیستی از کارهایی که می‌تواند وضعیت سئوی سایت شما را بهبود ببخشد داشته باشید، ابزار Woorank کمک زیادی به شما می‌کند. با استفاده از این ابزار کافی است آدرس سایت خود را ثبت کنید تا لیست مشکلات سایت را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این ابزار یک افزونه برای گوگل کروم دارد که می‌توانید وضعیت سئوی سایت خود را همیشه چک کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار، این است که یک امتیاز کلی به سئوی سایت می‌دهد و سپس راه‌کارهای بهبود آن امتیاز را هم نمایش می‌دهد.

 ابزار Woorank

در حالی که بسیاری از ابزارهای سئو تنها مشکلات سئوی سایت شما را می‌گویند، این ابزار راهی برای حل آن مشکلات هم به شما می‌دهد تا سایت شما نمره سئوی خوبی دریافت کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این ابزار، این است که یک چک لیست برای بازاریابی به شما می‌دهد تا بتوانید بازاریابی خوبی هم داشته باشید.

22. ابزار CanIRank

یکی از مسائلی که برای کسب‌وکارها اهمیت دارد، پیدا کردن میزان جستجو و رقابتی بودن یک کلمه کلیدی است! ابزار CanIRank یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی است که ببینید کدام کلمات برای کسب‌وکارتان ارزشمند هستند. برخی کلمات کلیدی رقابت سنگینی دارند و برای آن که بخواهید آن را به رتبه‌های اول گوگل برسانید، باید زمان زیادی بگذارید. در حالی که کلمات کلیدی کم رقابت نیازمند زمان کمتری هستند! هردوی این کلمات کلیدی را این ابزار به شما می‌گوید تا راحت‌تر بتوانید برای کلمات کلیدی موردنظر استراتژی بچینید.

  ابزار CanIRank

از امکانات جالب این ابزار می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به شما کمک می‌کند تا چگونه برای رسیدن به صفحه اول با کلمه کلیدی دلخواه خود، باید برنامه‌ریزی کنید. این موضوع بسیار ارزشمند است و پیشنهاد می‌کنیم از ابزار CanIRank استفاده کنید.

23. ابزار Seed Keywords

یکی دیگر از ابزارهای دقیق در زمینه تحقیق کلمات کلیدی، ابزار Seed Keywords است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک فهرست کامل از کلمات کلیدی حوزه کاری خود پیدا کنید. همچنین یکی از قابلیت‌های بسیار عالی این ابزار این است که نوع نوشتن کلمه کلیدی توسط کاربران را هم به شما می‌گوید! اگر می‌خواهید به صفحه اول گوگل برسید و بهترین نتیجه را از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی بگیرید، پیشنهاد ما استفاده از Seed Keywords است. با استفاده از این ابزار می‌توانید همه چیز  را در مورد کلمات کلیدی موردنظر خود پیدا کنید.
  ابزار Seed Keywords

از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار هم می‌توان به قابلیت استخراج کوئری‌های جستجو شده توسط کاربران اشاره کرد! هر چیزی که مربوط به کلمه کلیدی موردنظر شما است، در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. همچنین می‌توانید ببینید که کلمات کلیدی موردنظر شما چقدر رقابتی هستند تا برای آن‌ها استراتژی سئو تعیین کنید.

24. ابزار Seobility

به دنبال ابزاری حرفه‌ای برای تحلیل عمیق سئوی سایت خود هستید؟ SEObility را امتحان کنید. با استفاده از این ابزار یک موتور قوی سایت شما را بررسی می‌کند و مسائلی نظیر سرعت بارگذاری صفحات مختلف، صفحات بلاک شده برای گوگل، مشکلات نقشه سایت، مشکلات فنی سئو و... را به شما می‌گوید. در واقع پس از آن که سایت شما را تحلیل می‌کند، یک گزارش کامل به شما ارائه می‌کند که به راحتی می‌توانید یک سایت بهینه داشته باشید. جالب است بدانید بسیاری از این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود در حالی که ابزارهای مشابه پولی هستند.

 ابزار Seobility

مهم‌ترین ویژگی‌ این ابزار، این است که گزارش محتوایی از آن دریافت می‌کنید! در واقع به راحتی می‌توانید صفحاتی از سایت خود را که دارای مشکل سئوی محتوا هستند را مشاهده کنید. سپس راه‌حلی برای آن دریافت می‌کنید تا مشکل سئوی محتوای خود را رفع کنید. مثلاً می‌توانید کلمات کلیدی زیاد استفاده شده یا محتوای تکراری را ببینید و رفع کنید.

25. ابزار Ubersuggest

یکی دیگر از ابزارهایی که در زمینه تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، ابزار Ubersuggest است. با استفاده از این ابزار کاربردی به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. مهم‌ترین اطلاعاتی که از آن دریافت می‌کنید، شامل میزان رقابت آن کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر است. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهاد به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

 ابزار Ubersuggest

یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این ابزار، این است که با استفاده از آن می‌توانید دو کلمه دلخواه خود را با هم مقایسه کنید. مثلاً می‌توانید کلمه اول را وارد کنید و سپس کلمه دوم را با آن مقایسه کنید. اطلاعات موردنظر هر کلمه کلیدی را هم پیدا کنید و بر اساس آن، روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی که می‌تواند نرخ تبدیل بالایی برای شما داشته باشد را پیدا کنید. در نهایت، این ابزار می‌تواند روی استراتژی سئو و محتوای شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

جمع بندی

برای متخصصین سئوی رقابتی، کمبود ابزار آنالیز برای بهینه سازی وب سایت هیچ معنا و مفهومی ندارد. از بررسی لینک گرفته تا گزارش و شناسایی مشکلات فنی وب سایت، ابزارهای کارآمد و متعددی وجود دارد. بکارگیری از ابزار مناسب می‌تواند وجه تمایز میان یک متخصص فوق العاده سئو و فرد عادی باشد.

اگر در فرایند انجام سئو سایت تان با مشکلی مواجه شدید، از خدمات سئو در سئولب استفاده کنید



پست های مشابه

تگ iframe چیست؟ کاربرد های (آی فریم) در HTML

18

شهریور