سئو کلاه سیاه چیست؟ آخرین تکنیک های Black Hat SEO

سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO به چه معناست؟ حضور در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار حیاتی است. روش های درست و غلطی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه عملی در تضاد قوانین و دستورالعمل های موتور جستجو (Search engine guidelines) قرار دارد که برای به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج جستجو استفاده می شود.
این روش های غیراخلاقی مشکلات جستجوگر را حل نمی کند و اغلب به مجازاتی از طرف موتورهای جستجو ختم می شود.
تکنیک های کلاه سیاه شامل تکرار کلمات کلیدی (
Keyword stuffing)، کلوکینگ (Cloaking) و استفاده از شبکه های لینک خصوصی (Private link networks) می شود.

تعریف سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه در دسته روش های اشتباه قرار می گیرد. سئو کلاه سیاه به جای حل کردن مشکل کاربر، به دنبال سواستفاده از الگوریتم های موتور جستجوی می باشد.
به جای کسب حق جایگاه بالا در صفحات نتایج موتور جستجو، سئو کلاه سیاه از روش های نادرست و غیرقانونی برای رساندن شما به آن جایگاه استفاده می کند.
استفاده مداوم از تکنیک های سئو کلاه سیاه احتمالاً به موقعیت شما در موتورهای جستجو آسیب می رساند تا این که بخواهد آن را بهبود ببخشد.

اگر شما در فضای جستجو تازه کار هستید، هدف موتورهای جستجو مانند گوگل، ارائه بهترین نتیجه هنگام جستجو درخواستی توسط کاربر است.
آنها می خواهند کاربران تجربه جستجوی فوق العاده ای داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که نتایج ارائه شده از نوع هرزنامه (
spam) نمی باشد.
آنها این کار را به طور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدفشان شناسایی و مجازات افرادی است که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.

الگوریتم های موتور جستجو با گذشت زمان پیچیده تر شده اند، به همین دلیل شما باید از سئو کلاه سیاه به هر قیمتی خودداری کنید. سئو کلاه سفید (White Hat) روش بسیار بهتری برای انجام بهینه سازی موتور جستجو است.
این روش رویکردی اخلاقی تر محسوب می شود که از شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو پیروی می کند.
سئو کلاه سفید سبب ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری (
User experience) بهتر برای افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، می شود.

 

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه مغایر با دستورالعمل های تنظیم شده توسط موتورهای جستجو است و آنها را برای کسب رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این عمل می تواند منجر به حذف شدن کامل از نتایج جستجو یا کسب جایگاه پایین تری شود. سئو کلاه سفید با ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب، روشی اخلاقی برای انجام سئو به حساب می آید.

 

تکنیک های کلاه سیاه در سئو

این مقاله توضیح می دهد که تکنیک های سئو کلاه سیاه شامل چه مواردی است. بنابراین می توانید هنگام طراحی استراتژی جستجوی ارگانیک خود، از آنها جلوگیری کنید.

تکنیک سئو کلاه سیاه: تکرار کلمات کلیدی

تکرار کلمات کلیدی، روش و تکنیک سئو کلاه سیاه برای پر کردن محتوایتان با کلمات کلیدی بی ربط به منظور دستکاری فرآیند رتبه بندی صفحه خود در صفحات نتایج جستجو می باشد.
افزودن چندین حالت مختلف کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزشی ندارند، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند.
همچنین ممکن است باعث شود که صفحه شما از نظر درخواست های بی ربط رتبه بندی شود.

گوگل تکرار کلمات کلیدی را به صورت زیر توضیح می دهد:

  • لیست شماره تلفن های بدون ارزش افزوده قابل توجه.
  • بلوک های متنی از شهرها و ایالات که یک صفحه وب در تلاش است برای آنها رتبه بندی شود
  • تکرار کلمات یا عبارات مشابه به قدری که غیر طبیعی به نظر برسد.

در اینجا مثالی از تکرار کلمات کلیدی برای وب سایتی که قصد فروش نرم افزار بازاریابی برونگرا (Outbound marketing) را دارد، قابل مشاهده است:

"ما در کار فروش نرم افزار بازاریابی برونگرا هستیم. نرم افزار بازاریابی برونگرا همان چیزی است که ما می فروشیم. اگر به فکر تهیه نرم افزار بازاریابی برونگرا هستید، با یکی از مشاوران نرم افزار بازاریابی برونگرا ما تماس بگیرید. "

فکر می کنم که شما هم موافق باشید که به نظر می رسد رکوردی شکسته شده باشد! تشخیص آن بسیار آسان است و گوگل قادر خواهد بود که غیر طبیعی بودن محتوا را تشخیص دهد.

شما ممکن است این جک را شنیده باشید که "یک نویسنده سئو خود را به همه چیز از جمله بار، گریل، میخانه، متصدی بار، نوشیدنی، آبجو، شراب، مشروبات الکلی . درگیر می کند."
این شوخی در مورد تکرار کلمات کلیدی است و نمونه کامل دیگری از این عمل می باشد. در این تکنیک، کلمات همه شبیه یکدیگر هستند و هیچ ارزشی به محتوا شما اضافه نمی کنند.

شما می توانید برای پی بردن به آنچه که افراد در جستجویشان هستند، تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) انجام دهید.
اما در این صورت، استفاده بیش از حد از این کلمات کلیدی در محتوایتان اصلا ایده خوبی نیست.
به جای پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی بی ربط، تمرکز خود را بر روی ایجاد محتوای مفید بگذارید که موضوعاتی فراتر از کلمات کلیدی را مورد توجه قرار دهد.

برای سئو کلاه سیاه : کلوکینگ (Cloaking

کلوکینگ نوعی تکنیک های کلاه سیاه گفته می شود که طی آن محتوایی که به کاربران و موتورهای جستجو نشان داده می شود، متفاوت باشد.
وب سایت هایی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهند، از این کار به منظور رتبه بندی شدن برای ترم های مختلف و غیر مرتبط به محتوایشان استفاده می کنند.
وب سایت های هرزنامه (
spam) اغلب از این تکنینک بهره می برند تا از پی بردن ربات موتور جستجو به هرزنامه بودن محتوایی که در اختیار کابران قرار می گیرد ، جلوگیری کنند.

متناسب و سازگارسازی محتوایتان برای گروه های مختلف کاربران، قابل قبول است. به عنوان مثال، وقتی کسی با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه بازدید می کند، احتمالا وب سایت خود را شرینک (Shrink، فضاهای اضافی را حذف کرده و باعث افزایش حجم می شود) می کنید.
همچنین ممکن است زبان یک صفحه را براساس کشوری که شخص مورد نظر از آن به بازدید صفحه می پردازد، تغییر دهید.
ناشری مانند
Forbes یا Inc ممکن است برای تأمین بودجه محتوای خود، تبلیغاتی را که در یک صفحه نشان داده می شوند را نیز تغییر دهد. این نمونه ها کاملاً قابل قبول است. به شرطی که فقط محتوای ظاهر شده برای crawler های موتور جستجو را تغییر ندهید.

در حالی که هیچ قانون صریحی در ارتباط با اینکه چه چیزی درست و یا غلط است وجود ندارد، پیشنهاد من این است که از خودتان بپرسید که آیا کاری که قصد انجام آن را دارید مشکلی از کاربر را حل می کند؟ اگر چنین باشد، پس قابل قبول است. شما باید با ربات های موتور جستجو که سایت شما را crawl می کنند همانند سایر کاربران رفتار کنید.

اگر کنجکاو هستید که بدانید گوگل چگونه وب سایت شما را می بیند، می توانید از ابزار fetch as google استفاده کرده و این را با آنچه کاربران مشاهده می کنند، مقایسه کنید.

ریدایرکت های مخفیانه (Sneaky redirects)

ریدایرکتی می باشد که شخص را به URL ای متفاوت با آن چه کلیک کرده است، می فرستد. سئو کلاه سیاه از ریدایرکت هایی که هدف مورد نظر کاربران نیست استفاده می کند.
به طور مشابه در کلوکینگ، این ممکن است شامل هدایت
crawler موتور جستجو به یک صفحه و سایر کاربران به صفحه ای دیگر باشد.

به عنوان مثالی دیگر از این گونه ریدایرکت ها می توان به فرستادن یک صفحه کاملاً معتبر با تعداد زیادی بک لینک به صفحه ای غیرمرتبط به منظور تقویت جایگاهش در نتایج جستجو اشاره کرد.
ریدایرکت 301 اکثر آتوریتی و اعتبار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کند.
این بدان معنی است که شخصی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهد، می تواند از ریدایرکت ها به تنهایی به منظور دستکاری نتایج جستجو استفاده کند.

ریدایرکت ها فقط باید برای هدفی که طراحی شده اند استفاده شوند. این ممکن است طی رویدادی که شما دامنه وب سایت را تغییر می دهید و یا دو قسمت از محتوا را ادغام می کنید، باشد.
همچنین استفاده از
JavaScript برای هدایت مجدد کاربران در برخی موارد ، قابل قبول است.
به عنوان مثال،
LinkedIn هنگام لاگین (log in)، به جای نشان دادن نسخه عمومی پروفایل کاربران که هنگام log out اتفاق می افتد، شما را به پروفایل کامل یک کاربر هدایت می کند.
از طرف دیگر، باید از ریدایرکت های مخفیانه خودداری شود. آنها قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو مانند گوگل و
Yandex را نقض می کنند.

محتوای بی کیفیت

ایجاد محتوای بی کیفیتی که برای جستجوگر هیچ ارزشی ندارد، عملی متداول در سئو کلاه سیاه است.
این موضوع شامل محتوای جعل و کپی شده از وب سایت دیگری توسط ربات و یا شخص هم می شود.
زمانی، موتورهای جستجو مانند گوگل در تشخیص محتوای کپی شده از وب سایت های دیگر مهارت کافی نداشتند.
به روزرسانی
Google Panda در سال 2011 این مسئله را برطرف کرد. بسیاری از سایت ها با محتوای تکراری، در رتبه بندی جستجو فوراً مورد توجه قرار گرفتند.
از آن زمان، گوگل در شناخت محتوای تکراری و بی کیفیت بسیار بهتر شده است.

افزودن کلمات کلیدی نامرئی به محتوای شما نیز یک کار ممنوع است.
برخی از وب سایت هایی که به سئو کلاه سیاه روی می آورند، این کار را با رنگ آمیزی یکسان متن و پس زمینه صفحه، انجام می دهند.
این بدان معنی است که صفحه ممکن است در نتایج جستجو به خاطر کلمات کلیدی نامرئی مورد نظر ظاهر شود در حالی که هیچ محتوای قابل مشاهده ای راجع به آنها در صفحه وجود ندارد.
هنگامی که یک کاربر بر روی نتیجه جستجویی کلیک می کند، انتظار دارد که صفحه مورد نظر راجع به موضوع جستجو شده باشد، اما به دلیل نامرئی بودن کلمات کلیدی، هیچ یک از مطالب مورد نظر خود را در صفحه پیدا نخواهد کرد.
اگر قصد حل کردن مشکل کاربر را دارید ، نیازی به پنهان کردن محتوا در وب سایتتان نباید باشد.

Bait and switch تکنیک دیگری در سئو کلاه سیاه است که موتورهای جستجو را گمراه می کند.
این تکنیک شامل ایجاد محتوا پیرامون موضوعی است که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید.
وقتی که صفحه ای برای موضوع مورد نظر در بخش نتایج رتبه بندی شد ، محتوای آن تعویض می شود.
این یک تجربه منفی برای جستجوگران ایجاد می کند زیرا محتوایی که آنها برای دیدنش کلیک می کنند، دیگر وجود ندارد. این تکنیک ها، کاربران و موتورهای جستجو را فریب می دهد و روش خوبی برای انجام سئو نیست.

نوشتن محتوای اصلی و با کیفیت بخش مهمی از سئو کلاه سفید است. نه تنها لازم است که از مجازات موتورهای جستجو جلوگیری شود، بلکه وب سایت شما را نیز متمایز می کند. ایجاد محتوای با کیفیت، اعتماد را در بین مخاطبانتان ایجاد کرده و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کند.

لینک های پولی

موتورهای جستجو مانند گوگل، خرید و فروش لینک ها را به شدت ممنوع کرده اند.
آنها در وب سایت خود بیان کردند که "هر لینکی که برای دستکاری
PageRank یا رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته شده باشد، ممکن است به عنوان نقض و تخلف از Google’s Webmaster Guidelines به حساب بیاید."
این موضوع شامل ارسال محصولات رایگان وب سایت در ازای دریافت لینک هم می شود.
اگر از این که چه مبادله ای قابل قبول لحاظ می شود، اطمینان ندارید، مت کاتس (
Matt Cutts) ، رئیس سابق تیم Google’s webspam توصیه می کند که به دستورالعمل های FTC مراجعه کنید.

برای لینک زدن به مطالب خود باید از پرداخت به هر سایت دیگری خودداری کنید. گوگل از کاربران می خواهد که در مواردی که مردم لینک ها را خرید و فروش می کنند، به آن ها اطلاع دهند. آنها اظهار داشتند که پس از تشخیص این عمل، خریدار و فروشنده لینک را جریمه خواهند کرد.

اگر لینک هایی را بدون اطلاع از این تکنیک سئو کلاه سیاه خریداری کرده اید، باید آن ها را در اسرع وقت حذف کنید. اگر نمی توانید وب مسترها را برای حذف لینک ها قانع کنید، می توانید از disavow links tool نیز استفاده کنید. این ابزار به گوگل می گوید که هنگام محاسبه Pagerank شما، از لینک های پولی چشم پوشی کند.

سوء استفاده از داده های ساختار یافته / ریچ اسنیپت ها (Rich snippets)

داده های ساختار یافته، تحت عنوان ریچ اسنیپت ها و اسکیما (Schema) نیز شناخته می شوند. آن ها به شما امکان را می دهند که نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید.
این موضوع باعث می شود که محتوای شما از رقبا متمایز گردیده و همچنین در صفحات نتایج، جایگاه بالاتری به شما برسد.
شما می توانید داده های ساختار یافته را به صفحه ای که پادکست، دستور العمل، کتاب را در میان محصولات و خدمات دیگرش نشان می دهد، اضافه کنید.
نشانه گذاری اسکیما نظرات (
Reviews، نقدها و نظرات) احتمالاً یکی از محبوب ترین انواع داده های ساختار یافته است.

سئو کلاه سیاه شامل ارائه اطلاعات نادرست در داده های ساختار یافته برای گول زدن موتورهای جستجو و کاربران است.
به عنوان مثال، شخصی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهد، ممکن است به خود پنج ستاره از یک سایت ریویو جعلی اعطا کرده و داده های ساختار یافته اضافه کند که در این صورت، در صفحات نتایج جستجو برجسته می شود.
این تکنیک یک روش بسیار خطرناک محسوب می شود زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، کاربران را تشویق می کنند تا وب سایت هایی را که از داده های ساختار یافته سوء استفاده می کنند را گزارش دهند.

سوء استفاده از داده های ساختار یافته

این موضوع نباید شما را از ثبت اطلاعات دقیق و درست در صفحات وبتان منصرف کند. در واقع، من به شدت توصیه می کنم که داده های ساختار یافته را به روش کلاه سفید اضافه کنید. ما نشانه گذاری ریویو را به صفحات محصول HubSpot اضافه کردیم و شاهد افزایش 10 درصدی کلیک بر روی این صفحات شدیم.

 

اگر اطلاعات صحیحی که برای کاربران مفید باشد، ارائه دهید، دیگر جای نگرانی ای نیست. گوگل قوانین مربوط به افزودن داده های ساختار یافته به وب سایتتان را مستند می کند و همچنین از یک ابزار مفید برای آزمایش داده های ساختار یافته شما برخوردار است.

نظرات اسپم وبلاگ

همانطور که از نامش پیداست، این روش کلاه سیاه شامل لینک زدن به وب سایتتان در نظرات وبلاگ است.
امروزه این عمل کمتر اتفاق می افتد زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، الگوریتم خود به روز کردند تا هر لینکی را در نظرات وبلاگ باور نکنند.
اکثر وبلاگ های معتبر، اکنون، لینک های موجود در نظرات وبلاگ را به طور پیش فرض به نوفالو (
nofollow) تبدیل می کنند.
این بدان معناست که موتورهای جستجو مانند گوگل، چنین لینکی را دنبال نکرده و لینک مورد نظر هم آتوریتی و اعتباری را منتقل نمی کند.

با وجود کاهش در تعداد افرادی که در این عمل شریک هستند، بازهم تعداد زیادی از کاربران را در Fiverr پیدا خواهید کرد که خدمات کامنت گذاری در وبلاگ (blog commenting) را تبلیغ می کنند.
کامنت در گذاری وبلاگ، با لینک زدن به وب سایتتان، راهی اسپم گونه برای دریافت لینک به وب سایت شماست و ما اکیداً توصیه می کنیم که از انجام این کار خودداری کنید.

اگر صاحب یک نشریه، تالار گفتمان (Forum) و یا انجمن هستید که به شما اجازه می دهد نظرات خود را ارائه دهید، باید اطمینان حاصل کنید که بخش نظرات شما توسط ربات ها و یا افراد اسپم نمی شود.
موتورهای جستجو مانند گوگل، جایگاه صفحات حاوی هرزنامه را در نتایج جستجو کاهش داده  و یا به طور کامل حذف می کنند.
استفاده از ابزارهای ضد هرزنامه (
anti-spam) مانند Google’s free reCAPTCHA tool، یکی از روش های کاهش ریسک تولید محتوای اسپم توسط کاربر است.

مزرعه های لینک (Link Farms)

مزرعه لینک یک وب سایت و یا مجموعه ای از وب سایت ها است که صرفاً به منظور لینک سازی (Link building) ایجاد شده است.
هر وب سایت به سایت و یا سایت هایی که می خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، لینک می زند.
موتورهای جستجو با مشاهده تعداد لینک هایی که به وب سایت اشاره می کنند، در کنار سایر عوامل
، به رتبه بندی وب سایت ها می پردازند.
در واقع، سئو کلاه سیاه با استفاده از مزرعه های لینک، تعداد بک لینک هایی را که یک سایت خاص می تواند داشته باشد را افزایش می دهد.

مزرعه های لینک اغلب دارای محتوای بی کیفیت و لینک های زیادی هستند. این لینک ها معمولاً حاوی کلمات کلیدی ای هستند که می خواهند سایت مورد نظر با توجه به آن ها در انکر تکست (Anchor text) رتبه بندی شود.
موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی می توانند مزارع لینک را تشخیص دهند، به همین دلیل باید استفاده از آن ها خودداری شود.
در عوض، شما باید از تکنیک های سئو کلاه سفید مانند ایجاد محتوا، گراف ها و داده ها جذب کننده و یا هر محتوای دیگری که به شما امکان کسب بک لینک در گذر زمان را می دهد، استفاده کنید.

شبکه های وبلاگ خصوصی (Private Blog Networks)

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN)، دسته ای از وب سایت های معتبر است که فقط برای لینک سازی استفاده می شود.
همچون مزرعه های لینک، این شبکه ها هم سعی در اغراق تعداد لینک هایی دارند که به یک وب سایت اشاره می کنند. هر سایت
PBN به سایتی که می خواهد در نتایج جستجو آن را تقویت کند، لینک می دهد (هرگز به یکدیگر لینک نمی زنند).

شبکه های وبلاگ خصوصی (Private Blog Networks)

سئوکاران کلاه سیاه که مایل به ایجاد یک شبکه خصوصی هستند به طور معمول دامنه های منقضی شده ای را که قبلاً اعتبار ایجاد کرده اند را خریداری می کنند.
آنها محتوایی مشابه آنچه قبلاً در دامنه منقضی شده، وجود داشته است را نوشته و لینک هایی را به سایت خود اضافه می کنند.
در این راستا، امیدوارند که موتورهای جستجو متوجه نشوند که آن ها شبکه ای از وب سایت ها را کنترل می کنند تا وب سایت اصلی خود را در نتایج جستجو بالاتر قرار دهند.

موتورهای جستجو در شناسایی PBN هوشمندانه عمل کرده اند و اگر از PBN برای بهبود حضور خود در جستجو استفاده می کنید، ممکن است سایت شما با مجازات شدیدی مواجه شود.
به جای تلاش برای گرداندن وب سایت های جعلی، بر ایجاد محتوای با کیفیت در دامنه خودتان تمرکز کنید. نگه داشتن محتوایتان زیر یک سقف به معنای معتبر بودن سایت شما است زیرا همه به یک دامنه لینک خواهند زد.

 

نمونه هایی از سئو کلاه سیاه

تکنیک Bait and Switch گروپون (Groupon)

گروپون توسط San Francisco Comprehensive Tours به انجام bait and switch متهم شد. این شرکت تبلیغاتی را با Groupon انجام داد و وب سایت ضمانت کننده، مدت ها پس از پایان تبلیغات خود، همچنان به تبلیغ در گوگل ادامه داد.
به همین دلیل، هنگامی که جستجوگران بر روی صفحه
Groupon کلیک می کردند ، محتوایی تحت عنوان تخفیف وجود نداشت.
این تکنیک
bait and switch در تبلیغات PPC اتفاق افتاد ولی اغلب بر روی نتایج ارگانیک رخ می دهد.

لینک های کلاه سیاه جی سی پنی (J.C. Penney)

J.C. Penney به خاطر تعداد بالای کلمات کلیدی از "شلوار جین skinny" تا "دکوراسیون منزل" رتبه بالا در نتایج جستجو کسب کرد.
عملکرد استثنایی این خرده فروش در نتایج جستجو، کاملاً حوالی فصل تعطیلات برنامه ریزی شد. این عملکرد برجسته در نتایج جستجو به لطف تکنیک های لینک سازی سئو کلاه سیاه بود که زیر رادار گوگل قرار گرفت (گوگل متوجه آن شد).

بیش از 2000 بک لینک توسط داگ پیرس (Doug Pierce) کشف شد. این لینک ها حاوی انکر تکست به همراه تعداد زیادی کلمات کلیدی بودند که J.C. Penney می خواست برای آن ها در موتورهای جستجو رتبه بندی شود.
بسیاری از لینک ها در وب سایت های غیرمرتبط با
J.C. Penney یافت شد. موضوعات این وب سایت ها، از کازینو گرفته تا ماشین ها، متفاوت بود و در آخر، جی سی پنی هیچ گونه مسئولیتی در قبال لینک هایی که در مصاحبه با نیویورک تایمز پیدا شده بود، بر عهده نگرفت.

گوگل تایید کرد که اقدامات J.C. Penney مغایر با قوانین های وب مسترشان می باشد و اظهار کرد که آنها همچنین در سه مورد دستورالعمل های وب مستر را نقض کرده اند. در نهایت، جی سی پنی از جانب گوگل جریمه شد که به دنبال آن نزدیک به هفتاد جایگاه به خاطر عباراتی مانند "مبلمان پذیرایی"، در رتبه بندی گوگل سقوط کرد.

هرزنامه تولید شده توسط کاربر Sprint

در سال 2013 ، کاربری به نام Redleg x3، پستی در تالار گفتمان Google’s Webmaster Central قرار داد مبنی بر این که Sprint در مورد ارسال هرزنامه ایجاد شده توسط کاربر در وب سایت خود، از گوگل اخطار دریافت کرده است.
مت کاتس (
Matt Cutts) گوگل در مورد این موضوع اظهار نظر کرد که اکثر این هرزنامه ها از وب سایت حذف شده اند.
او توضیح داد که این شرکت باید "سعی کند که هرزنامه ها را کمی سریعتر تشخیص بدهد و یا ببیندد که آیا روشهایی وجود دارد که ارسال هرزنامه در تعداد بالا توسط کاربران در صفحات انجمن را سخت تر کند یا نه."

لینک فروشی Forbes

شخصی که به نظر می رسد از طرف Forbes است، در تالار گفتمان Google Webmaster Central پستی را ارسال کرد که به دنبال کمک در ارتباط با تخلف و نقض لینک بود. در این اطلاعیه از Forbes خواسته شد که لینک های غیر طبیعی را از محتوای سایت خود حذف کند.

مت کاتس گوگل راجع به این موضوع اظهار داشت که چندین بار لینک های پولی ای را که از PageRank عبور می کنند را تأیید کرده است. کاتس به Forbes توصیه کرد که این لینک های پولی را حذف کند تا مجازات نشود. TechCrunch گزارش داد كه فوربس از سال 2011 پس از دریافت مجازات شروع به حذف لینک های پولی كرد.

لینک پولی Google Chrome

حتی گوگل هر از گاهی سئو خود را برهم می زند. در یک مورد، آنها یک لینک فالو (follow) در پستی اسپانسر شده درباره Google Chrome قرار دادند.
این لینک جزیی از سئو کلاه سیاه به حساب آمد زیرا که به عنوان بخشی از محتوای اسپانسر شده که توسط شرکت برایش مبلغی پرداخت شده است، در پست مورد نظر گنجانده شد.
تیم وب اسپم گوگل جریمه ای را برای
www.google.com/chrome اعمال کرد و پیج رنک آن را برای مدت شصت روز کاهش داد.
این سابقه بد
Google Chrome باعث شد که جایگاه آنها در نتایج جستجو برای عبارت "مرورگر" کاهش بیابد.

 

چرا باید از SEO کلاه سیاه خودداری کنید؟

گرچه سئو کلاه سیاه غیرقانونی نیست، اما دستورالعمل های مربوط به وب مستر را که توسط موتورهای جستجو تعیین شده است، نقض می کند. به عبارت دیگر، هنوز خلاف قوانین محسوب می شود. این بدان معناست که اگر به سئو کلاه سیاه بپردازید ، جریمه ناخوشایندی را به عنوان مجازات دریافت خواهید کرد. جریمه شدن از طرف موتورهای جستجو، باعث می شود که جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو پایین بیاید و یا به طور کلی حذف شود. این بدان معناست که وب سایت شما بازدید کمتر و در نهایت مشتری کمتری خواهد داشت.

موتورهای جستجو در ردیابی تکنیک های سئو کلاه سیاه روز به روز بهتر شده اند. امروزه گرفتار شدن در عمل سئو کلاه سیاه تا حدی اجتناب ناپذیر است. سئو کلاه سیاه مشکل جستجوگر و موتور جستجو را حل نمی کند. اگرچه ممکن است به مرور زمان به دستاوردهای کوتاه مدتی از طریق سئو کلاه سیاه دست پیدا کرد، اما موتورهای جستجو، این روش های کلاه سیاه را که به حضورتان در نتایج جستجو آسیب می زند، متوجه می شوند

 

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

سئو کلاه خاکستری را در وسط آهنگ Robin Thicke (اشاره به آهنگی از Robbin Thicke به نام blurred lines) پیدا نخواهید کرد. این نوع از سئو چیزی مابین سئو کلاه سفید و سیاه است. اگر تکنیک سئویی وجود داشته باشد که شما به سختی بتوانید آن را در دسته سئو کلاه سیاه یا سفید طبقه بندی کنید ، پس احتمالاً با یک روش از کلاه خاکستری سر و کار دارید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری از تکنیک های مشکوک سئو تشکیل شده است. اگرچه آنها در تضاد با اعمال ممنوع شده توسط موتورهای جستجو نیستند، اما کمی غیراخلاقی به نظر می رسند و در آینده می توانند ممنوع شوند.

موضوع سئو کلاه خاکستری به سئو کلاه سیاه نزدیک است. اگر چه تکنیک های کلاه خاکستری به طور معمول در دستورالعمل های وب مستر به عنوان روش های ممنوعه ذکر نشده است، اما کمی مشکوک محسوب می شوند. بسیاری از اقدامات سئو کلاه خاکستری، هنگامی که موتورهای جستجو با گذشت زمان از آن ها مطلع شدند، همچون روش های سئو کلاه سیاه لحاظ می شوند.

 

چگونه از سئو کلاه سیاه جلوگیری کنیم

بدون شک سئو کلاه سیاه یک تجارت خطرناک است که ارزشش را ندارد. در اینجا بهترین روش های جلوگیری از سئو کلاه سیاه آمده است:

  • با جستجوگر و موتورهای جستجو یکسان رفتار کنید. با هدایت مجدد آنها به صفحه ای دیگر، از "کلوکینگ" و یا فریب crawler های موتور جستجو خودداری کنید. شما همیشه باید تلاش خود را بر حل مشکل جستجوگر متمرکز کرده و یک تجربه کاربری عالی از موتور جستجو به سایت ایجاد کنید.
  • فقط محتوای اصلی و با کیفیت خوب بنویسید که از تکرار کلمات کلیدی جلوگیری کند. هرگز محتوایی که متعلق به دیگران است را جعل، کپی و یا تکرار نکنید. دستورالعمل های محتوای گوگل و کیت ایجاد محتوای ما می تواند مفید باشد.
  • هنگام افزودن داده های ساختار یافته به وب سایت خود ، از قوانین پیروی کنید. اطمینان حاصل کنید که نشانه گذاری اسکیما ای که اضافه کرده اید دقیق بوده و برای کاربران گمراه کننده نباشد.
  • هرگز لینک ها را خرید و فروش نکنید و به یاد داشته باشید که فقط پول نیست که مبادله کلاه سیاه محسوب می شود. ارائه محصولات رایگان در ازای دریافت لینک نیز ممنوع است. اگر مطمئن نیستید که مبادله ای غیر اخلاقی محسوب می شود و یا نه، به دستورالعمل های FTC متکی باشید و از این پست مفصل وبلاگ که درباره لینک های پولی گوگل است، استفاده کنید.
  • به منظور دریافت لینک، از راه اندازی شبکه وبلاگ خصوصی خودداری کنید. وب سایت و محتوای خود را از یکدیگر متمایز کنید تا افراد به طور طبیعی به جای اینکه آن را جعل کنند، به شما لینک دهند. این تکنیک هرگز ختم به خیر نمی شود.
  • نسبت به دستورالعمل های وب مستر به روز باشید تا بتوانید از روش های کلاه سیاه ممنوع شده توسط موتورهای جستجو دوری کنید.

جستجوی بعدی خود را تحت عنوان "چگونه می توانم از مجازات گوگل خلاص شوم؟" انجام ندهید. اگر برایتان سوال پیش می آید که آیا این روش، جز سئو کلاه سیاه محسوب می شود و یا خیر ، پس به احتمال زیاد یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. استراتژی سئو کلاه سفید روش بسیار بهتری برای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. در طولانی مدت، سود شما پرداخت می شود و شما می توانید شب را راحت بخوابید زیرا می دانید که به دلیل مجازات ناخوشایند هرگز در رتبه بندی خود افت نخواهید داشت. بنابراین به خاطر موتورهای جستجو هم که شده، هرگز به سئو کلاه سیاه نپردازید. به هر حال ، آنها هستند که سبب ایجاد کسب و کار برای سئوکاران شده اند.

 

نظرات کاربران

نظر تازه ای ثبت کنید