سئو کلاه سیاه چیست - آخرین تکنیک های Black Hat SEO

01 تیر 1401

سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO به چه معناست؟ همه ما میدانیم که حضور در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار حیاتی است اما برای رسیدن به ابن هدف روش های درست و غلطی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد.

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه روشی در تضاد با قوانین و دستورالعمل های موتور جستجو (Search engine guidelines) است، که برای به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج جستجو استفاده می شود.

این روش های غیراخلاقی مشکلات کاربران را حل نمی کند و اغلب به مجازاتی از طرف موتورهای جستجو و پنالتی شدن سایت ختم می شود. 

تکنیک های کلاه سیاه شامل تکرار کلمات کلیدی (Keyword stuffing)، کلوکینگ (Cloaking) و استفاده از شبکه های لینک خصوصی (Private link networks) می شود.

تعریف سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه در واقع روش اشتباه برای به دست آوردن نتایج در گوگل است، چونن این روش  به جای حل کردن مشکل کاربر، به دنبال سواستفاده از الگوریتم های موتور جستجوی و دلیل پنالتی سایت است.

در این روش به جای اینکه سایتی استحقاق رسیدن به جایگاه بالا در صفحه نتایج موتور جستجو داشته باشد، از روش های نادرست و غیرقانونی برای رساندن سایت به آن جایگاه استفاده می کند.

تاثیر سئو کلاه سیاه بر سایت

استفاده مداوم از تکنیک های سئو کلاه سیاه احتمالاً به موقعیت شما در موتورهای جستجو آسیب می رساند تا این که بخواهد آن را بهبود ببخشد.

هدف موتورهای جستجو مانند گوگل، ارائه بهترین نتیجه هنگام جستجو درخواستی توسط کاربر است. گوگل می خواهد کاربران تجربه جستجوی فوق العاده ای داشته باشند و به دنبال این است که نتایج ارائه شده از نوع هرزنامه (spam) نباشند، و با موارد غیر استاندارد برخورد می کند.

شناسایی black hat seo  توسط گوگل

موتور جستجو این کار را به طور خودکار از طریق الگوریتم ها یا حتی اقدامات دستی انجام می دهد که هدف شناسایی و مجازات افرادی است که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند. اگر شما در فضای جستجو تازه کار هستید، هدف موتورهای جستجو مانند گوگل، ارائه بهترین نتیجه هنگام جستجو درخواستی توسط کاربر است.
آنها می خواهند کاربران تجربه جستجوی فوق العاده ای داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که نتایج ارائه شده از نوع هرزنامه (
spam) نمی باشد.
آنها این کار را به طور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدفشان شناسایی و مجازات افرادی است که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.

الگوریتم های موتور جستجو با گذشت زمان پیچیده تر شده اند، به همین دلیل شما باید از سئو کلاه سیاه به هر قیمتی خودداری کنید. و مطمئن باشید که سئو کلاه سفید (White Hat) روش بسیار بهتری برای انجام بهینه سازی موتور جستجو است.

در این روش که شما از شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتور جستجو پیروی کنید برای گوگل بسیار با اهمیت است. سئو کلاه سفید سبب ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری (User experience) بهتر برای افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، می شود.

 

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه مغایر با دستورالعمل های تنظیم شده توسط موتورهای جستجو است و برای کسب رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این عمل در نهایت می تواند منجر به حذف شدن کامل از نتایج جستجو یا کسب جایگاه پایین تری شود. در حالیکه، سئو کلاه سفید با ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب، روشی اخلاقی برای انجام سئو به حساب می آید.

 

تکنیک های کلاه سیاه در سئو

این مقاله توضیح می دهد که تکنیک های سئو کلاه سیاه شامل چه مواردی است. بنابراین می توانید هنگام طراحی استراتژی جستجوی ارگانیک خود، از آنها جلوگیری کنید.

تکنیک سئو کلاه سیاه: تکرار کلمات کلیدی

تکرار کلمات کلیدی، روش و تکنیک سئو کلاه سیاه برای پر کردن محتوای صفحات سایت با کلمات کلیدی بی ربط برای دستکاری فرآیند رتبه بندی صفحه خود در نتایج جستجو است.

افزودن چندین حالت مختلف کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزشی ندارند، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند. همینطور ممکن است که صفحه شما از نظر کوئری بی ربط رتبه بندی شود.

به عنوان مثال وب سایتی که قصد فروش نرم افزار مدیریت مشتریان CRM دارد را در نظر بگیرید:

"ما در کار فروش نرم افزار مدیریت مشتریان CRM هستیم. نرم افزار مدیریت مشتریان CRM همان چیزی است که ما می فروشیم. اگر به فکر تهیه نرم افزار مدیریت مشتریان CRM هستید، با یکی از مشاوران نرم افزار مدیریت مشتریان CRM ما تماس بگیرید. "

فکر می کنم که شما هم موافق باشید که کلمه مورد نظر به تعداد بسیار زیادی تکرار شده است. تشخیص این مساله برای گوگل هم بسیار آسان است و به راحتی می تواند غیر طبیعی بودن محتوا را تشخیص دهد.

در حالیکه که یک متخصص سئو برای رسیدن به آنچه که افراد در جستجوش هستند، لازم است تا تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) را انجام دهد.

باید بدانید که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی یا کلمات مترادف آن اصلا ایده خوبی نیست. به جای پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی بی ربط، تمرکز خود را بر روی ایجاد محتوای مفید بگذارید که موضوعاتی فراتر از کلمات کلیدی را مورد توجه قرار دهد.

برای سئو کلاه سیاه : کلوکینگ (Cloaking

برای سئو کلاه سیاه : کلوکینگ (Cloaking)

کلوکینگ به یکی از تکنیک های کلاه سیاه گفته می شود که با استفاده از این روش، محتوایی که به کاربران و موتورهای جستجو نشان داده می شود، باهم متفاوت است.

وب سایت هایی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهند، از این کار برای رتبه گرفتن در موضوعات مختلف و غیر مرتبط به محتوایشان استفاده می کنند.

به این نکته توجه کنید که متناسب و سازگار کردن محتوایتان برای گروه های مختلف کاربران، از طرف گوگل قابل قبول است. به عنوان مثال ممکن است زبان یک صفحه را براساس کشوری که شخص مورد نظر از آن به بازدید صفحه می پردازد، تغییر دهید.

یا اینکه ناشری مانند مجله زومیت ممکن است برای تأمین بودجه محتوای خود فضای تبلیغاتی در سایت خود ایجاد کند و تبلیغاتی را که در یک صفحه نشان داده می شوند را مرتب تغییر دهد. این نمونه ها کاملاً قابل قبول است. به شرطی که فقط محتوای ظاهر شده برای crawler های موتور جستجو را تغییر ندهید.

در حالی که هیچ قانون صریحی در ارتباط با اینکه چه چیزی درست و یا غلط است وجود ندارد، پیشنهاد من این است که از خودتان بپرسید که آیا کاری که قصد انجام آن را دارید مشکلی از کاربر را حل می کند؟ اگر چنین باشد، پس قابل قبول است. شما باید با ربات های موتور جستجو که سایت شما را crawl می کنند همانند سایر کاربران رفتار کنید.

اگر کنجکاو هستید که بدانید گوگل چگونه وب سایت شما را می بیند، می توانید از ابزار fetch as google استفاده کرده و این را با آنچه کاربران مشاهده می کنند، مقایسه کنید.

ریدایرکت های مخفیانه (Sneaky redirects)

ریدایرکتی می باشد که شخص را به URL ای متفاوت با آن چه کلیک کرده است، می فرستد. در سئو کلاه سیاه از ریدایرکت هایی استفاده می کنند که کاربران را به مکانی که هدف آنها نبوده، هدایت می کند.

در واقع در کلوکینگ، این اتفاق پیش می آید که crawler موتور جستجو به یک صفحه و کاربران به صفحه ای دیگر فرستاده می شوند.

معمولا این ریدایرکت ها به این شکل عمل می کنند که از یک صفحه کاملاً معتبر با تعداد زیادی بک لینک به صفحه ای غیرمرتبط برای تقویت جایگاهش استفاده می شود.

استفاده درست از ریدایرکت ها هیچ مشکلی ندارد. مثلا ریدایرکت 301 اکثر آتوریتی و اعتبار را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کند.اما فردی که سئو انجام می دهد، نباید از ریدایرکت ها به تنهایی و به منظور دستکاری نتایج جستجو استفاده کند.

ریدایرکت ها فقط باید برای هدفی که طراحی شده اند استفاده شوند. به عنوان مثال ریدایرکت 301 ممکن است زمانی که شما دامنه وب سایت را تغییر می دهید و یا دو قسمت از محتوا را ادغام می کنید، مورد استفاده قرار گیرد.

دقت داشته باشید که، باید از ریدایرکت های مخفیانه خودداری کنید. آنها قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو مانند گوگل و Yandex را نقض می کنند و در نهایت به ضرر سایت شما خواهند بود.

محتوای بی کیفیت

ایجاد محتوای بی کیفیتی که برای جستجوگر هیچ ارزشی ندارد، عملی متداول در سئو کلاه سیاه است. این موضوع شامل محتوای جعل و کپی شده از وب سایت دیگری توسط ربات و یا شخص هم می شود.

در گذشته، موتورهای جستجو مانند گوگل در تشخیص محتوای کپی شده از وب سایت های دیگر مهارت کافی نداشتند. اما با بروزرسانی Google Panda در سال 2011 این مسئله برطرف شد. 

قبل از آپدیت پاندا بسیاری از سایت ها با محتوای تکراری، در رتبه بندی جستجو فوراً نتیجه می گرفتند و همین مساله باعث شد که گوگل در شناخت محتوا تکراری و بی کیفیت هر روز بیشتر تلاش کند.

یکی دیگر از کارهای ممنوعه برای سئو وب سایت، افزودن کلمات کلیدی نامرئی به محتوای است. بعضی از سایت هایی که از این روش کلاه سیاه استفاده می کنند، این کار را با رنگ آمیزی یکسان متن و پس زمینه صفحه انجام می دهند.

در این حالت یک صفحه ممکن است در نتایج جستجو به خاطر کلمات کلیدی نامرئی که در متن جا داده شده است، ظاهر شود در حالی که هیچ محتوای قابل مشاهده ای راجع به آن کلمه در صفحه وجود ندارد.

هنگامی که یک کاربر بر روی نتیجه جستجویی کلیک می کند، انتظار دارد که صفحه مورد نظر راجع به موضوع جستجو شده باشد، اما به دلیل نامرئی بودن کلمات کلیدی، هیچ یک از مطالب مورد نظر خود را در صفحه پیدا نخواهد کرد، در این حالت شما مشکلی از کاربر حل نکردید و تجربه بدی برای جستجوگر ایجاد کردید.

Bait and switch تکنیک دیگری در سئو کلاه سیاه است که موتورهای جستجو را گمراه می کند. این تکنیک شامل ایجاد محتوا پیرامون موضوعی است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.

به این صورت که وقتی صفحه ای برای موضوع مورد نظر در بخش نتایج جستجوی گوگل رتبه گرفت، محتوای آن عوض می شود.

این یک تجربه منفی برای کاربران ایجاد می کند چون محتوایی که آنها برای دیدنش کلیک می کنند، دیگر وجود ندارد. این تکنیک ها، کاربران و موتورهای جستجو را فریب می دهد و روش خوبی برای انجام سئو نیست.

نوشتن محتوای اصلی و با کیفیت بخش مهمی از سئو کلاه سفید است. نه تنها از مجازات موتورهای جستجو جلوگیری می کند بلکه وب سایت شما را هم متمایز می کند. ایجاد محتوای با کیفیت، اعتماد را در بین مخاطبانتان ایجاد کرده و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کند.

موتورهای جستجو مانند گوگل، خرید و فروش لینک ها را به شدت ممنوع کرده اند.

آنها در وب سایت خود بیان کردند که "هر لینکی که برای دستکاری PageRank یا رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته شده باشد، ممکن است به عنوان نقض و تخلف از Google’s Webmaster Guidelines به حساب بیاید."

اگردر مورد چگونگی لینک سازی و قوانین آن به درستی اطلاعات ندارید، مت کاتس (Matt Cutts) ، رئیس سابق تیم Google’s webspam توصیه می کند که به دستورالعمل های FTC مراجعه کنید.

برای لینک زدن به مطالب خود باید از پرداخت به سایت های دیگری خودداری کنید. گوگل از کاربران می خواهد که در مواردی که مردم لینک ها را خرید و فروش می کنند، به او اطلاع دهند. گوگل اعلام کرده که پس از تشخیص این عمل، خریدار و فروشنده لینک را جریمه خواهد کرد.

اگر شما لینک هایی را به اشتباه از این تکنیک به دست آوردید باید بدانید که این یک روش کلاه سیاه است و باید آن ها را در اسرع وقت حذف کنید. اگر نمی توانید وب مسترهای سایت های مقابل را برای حذف لینک ها قانع کنید، می توانید از disavow links tool نیز استفاده کنید. این ابزار به گوگل می گوید که هنگام محاسبه Pagerank شما، از لینک های پولی چشم پوشی کند.

سوء استفاده از ریچ اسنیپت ها (Rich snippets)

داده های ساختار یافته، تحت عنوان ریچ اسنیپت ها و اسکیما (Schema) نیز شناخته می شوند. آن ها به شما این امکان را می دهند که نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید.

این موضوع باعث می شود که محتوای شما از رقبا متمایز شود و همچنین در صفحه نتایج، جایگاه بالاتری به دست بیاورید.

نشانه گذاری اسکیما برای نظرات (Reviews) احتمالاً یکی از محبوب ترین انواع داده های ساختار یافته است.

سئو کلاه سیاه شامل ارائه اطلاعات نادرست در استراکچر دیتا برای گول زدن موتورهای جستجو و کاربران است.

به عنوان مثال، شخصی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهد، ممکن است به خود پنج ستاره جعلی از یک سایت ریویو اعطا کرده و داده های ساختار یافته اضافه کند که در این صورت، در صفحات نتایج جستجو برجسته می شود.

این تکنیک یک روش بسیار خطرناک محسوب می شود زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، کاربران را تشویق می کنند تا وب سایت هایی را که از داده های ساختار یافته سوء استفاده می کنند را گزارش دهند و به شدت با آن ها برخورد می کند.

سوء استفاده از داده های ساختار یافته

این موضوع نباید شما را از ثبت اطلاعات دقیق و درست در صفحات وب سایتتان منصرف کند. در واقع، من به شدت توصیه می کنم که داده های ساختار یافته را به روش کلاه سفید اضافه کنید. در آزمایشی استراکچر دیتای ریویو به صفحات محصول HubSpot اضافه شد وافزایش 10 درصدی کلیک بر روی این صفحات به وجود آمد.

اگر اطلاعات صحیحی که برای کاربران مفید باشد، ارائه دهید، دیگر جای نگرانی ای نیست. گوگل قوانین مربوط به افزودن داده های ساختار یافته به وب سایتتان را مستند می کند و همچنین از یک ابزار مفید برای آزمایش داده های ساختار یافته شما برخوردار است.

نظرات اسپم وبلاگ

همانطور که از نامش پیداست، این روش کلاه سیاه شامل لینک زدن به وب سایتتان در نظرات وبلاگ است.

در سالهای اخیر این عمل کمتر اتفاق می افتد زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل، الگوریتم خود را به روز کردند تا هر لینکی را در نظرات وبلاگ باور نکنند.

اکثر وبلاگ های معتبر، اکنون، بک لینک موجود در نظرات وبلاگ را به طور پیش فرض به نوفالو (nofollow) تبدیل می کنند.

این بدان معناست که موتورهای جستجو مانند گوگل، چنین لینکی را دنبال نکرده و لینک مورد نظر هم آتوریتی و اعتباری را منتقل نمی کند.

با وجود اینکه این روش توسط متخصصان زیادی مردود شده است، بازهم تعداد زیادی از آموزش های سئو را در اینترنت پیدا خواهید کرد که خدمات کامنت گذاری در وبلاگ (blog commenting) را تبلیغ می کنند.

کامنت در گذاری وبلاگ، با لینک زدن به وب سایتتان، راهی اسپم گونه برای دریافت لینک به وب سایت شماست و ما شدیدا توصیه می کنیم که از انجام این کار خودداری کنید.

اگر صاحب یک نشریه، تالار گفتمان (Forum) و یا انجمن هستید که به شما اجازه می دهد نظرات خود را ارائه دهید، باید اطمینان داشته باشید که بخش نظرات شما توسط ربات ها و یا افراد اسپم نمی شود.

استفاده از ابزارهای ضد اسپم (anti-spam) مانند Google’s free reCAPTCHA tool، یکی از روش های کاهش ریسک تولید محتوای اسپم توسط کاربر است.

مزرعه های لینک (Link Farms)

مزرعه لینک یک وب سایت و یا مجموعه ای از وب سایت ها است که صرفاً به منظور لینک سازی (Link building) ایجاد شده است.

هر وب سایت به سایت و یا سایت هایی که می خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند، لینک می زند.

موتورهای جستجو با مشاهده تعداد لینک هایی که به وب سایت اشاره می کنند، در کنار سایر عوامل، به رتبه بندی وب سایت ها می پردازند.

در واقع، سئو کلاه سیاه با استفاده از فارم های لینک سازی، تعداد بک لینک هایی را که یک سایت خاص می تواند داشته باشد را افزایش می دهد.

فارم های لینک سازی اغلب دارای محتوای بی کیفیت و لینک های زیادی هستند. این لینک ها معمولاً حاوی کلمات کلیدی ای هستند که می خواهند سایت مورد نظر با توجه به آن ها در انکر تکست (Anchor text) جایگاه بهتری پیدا کنند.

موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی می توانند فارم های لینک سازی را تشخیص دهند، به همین نبایدد از آن ها استفاده کنید.

در عوض، شما باید از تکنیک های سئو کلاه سفید مانند ایجاد محتوای با کیفیت، گراف ها و داده های جذاب و یا هر محتوای دیگری که به شما امکان کسب بک لینک در گذر زمان را می دهد، استفاده کنید.

شبکه های وبلاگ خصوصی (Private Blog Networks)

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN)، دسته ای از وب سایت های معتبر است که فقط برای لینک سازی استفاده می شود.

مانند فارم های لینک سازی، این شبکه ها هم تعداد زیادی بک لینک برای یک سایت ایجاد می کنند. هر سایت PBN به سایتی که می خواهد در نتایج جستجو آن را تقویت کند، لینک می دهد .

 

سئوکاران کلاه سیاه که مایل به ایجاد یک شبکه خصوصی هستند به طور معمول دامنه های منقضی شده ای را که قبلاً اعتبار ایجاد کرده اند را خریداری می کنند.

آنها محتوایی مشابه آنچه قبلاً در دامنه منقضی شده، وجود داشته است را می نویسند و لینک هایی را به سایت خود اضافه می کنند و امیدوارند که موتورهای جستجو متوجه نشوند که آن ها شبکه ای از وب سایت ها را کنترل می کنند تا وب سایت اصلی خود را در نتایج جستجو بالاتر قرار دهند.

شبکه های وبلاگ خصوصی (Private Blog Networks)

موتورهای جستجو در شناسایی PBN هوشمندانه عمل می کنند و اگر از PBN برای بهبود وضعیت خود در جستجو استفاده می کنید، ممکن است سایت شما با مجازات شدیدی مواجه شود.

به جای تلاش برای گرداندن وب سایت های جعلی، بر ایجاد محتوای با کیفیت در وب سایت خودتان تمرکز کنید. داشتن استراتژی محتوایی با کیفیت و کاربرپسند فرایند سئو وب سایت شما را راحتتر می کند.

 

نمونه هایی از سئو کلاه سیاه

تکنیک Bait and Switch گروپان (Groupon)

احتمالا با وب سایت گروپان آشنایی دارید، وب سایتی تخفیفی و ارائه دهنده کوپن های تخفیف که نمونه ایرانی آن سایت تخفیفان است.گروپان توسط San Francisco Comprehensive Tours به انجام bait and switch متهم شد. شرکت تبلیغاتی که با گروپان کار می کرد مدت ها بعد از پایان کمپین تبلیغات خود همچنان به تبلیغ در گوگل ادامه داد اما از صفحات با نام گروپان استفاده می کرد. به این شکل که وقتی جستجوگران بر روی صفحه Groupon کلیک می کردند ، محتوایی تحت عنوان تخفیف وجود نداشت.

لینک های کلاه سیاه جی سی پنی (J.C. Penney)

J.C. Penney بر روی تعداد بالای کلمات کلیدی از "شلوار جین skinny" تا "دکوراسیون منزل" رتبه بالا در نتایج جستجو به دست آورده بود.

عملکرد استثنایی این خرده فروش در نتایج جستجو، کاملاً حوالی فصل تعطیلات برنامه ریزی شده بود اما این نتیجه درخشان در نتایج جستجوی گوگل به لطف تکنیک های لینک سازی سئو کلاه سیاه بود و گوگل هم متوجه آن شد.

بیش از 2000 بک لینک توسط گوگل کشف شد. این لینک ها حاوی انکر تکست به همراه تعداد زیادی کلمات کلیدی بودند که J.C. Penney می خواست برای آن ها در موتورهای جستجو رتبه بندی شود.

بسیاری از لینک ها در وب سایت های غیر مرتبط یافت شدند. موضوعات این وب سایت ها، از کازینو گرفته تا ماشین ها، متفاوت بود و در آخر، جی سی پنی هیچ گونه مسئولیتی در قبال لینک هایی که در مصاحبه با نیویورک تایمز پیدا شده بود، بر عهده نگرفت.

گوگل تایید کرد که اقدامات J.C. Penney مغایر با قوانین های منتشر شده در گوگل وبمستر است. در نهایت، جی سی پنی از جانب گوگل جریمه شد که در نتیجه این جریمه نزدیک به هفتاد جایگاه خود را در رتبه بندی گوگل از دست داد.

لینک فروشی Forbes

شخصی که به نظر می رسد از طرف مجله Forbes بوده است، در تالار گفتمان Google Webmaster Central پستی را ارسال کرد که در ارتباط با تخلف و نقض لینک بود. در این اطلاعیه از Forbes خواسته شد که لینک های غیر طبیعی را از محتوای سایت خود حذف کند.

مت کاتس مدیر اسپم گوگل راجع به این موضوع اظهار داشت که چندین بار لینک های پولی ای را که از طریق PageRank کشف شده اند، در رابطه با این وب سایت پیدا کرده است. کاتس به Forbes توصیه کرد که این لینک های پولی را حذف کند تا مجازات نشود. بنابر گزارش ها مجله فوربس از سال 2011 پس از دریافت مجازات شروع به حذف لینک های پولی كرد.

لینک پولی Google Chrome

حتی سخت گیری های گوگل هر از گاهی گریبان گیر خودش هم می شود.. در یک مورد، آنها یک لینک فالو (follow) در پستی اسپانسر شده درباره Google Chrome قرار داده بودند.

این لینک جزیی از سئو کلاه سیاه به حساب می آمد چون که به عنوان بخشی از محتوای اسپانسر شده که توسط شرکت برایش مبلغی پرداخت شده بود، در پست مورد نظر قرار داشت.

تیم وب اسپم گوگل جریمه ای را برای www.google.com/chrome اعمال کرد و پیج رنک آن را برای مدت شصت روز کاهش داد. جالب است که همین سابقه بد Google Chrome باعث شد که جایگاه آنها در نتایج جستجو برای عبارت "مرورگر" کاهش پیدا کند.

 

چرا باید از SEO کلاه سیاه خودداری کنید؟

گرچه سئو کلاه سیاه خلاف قوانین کشورها نیست، اما دستورالعمل های مربوط به وب مستر را که توسط موتورهای جستجو تعیین شده است، نقض می کند. پس به عبارتی دیگر، هنوز خلاف قوانین محسوب می شود.
این بدان معناست که اگر به سئو کلاه سیاه بپردازید ، جریمه ناخوشایندی را به عنوان مجازات دریافت خواهید کرد.
جریمه شدن از طرف موتورهای جستجو، باعث می شود که جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو پایین بیاید و یا به طور کلی حذف شود. و به این معنی است که وب سایت شما بازدید کمتر و در نهایت مشتری کمتری خواهد داشت.

موتورهای جستجو در ردیابی تکنیک های سئو کلاه سیاه روز به روز بهتر شده اند. گاهی وقتها گرفتار شدن در تله سئو کلاه سیاه تا حدی اجتناب ناپذیر است.
سئو کلاه سیاه به ارتباط شما با جستجوگر و موتور جستجو کمک نمی کند. اگرچه ممکن است به مرور زمان به دستاوردهای کوتاه مدتی از طریق سئو کلاه سیاه دست پیدا کرد، اما موتورهای جستجو، این روش ها را متوجه می شوند و شما را جریمه می کنند.

 

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

این نوع از سئو چیزی مابین سئو کلاه سفید و سیاه است. اگر تکنیک سئویی وجود داشته باشد که شما به سختی بتوانید آن را در دسته سئو کلاه سیاه یا سفید طبقه بندی کنید ، پس احتمالاً با یک روش از کلاه خاکستری سروکار دارید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری از تکنیک های مشکوک سئو تشکیل شده است. اگرچه آنها در تضاد با اعمال ممنوع شده توسط موتورهای جستجو نیستند، اما کمی غیراخلاقی به نظر می رسند و در آینده می توانند ممنوع شوند.

موضوع سئو کلاه خاکستری به سئو کلاه سیاه نزدیک است. اگر چه تکنیک های کلاه خاکستری به طور معمول در دستورالعمل های وب مستر به عنوان روش های ممنوعه ذکر نشده است، اما کمی مشکوک محسوب می شوند. بسیاری از اقدامات سئو کلاه خاکستری، هنگامی که موتورهای جستجو با گذشت زمان از آن ها مطلع شدند، مثل روش های سئو کلاه سیاه لحاظ می شوند.

 

چگونه از سئو کلاه سیاه جلوگیری کنیم

بدون شک سئو کلاه سیاه یک تجارت خطرناک است که ارزشش را ندارد. در اینجا بهترین روش های جلوگیری از سئو کلاه سیاه آمده است:

  • با جستجوگر و موتورهای جستجو یکسان رفتار کنید. از هدایت مجدد آنها به صفحه ای دیگر، از "کلوکینگ" و یا فریب crawler های موتور جستجو خودداری کنید. شما همیشه باید تلاش خود را بر حل مشکل کاربران جستجوگر متمرکز کرده و یک تجربه کاربری عالی از موتور جستجو به سایت ایجاد کنید.

  • فقط محتوای اصلی و با کیفیت خوب بنویسید که از تکرار کلمات کلیدی جلوگیری کند. هرگز محتوایی که متعلق به دیگران است را جعل، کپی و یا تکرار نکنید. دستورالعمل های محتوای گوگل می تواند مفید باشد.

  • هنگام افزودن استراکچر دیتا به وب سایت خود ، از قوانین پیروی کنید. اطمینان حاصل کنید که نشانه گذاری اسکیمایی که اضافه کرده اید دقیق بوده و برای کاربران گمراه کننده نباشد.

  • هرگز لینک ها را خرید و فروش نکنید و به یاد داشته باشید که فقط پول نیست که مبادله کلاه سیاه محسوب می شود. ارائه محصولات رایگان در ازای دریافت لینک نیز ممنوع است. اگر مطمئن نیستید که مبادله ای غیر اخلاقی محسوب می شود و یا نه، به دستورالعمل های FTC مراجعه کنید. 

  • به منظور دریافت لینک، از راه اندازی شبکه وبلاگ خصوصی خودداری کنید. وب سایت و محتوای خود را از یکدیگر متمایز کنید تا افراد به طور طبیعی به جای اینکه آن را جعل کنند، به شما لینک دهند. این تکنیک هرگز ختم به خیر نمی شود.

  • نسبت به دستورالعمل های وب مستر به روز باشید تا بتوانید از روش های کلاه سیاه ممنوع شده توسط موتورهای جستجو دوری کنید.

اگر برایتان سوال پیش می آید که آیا این روش، جز سئو کلاه سیاه محسوب می شود و یا نه ، پس به احتمال زیاد یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. استراتژی سئو کلاه سفید روش بسیار بهتری برای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. در روش کلاه سفید در طولانی مدت، سود شما پرداخت می شود و شما می توانید شب را راحت بخوابید چون می دانید که به دلیل مجازات های سخت هرگز در رتبه بندی خود افت نخواهید داشت. بنابراین به خاطر موتورهای جستجو هم که شده، هرگز به سمت سئو کلاه سیاه نروید.

 

 

 

پست های مشابه

سئو معنایی یا سئو سمنتیک چیست؟

11

آذر

تاثیر keyword density و نحوه محاسبه آن

07

آذر