فرصت باقی مانده تا رویداد ۱۰ مرداد

روز

ساعت

دقیقه

ثانیه

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) برای سئو: آموزش جامع

تحقیق کلمات کلیدی (keyword Research) اولین قدم در روند کپی رایتینگ (Copywriting) سئو بوده و بخشی اساسی از استراتژی سئو شما محسوب می شود. قبل از ایجاد محتوای وب سایت خود، باید بفهمید که مخاطب شما از چه عباراتی در جستجو استفاده می کند. عبارات جستجوی آنها، کلمات کلیدی شما هستند.

بر اساس این کلمات کلیدی می توانید محتوای مفید و با کیفیت بنویسید. در این مطلب سئولب، ما مراحل مختلف کیورد ریسرچ را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

آماده اید؟ keyword Research را شروع کنیم؟

کیورد ریسرچ (keyword Research) چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی بخشی از سئو می باشد. این کاری است که افراد برای بدست آوردن لیست گسترده ای از کلمات کلیدی که مایل هستند وب سایت مورد نظر در آن کلمات رتبه داشته باشد، انجام می دهند.

برای به دست آوردن چنین لیستی، افرادی که سایت دارند باید راجع به مخاطبان و موتور جستجو مورد نظر خود اطلاعات کسب کنند.

مردم هنگام جستجوی محصولات، خدمات، مشاغل و یا سازمان و برند، کدام عبارت جستجو را در گوگل تایپ می کنند؟آنها انتظار دارند که چه چیزی را پیدا کنند؟

با استفاده از این لیست، صاحبان سایت ها می توانند محتوایی را در سایت خود ایجاد کنند که ترافیک بیشتر و با کیفیتی را جذب کند. تحقیق کلمات کلیدی هرگز به پایان نمی رسد و تکرار منظم آن برای بروز بودن ضروری می باشد!

 

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی مناسب از آن جهت مهم است که مشخص می کند مخاطب شما با چه کوئری جستجو میکند.

اغلب صاحبان کسب و کار برای توصیف محصولات خود از مجموعه ای از کلمات استفاده میکنند، که مخاطبان آنها مجموعه کلمات کاملا متفاوت با آن کلمات را به کار می بردند. در نتیجه، مشتریان احتمالی به دلیل عدم تطابق در استفاده از کلمات، نمی توانستند آن وب سایت ها را پیدا کنند.

به عنوان مثال، گاهی اوقات، بخش مارکتینگ تصمیم می گیرد که نام نه چندان معمولی را به یک محصول بدهد. این امر می تواند یک تصمیم هوشمند مارکتینگ محسوب شود چرا که مردم می توانند راحت تر محصول شما را به خاطر بسپارند.

اگر چه استفاده از عبارت "کلبه های تعطیلات" به جای "خانه های تعطیلات" ممکن است جلب توجه کند، اما مراقب باشید که تعداد کمی از افراد "کلبه های تعطیلات" را جستجو می کنند.

اگر متن خود را برای چنین عباراتی بهینه کنید، احتمالاً در این شرایط خاص رتبه خوبی کسب خواهید کرد. با این حال، شما با چنین عباراتی، ترافیک زیادی ایجاد نکرده و قسمت زیادی از مخاطبان احتمالی خود را از دست خواهید داد زیرا که مخاطبان شما به احتمال زیاد از کلمات دیگری استفاده می کنند.

در نتیجه، بهینه سازی برای کلمات و عباراتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند منطقی نیست.در Keyword Research این اطمینان ایجاد میشود که شما از عباراتی استفاده می کنید که کاربر آن را سرچ می کند.

این موضوع باعث می شود تلاشتان برای سئو سایت بسیار ارزشمندتر باشد. علاوه بر این، با مشاهده هدف کاربر از جستجو (search intent)، می توان پی برد که مخاطب شما دقیقاً به دنبال چه چیزی است. چنین سوالات و خواسته هایی باید به صورت محتوای با کیفیت پاسخ داده شوند.

 

مفاهیم اساسی تحقیق کلمات کلیدی

قبل از شروع فرایند تحقیق کلمات کلیدی، به صورت خلاصه برخی از مفاهیم اساسی آن را توضیح خواهیم داد:

کلمه و یا عبارت کلیدی، کلمه ای است که می خواهید صفحه ای خاص از سایتتان با آن کلمه در گوگل پیدا شود. با انجام کیورد ریسرچ، مجموعه ای از عبارات کلیدی را مشخص خواهید کرد.

"اگر می خواهید یک پست و یا صفحه را به راحتی برای یکی از عبارات کلیدی خود بهینه کنید، می توانید این عبارت را به واسطه پلاگین Yoast SEO در قسمت کلمات کلیدی یک پست و یا صفحه وارد کنید. این عمل، بازخوردی (فیدبک) در مورد چگونگی بهینه سازی محتوای خود برای عبارت مورد نظر، به شما ارائه می دهد تا شانس رتبه بندیتان را بهبود ببخشید."

کلمات کلیدی بلند (Long-tail)، به نسبت کلمات کلیدی به اصطلاحkeywords  head (کلمات کلیدی ای که بسیار معروف هستند و رقابت تنگاتنگی بین سایت ها برای رتبه بندی شدن بر اساس آن ها وجود دارد)، راحت تر بوده و رقابت در آن ها کمتر است. آنها روی موضوعی خاص تمرکز می کنند.

هر چه عبارات جستجو طولانی تر و مشخص تر باشند، رتبه گرفتن برای آنها آسان تر خواهد بود، زیرا که رقابت کمتری وجود خواهد داشت. اگر چه شاید افراد کمتری این عبارات را جستجو می کنند، اما ممکن است انگیزه بیشتری برای خرید، اشتراک، ثبت نام و یا هر کاری که شما مایلید که انجام شود، داشته باشند.

مفاهیم اساسی تحقیق کلمات کلیدی

استراتژی کلمات کلیدی شما، در ارتباط با تصمیماتی می باشد که شما براساس تحقیق کلمات کلیدی خود می گیرید. به عنوان مثال، شما ابتدا چه محتوایی را ایجاد می کنید؟ بر روی چه موضوعاتی تمرکز خواهید کرد؟ چگونه و کجا آن را منتشر خواهید کرد؟ آیا یک مقاله، پست، صفحه محصول، آموزش ویدیویی و یا یک اینفوگرافیک (Infographic) ایجاد خواهید کرد؟

در اینجا، پی بردن به هدف کاربر از جستجو مهم است: شما باید کشف کنید که فردی که درحال جستجو است در واقع چه می خواهد و یا به چه چیزهایی نیاز دارد. در واقع، علاوه بر کلمات کلیدی، شما باید به دنبال اهداف جستجوگر آنچه را که می خواهد بداند، انجام دهد و یا بخرد نیز باشید.

محتوای شما باید به عنوان راه حلی برای "مشکل" جستجوگر باشد. این موضوع تحت عنوان طراحی محتوا (Content design) نیز شناخته می شود.

 

تحقیق کلمات کلیدی چگونه انجام می شود؟

ما معتقدیم که در انجام تحقیق کلمات کلیدی، هشت مرحله مهم وجود دارد. در اینجا، ما گام به گام شما را در این روند راهنمایی کرده و نکاتی کاربردی به شما ارائه خواهیم داد تا به راحتی تحقیق کلمات کلیدی خود را شروع کنید.

1- ماموریت و هدف (Mission) خود را تعیین کنید

قبل از شروع هر کاری ، به هدف خود فکر کنید و به سوالاتی از جمله،

  • هدف اصلی کسب و کار و یا سازمان شما چیست؟
  • چه چیزی آن را خاص می کند؟
  • دقیقاً چه کسانی را می خواهید هدف قرار دهید؟
  • و چه خدماتی را در سایت خود ارائه میدهید؟ پاسخ دهید.

وقت بگذارید و به معنای واقعی کلمه ماموریت خود را بنویسید. هنگامی که توانستید به طور دقیق به این سوالات پاسخ دهید، اولین و مهمترین قدم را در استراتژی کلمات کلیدی خود برداشته اید.

برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکت های بزرگ بر نتایج جستجو غلبه کرده اند. این شرکت ها به طور کلی بودجه هنگفتی برای مارکتینگ و به طور خاص برای سئو اختصاص داده اند. از آن جایی که رقابت در این بازارها سخت است، بنابراین رتبه بندی در چنین بازارهایی نیز مشکل خواهد بود.

فرض کنید تور سفرهای تفریحی به کیش می فروشید. شما امکانات بسیار خوبی را به کودکان ارائه می دهید و این سفرهای دریایی را مخصوصاً برای والدین جوان و یا تنها، مناسب می سازید. ارائه بهترین سفرهای دریایی به مقصد کیش برای والدین جوان می تواند همان چیزی باشد که خدمات شما را منحصر به فرد می کند.

بنابراین، به دنبال چیزی باشید که سبب شود محصول شما از رقبا متفاوت به نظر بیاید. پس ماموریت شما باید چنین حالتی داشته باشد و این همان چیزی است که شما باید به مخاطبان خود ارائه دهید.

اگر در حال ورود به یک بازار رقابتی هستید، بهترین حالت این است که از ابتدا شروع کنید. هنگامی که قسمت کوچکی از بازار را بدست آوردید و برند بزرگی در تجارت سفرهای دریایی به کیش رسیدید، می توانید یک مرحله فراتر رفته و سفر های تفریحی خود را برای دایره بزرگتری از مخاطبان (عمومی تر) بفروشید. در این حالت، ماموریت شما نیز کلی و عمومی تر خواهد شد.

2- لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

 لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

مرحله دوم ایجاد لیستی از کلمات کلیدی شما، ترجیحاً در صفحه گسترده (Spreadsheet) مانند Google Sheets و یا Excell است. با در نظر داشتن مأموریت خود، سعی کنید که مخاطبان خود را درک کرده و از دید آن ها به مسائل نگاه کنید. این افراد به دنبال چه خواهند بود؟

هنگام جستجوی خدمات و یا محصول شگفت انگیز شما، چه نوع عباراتی را می توانند استفاده کنند؟ محصول شما کدام یک از "مشکلات" آنها را حل می کند؟ تا جایی که می توانید پاسخ به این سوالات را یادداشت کنید. اگر مأموریت شما روشن باشد، شما تصویری کاملاً واضح از بازار و جنبه های متمایز کننده خود از دیگر رقبا خواهید داشت این ها همان عباراتی هستند که شما مایلید هنگام جستجویشان پیدا شوید.

3- درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

بعد از ایجاد اولین لیست، وقت آن رسیده که کمی به جزئیات کلمات کلیدی خود توجه کنید. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارند که تحقیق کلمات کلیدی را مقداری آسان می کنند.

اولین مورد خود گوگل است. کلمات کلیدی که قبلاً با آنها روبرو شده اید را جستجو کرده و عباراتی را که گوگل هنگام تایپ کردن پیشنهاد می دهد را بررسی کنید. این ها همان سوالاتی هستند که مردم در گوگل سرچ کرده اند! همچنین می توانید "جستجوهای مرتبط(related searches)" را در صفحه نتایج گوگل چک کنید.

4- کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید

وقتی افراد کیورد ریسرچ را شروع می کنند، تمایل دارند روی عبارات بسیار معروف "head" تمرکز کنند. متأسفانه، این نوع از کلمات کلیدی بیشتر توسط کسب و کارهای بزرگ گرفته می شود. از طرف دیگر، اگرچه کلمات کلیدی طولانی ترافیک جستجو کمتری دارند، اما رقابت کمتری نیز برای آن ها وجود دارد.

بنابراین رتبه بندی در آن کلمات کلیدی برای شما آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، کلمات کلیدی طولانی حتی از ارزش تبدیل (Conversion) بالاتری نیز برخوردار هستند، زیرا که بیشتر بر روی یک محصول و یا موضوع خاص تمرکز دارند.

کلمه کلیدی طولانی، کلمه ای بلند تر و متمرکز تر نسبت به نوع head می باشد. اگر عبارت head شما [کیورد ریسرچ] باشد، یک کلمه کلیدی طولانی می تواند [آموزش جامع تحقیق کلمه کلیدی] باشد. همچنین استفاده از ابزارهای ذکر شده در مرحله 3 به شما کمک می کند تا انواع کلمات کلیدی طولانی تر خود را پیدا کنید.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی طولانی را نیز به فایل اکسل خود اضافه کنید. عبارات head را در ستون اول قرار داده و کلمات کلیدی طولانی تر را در ستون های بعدی قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا بعد ها یک ساختار سایت مناسب ایجاد کنید. هرچه عبارت جستجوی شما طولانی تر باشد، به صفحه فرود پایین تری (عمیق تر) در ساختار سایتتان تعلق خواهد داشت.

5- رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنید

اینکه آیا بهتر است که شما به دنبال کلمات کلیدی طولانی بروید و یا خیر، تا حد زیادی به سطح رقابت آن کلمه بستگی دارد. اگر رقابت در حوزه شما زیاد باشد، رتبه بندی شدن برای عبارات head بسیار مشکل خواهد بود. اما اگر رقابت چنان شدید نباشد، حتی شانس رتبه بندی برای عبارات head نیز وجود خواهد داشت. بنابراین باید از فرآیند الگوبرداری (Benchmarking) در سئو استفاده کرد.

کلمات کلیدی حاصل از تحقیق کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید با عبارات "head" شروع کنید. صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) را بررسی کنید. اینها وب سایت هایی هستند که وقتی  سئو محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی ای انحام میدهید، با آنها رقابت خواهید کرد.

نگاه دقیق تر بیندازید: آیا وب سایت های حرفه ای می بینید؟ همانند وب سایت های شرکت ها؟ آیا شما با این شرکت ها 'برابر' هستید؟ آیا وب سایت شما در کنار این سایت ها قرار می گیرد؟ آیا شرکت شما از اندازه و بزرگی مشابهی برخوردار است و آیا به همان اندازه در حوزه و بازار هدف شما تأثیر می گذارند؟

وقتی با سایت هایی با نام تجاری قوی رقابت می کنید، رتبه بندی شدن دشوارتر است. اگر برند های رقیب به واسطه تبلیغات تلویزیونی و یا رادیویی شناخته شده باشند، شانس شما برای کسب رتبه بالا کمتر خواهد شد. نگاه انداختن به محتوای آنها ضرری نخواهد داشت. آیا مطالب به خوبی نوشته و بهینه سازی شده است؟ اگر رقبا شما واقعا محتوای ضعیفی داشته باشند، ممکن است شانس پیشی گرفتن از آن ها را داشته باشید!

همچنین، تبلیغات موجود در گوگل را هم زیر نظر داشته باشید. آیا تبلیغی وجود دارد؟ اگر اکانت Google Adwords دارید می توانید تبلیغات کلیکی (Pay-per-click or PPC) را چک کنید. رتبه گرفتن در نتایج ارگانیک برای عبارات جستجویی که PPC بالایی دارند، معمولاً سخت تر است.

اطمینان حاصل کنید که یافته هایتان در ارتباط با کلمات کلیدی مورد بررسی را در صفحه فایل اکسل خود یادداشت کرده باشید!

6- نگاه دقیق تری به هدف کاربر از جستجو داشته باشید

استراتژی های امروزه سئو، در بیشتر موارد باید حول پاسخ دادن به سوالات افراد باشد و یا بهترین راه حل را برای "مشکل" آنها ارائه دهد. هر وقت کسی کوئری را جستجو می کند، در واقع به دنبال چه چیزی است. هر نوع سوالی نیاز به پاسخ خاصی دارد.

سعی کنید متوجه شوید که مخاطب شما هنگام نوشتن یک عبارت کلیدی خاص در گوگل چه هدفی دارد: آیا آنها قصد کسب اطلاعات (Informational intent) دارند و یا هدف پیمایشی (Navigational intent) (می خواهید به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید)، هدف تجاری (Commercial intent) (می خواهید قبل از خرید در مورد چیزی تحقیق کنید) و یا هدف معاملاتی (Transactional intent) (در حال حاضر قصد خرید چیزی را دارید) را پیش گرفته اند؟

با دقت به نوع صفحاتی که قبلاً برای آن کوئری رتبه بندی شده اند، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هدف کاربر از جستجو در برخی از درخواست ها کسب کنید. آیا بیشتر صفحات محصول را می بینید؟ آیا پست های وبلاگ اطلاعاتی زیادی می بینید؟ ویدیو می بینید؟ و یا ترکیبی از آن ها را مورد توجه قرار می دهید؟ اینها همه نکاتی هستند که گوگل برای پی بردن به هدف کاربر از جستجوی یک کوئری خاص، فرض می کند.

دریابید که کدام نوع هدف در عبارات کلیدی شما اعمال می شود و دوباره فرواموش نکنید که یافته های خود را به اکسل اضافه کنید!

7- یک استراتژی کلمات کلیدی تعیین کنید

براساس داده هایی که اکنون جمع آوری کرده اید، می توانید یک استراتژی کلمه کلیدی تعیین کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید، باید یک فایل اکسل با تعداد قابل توجهی از کلمات کلیدی، اطلاعات مربوط به رقابت و هدف جستجوی مخاطبان خود را برای این عبارات کلیدی داشته باشید.

حال به این سوالات بیندیشید: وب سایت من در مقایسه با وب سایت های موجود در SERP ها، چگونه است؟
آیا از نظر اندازه و بودجه بازاریابی، یکسان هستید؟
ادامه دهید و بر روی عبارات
head تمرکز کنید. در غیر این صورت، ابتدا کلمات کلیدی طولانی تر را امتحان کنید. تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی می تواند به خوبی بازدیدکننده زیادی را به خود جلب کند. هنگامی که موفق به رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی طولانی شدید، هدف قرار دادن عبارات head کمی آسان تر خواهد شد.

زمانی که تصمیم خود را گرفتید، به نوع محتوا فکر کنید: هدف کاربر از جستجوی عبارات کلیدی من چه بود؟ مخاطب من به دنبال چه چیزی است؟ همچنین، کدام محتوایی را می توانم ایجاد کنم که قبلا وجود نداشته باشد؟ چگونه می توانم از نظر کیفیت و یا ارائه راه حل ها برتر باشم و جلب توجه کنم؟ این موارد به شما کمک می کند تا در مورد نوع محتوایی قصد ایجاد آن را دارید، تصمیم بگیرید.

8- شروع به ساخت صفحات فرود (Landing pages) کنید

از نظر تئوری، این مرحله از حیطه تحقیق کلمات کلیدی خارج است. با این حال، اگر می خواهید برای وب سایت خود ترافیک کسب کنید، ایجاد صفحات فرود جذاب بسیار مهم است. بنابراین، شما باید برای عبارات جستجوی خود، صفحات فرود ایجاد کنید و لازم نیست که همه آن ها بلافاصله بوجود بیایند (این موضوع می تواند نیاز به یک تلاش طولانی مدت داشته باشد). استراتژی کلمات کلیدی به شما در اولویت بندی کمک می کند. یک صفحه فرود خوب بسازید و از پلاگین Yoast Duplicate Post برای کپی کردن استفاده کنید تا سریعا یکی دیگر را بتوانید ایجاد کنید.

برای مهمترین عبارات کلیدی خود، مقالات محتوای بنیادی (Cornerstone content article) ایجاد کنید. به عبارت دیگر، شما باید بهترین محتوای ممکن را در مورد آن کلمه کلیدی ایجاد کنید (معتبر و همه جانبه). تمام مقاله های پشتیبانی کننده و طولانی شما به این محتوای بنیادی لینک خواهند داد.
این مورد باید بخشی از استراتژی لینک دهی داخلی شما باشد که Yoast SEO Premium می تواند در اجرای آن به شما کمک کند.

 

نکاتی برای تحقیق کلمات کلیدی

تمام این موارد ممکن است کاملاً ساده به نظر برسند، اما ما می دانیم که این کار زمان بر است و گفتن آن آسان تر از انجام دادنش می باشد. در عمل، ممکن است به برخی از مشکلات و یا سوالات معمول برخورد کنید. در اینجا ما چند نکته برای پشت سر گذاشتن آنها ارائه خواهیم داد!

لیست کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید

چند کلمه کلیدی باید داشته باشید؟ خب، ما نمی توانیم تعداد دقیق کلمات کلیدی را به شما بگوییم ، اما می توانیم بگوییم که شما به تعداد زیادی از آنها (هر تعداد که فکرش را بکنید)  نیاز دارید. در عین حال، بیشتر از 1000 کلمه کلیدی احتمالاً دیگر بیش از حد محسوب بشود! حتی اگر یک کسب و کار کوچک باشید، احتمالاً در نهایت به چند صد کلمه کلیدی خواهید رسید.

اما نیازی به ایجاد فوری صفحاتی برای همه آنها نیست. می توانید کم کم محتوا را اضافه کنید. به این فکر کنید که اکنون می خواهید برای چه کلمات کلیدی ای رتبه بندی شوید (شاید کلمات کلیدی طولانی تر را بخواهید) و کدام یک از آنها در حال حاضر خیلی مهم نیست. اولویت های خود را بشناسید و برای ایجاد محتوایتان برنامه ریزی کنید.

یک عبارت کلیدی و مترادف های آن، فقط به یک صفحه نیاز دارند

در گذشته، هر یک از کلمات کلیدی ای که می خواستید هنگام جستجوی آن در نتایج دیده شوید، صفحه مخصوص خود را داشت.
امروزه ، موتورهای جستجو آنقدر هوشمند شده اند که از هدف جستجو (
search intent) به منظور ارائه بهترین پاسخ به جستجوگران در ارتباط با سوالاتشان، استفاده می کنند.
صفحه ای که به بهترین وجه به این سوالات پاسخ دهد، در جایگاه بالاتری قرار خواهد گرفت. موتورهای جستجو همچنین تفاوت های ظریف بین کلمات کلیدی را درک می کنند. بنابراین، شما مجبور نیستید که برای همه تغییرات کوچک مانند مترادف یک کلمه کلیدی، صفحات فرود ایجاد کنید.

این بدان معنا نیست که شما نباید از مترادف ها استفاده کنید! در واقع، مترادف ها واقعاً می توانند خوانایی نسخه شما را بهبود ببخشند، بنابراین از آنها در متن خود استفاده کنید! در واقع، به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را برای مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط بهینه کنید.
عبارات کلیدی مرتبط، کلمات و مفاهیمی هستند که به درک عمیق و گسترده شما از عبارات کلیدی اصلی کمک می کنند. آنها حتی گوگل را در درک بهتر موضوعی که شما در موردش صحبت می کنید، یاری می کنند. با استفاده از مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط در متن خود، می توانید تصویر کاملی از عبارت کلیدی اصلی را در مقاله خود ترسیم کنید.

نتایج را برای کلمات کلیدی مفرد و جمع بررسی کنید

آیا شما باید کلمه کلیدی مفرد را هدف قرار دهید و یا جمع را؟ خب، این موضوع به کوئری و سوالی که جستجو می شود بستگی دارد. از آنجا که گوگل با گذشت زمان در مورد هدف جستجوی سوالات شما بیشتر می آموزد، می تواند آنچه را که می خواهید را بهتر نیز حدس بزند.
به عنوان مثال ، اگر کلمه کتاب را جستجو کنید، نتیجه متفاوتی نسبت به جستجوی کلمه کتاب ها خواهید داشت. ظاهراً گوگل فکر می کند که در حالت اول شما به دنبال تعریف و یا داستان خاصی هستید، در حالی که در حالت دوم معتقد است که قصد خرید کتابی را دارید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هم از آنچه در صفحه خود ارائه می دهید، آگاه هستید و هم نتایجی که گوگل در ارتباط با درخواست ها ارائه می دهد با محتوایتان سازگار است.

فقط یکبار از عبارت کلیدی استفاده کنید

مراقب باشید، نباید بیش از یک بار از کلمه کلیدی دقیق خود در چندین صفحه استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است این مورد باعث هم نوع خواری کلمات کلیدی (keyword cannibalization) شود و بر روی رتبه بندی تاثیر میگذارد. گوگل به سختی می تواند بین محتوا هایی که بسیار شبیه به هم هستند تمایز قائل شود. بنابراین، ممکن است پست ها و یا صفحات بسیار مشابه را در رتبه پایین تری قرار دهد.

آیا متوجه شدید که قبلاً از کلمات و یا عبارات کلیدی مشابه و یا بسیار مشابه در پست ها و صفحات مختلف استفاده کرده اید؟ بنابراین ، احتمالاً منطقی است که محتوای خود را بررسی کرده و شاید برخی از آنها را ادغام / حذف / ریدایرکت کنید.

تلاش کنید، ارزیابی کنید و دوباره تلاش کنید

هنگامی که شما تجزیه و تحلیل شانس خود را برای رتبه بندی در یک عبارت خاص انجام می دهید، مرحله بعدی نوشتن یک مقاله شگفت انگیز و بهینه سازی آن است. آن را منتشر کنید و در رسانه های اجتماعی و خبرنامه خود به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که چندین بک لینک خوب جذب خواهید کرد. کمی صبر کنید. رتبه بندی خود را بررسی کنید. آیا مقاله شما ظاهر می شود؟ آیا به صفحه اول SERP وارد شده اید؟ یا اینکه در صفحه 2 یا 3 قرار دارید؟ حتماً مقالات خود را در SERP ها ارزیابی کنید. عباراتی را که برای آن ها مقالات خود را بهینه کرده اید، در گوگل جستجو کرده و بررسی کنید که آیا تلاش شما جواب داده است و یا خیر!

اگر قادر به رتبه بندی در صفحه اول نیستید، سعی کنید مقاله دیگری بنویسید که روی یک کلمه کلیدی طولانی تر تمرکز داشته باشد. آن را کمی خاص تر و هدفمند تر کنید و ببینید که چطور پیش می رود. دوباره ارزیابی کنید. این روند را تا زمانی که به صفحه اول SERP ها نرسیدید، ادامه دهید!

 

تحقیق کلمات کلیدی سریع

در یک دنیای ایده آل ، شما تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام می دهید، یک جدول زیبا درست می کنید و صفحات فرود را برای هر یک ایجاد می کنید. ساختار سایت شما بی عیب و نقص است و شما هر روز وبلاگ می نویسید که باعث می شود سایت شما در گوگل بالاتر و بالاتر برود. اما، ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم.

البته، تحقیق کلمات کلیدی شما همیشه به همین گستردگی نخواهد بود.  برخی از پست ها و یا مقالات به عنوان بخشی از یک استراتژی عالی نوشته نمی شوند و فقط به این دلیل که به یک موضوع در اخبار اشاره شده و یا چیزی به شما در ارتباط با آن الهام داده است، نوشته می شوند.

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا روند کیورد ریسرچ خود را راحت تر دنبال کنید. اگر چیزی می نویسید که دقیقاً متناسب با استراتژی شما نیست ، این بدان معنا نیست که نباید برای رتبه بندی آن محتوا تلاش کنید. هنوز می توانید از آن برای رتبه بندی در چیزی که مربوط به عبارات موجود در لیست استراتژی کلمات کلیدیتان است، استفاده کنید. از ابزارهای ذکر شده در مرحله 3 و Google Trends برای بررسی سریع کلمه کلیدی ای که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید، بهره ببرید.
حداقل، کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که چگونه مقاله و یا وبلاگ خود را با استراتژیتان متناسب کنید. سپس، اگر شما در حال نوشتن محتوای ارزشمند هستید، این احتمال وجود دارد که در آن رتبه بگیرید! 

نتیجه گیری

تحقیق کلمات کلیدی باید نقطه شروع هر استراتژی سئو پایدار باشد. نتیجه حاصل، یک لیست طولانی از کلمات کلیدی است که مایلید هنگام جستجو شدن آنها، پیدا شوید. اما سخت ترین قسمت هنوز در پیش است: نوشتن تمام آن مطالب. شما باید مقاله ها و پست های وبلاگ را براساس هر کلمه کلیدی مد نظرتان بنویسید. این کاملا یک چالش است.

 

 

پست های مشابه