در این کتاب یاد می گیریم:

 

1 برنامه‌ریزی، تنظیم و جذب مخاطب در فرایند لینک سازی

2 استخراج اطلاعات و آنالیز داده های مورد نیاز برای لینک بیلدینگ

3 طعمه گذاری را در یک برنامه لینک سازی چگونه انجام دهیم؟

4 تاکتیک هایی بیاموزید که چگونه رقبای خود را گول بزنید.

5 با تولید محتوای با کیفیت تعامل کاربران را افزایش دهید.

6 اگر مطلب را دوست دارید، به آن یک لینک بدهید.

در کتاب برنامه لینک سازی در ۶ ماه، تمامی شگردها و تکنیک های استراتژی لینک سازی که بخش مهمی از آموزش سئو است به طور کامل و دقیق توضیح داده شده است و دانلود آن به رایگان در اختیارتان قرار داده شده است تا بتوانید به راحتی روش های تکنیکال Link Building را طی مدت زمان در نظر گرفته شده یاد بگیرید. سئولب با همراهی تریبون از زیرمجموعه یکتانت در گردآوری و تالیف کتاب برنامه لینک سازی در ۶ ماه تلاش کرده اند تا از تجربه و همکاری متخصصان سئو استفاده کنند.


چرا استراتژی لینک سازی مهم است ؟

همانطور که می دانید محتوا و لینک هردو عناصر مهمی برای استراتژی لینک سازی هستند که به سایت شما اعتبار و رتبه می دهند. لینک سازی مانند این است که از جامعه خود حکم تایید بگیرید، داشتن لینک های قوی و معتبر از نظر گوگل به نوعی نشان دهنده اعتماد و آموزنده بودن محتوای وبسایت شماست. پس به نظر می رسد که پرداختن به سئو خارجی (Off-page SEO)یا در واقع پروسه Link Building از اهمیت زیادی برخوردار است.

سئولب با همکاری تریبون یک کتاب الکترونیکی تالیف و گردآوری کرده اند که تمامی ترفندهای لینک بیلدینگ را پله پله به شما می آموزد و همراه با تکنولوژی به روز می شود. شما می توانید هر ماه نسخه آپدیت شده و جدید آن را دانلود نمایید که شامل به روزترین مباحث لینک سازی است.

یکی از مباحثی که ما عملا در پروژه های سئو به آن احتیاج داریم پروسه Off-page یا اساسا لینک بیلدینگ است. گوگل عملا Link Building را تحت عنوان Link Earning می شناسد چرا که ارزش لینک بیلدینگ در این است که خود شما آن لینک را نساخته باشید. اما برای اینکه بتوانیم شبیه سازی لینک بیلدینگ با link earning و فرایندهایش را به درستی تعریف کنیم، نیازمند این هستیم که برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و همچنین کمپین تعریف کنیم. آنچه پراهمیت است تعریف یک بازه زمانی برای آن است.


مباحث پرداخته شده در کتاب برنامه لینک سازی در ۶ ماه

ما در اغلب پروژه های سئو در سئولب، کمپین ۶ ماهه لینک بیلدینگ تعریف می کنیم، همانطور که در عنوان کتاب الکترونیکی (کمپین ۶ ماه لینک بیلدینگ) آورده شده است. در مدت زمان ۶ ماهه برنامه هایی که باید از ماه اول تا ماه ششم انجام شود به ترتیب و مشخصا بیان شده است.

ماه اول زمان جمع آوری اطلاعات است

چطور داده های خود را جمع آوری کنید یا به اصطلاح data gathering کنید. بررسی کنید که چه کسانی با شما در ارتباط هستید و چه کسانی هستند که می توانند شما را در انتشار محتوایتان همراهی کنند. اینکه این افراد را در چه فضایی پیدا کنید، چطور با آنها ارتباط برقرار کنید، چطور به تحلیل رقبایتان بپردازید و مشتریان احتمالی خود را شکار کنید از مسائلی است که در این ایبوک به آن پرداخته شده است.

ماه دوم تحلیل داده ها اهمیت پیدا می کند

چطور اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. ما ماه دوم را به تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده اختصاص داده ایم، اینفوگرافیک ها در این مرحله مهم تر می شود، اینکه چطور از نمودارها و داده های تصویری گردآوری شده، استفاده کنید و به سایت اصلی خود لینک دهید، تکنیک های رپورتاژ نویسی را در این فصل پوشش داده ایم. اما قبل از اینکه رپورتاژ را بنویسید باید بدانید آن را کجا منتشر کنید، هدف شما از انتشار آن چیست؟

ماه سوم به دنبال درگیر کردن مخاطبان خود باشید

چطور بلاگ خود را غنی تر کنید و از میان بلاگ نویس ها مشتریان احتمالی خود را انتخاب کنید، انوع مسابقه ها را برگزار کنید و با تحلیل و بررسی آنها به اهداف تعیین شده خود برسید. این فصل بیشتر برای افرادی جذاب است که به شبکه های اجتماعی علاقمند هستند.

ماه چهارم ترفندهای گول زدن رقیب را آموزش می دهد

با چه ترفندها و تاکتیک هایی رقبای خودتان را گول بزنید! در این ماه لازم است فعالیت لینک سازی را به طور دقیق تر انجام دهید تا جامعه بیشتری را درگیر کنید. اما لازمه آن ارتقای محتوا و همچنین رسانه های اجتماعی شماست. در این ماه یاد می گیرید که چطور مشکل میکروسایت را رفع کنید تا رقبا را به اشتباه بیندازید.

ماه پنجم فعالیت هایی که انجام دادید را تحلیل کنید

به محتواهای نوشته شده خود سر و سامانی دهید و یاد بگیرید که چطور از آنها بهره برداری کنید. راهکارهایی به شما ارائه دادیم که بتوانید محتوای باارزش ایجاد کنید. در این ماه است که می آموزید با چه محتواهایی تعامل کاربران را افزایش دهید و چگونه آنها را به سمت قیف فروش منتقل کنید و روی آنها تاثیر خوب بگذارید.

ماه ششم شما یک متخصص حرفه ای شده اید

چطور از روندها و ترفندهای گفته شده استفاده کنید تا لینک خود را در سایت های موردنظر قرار دهید. تا ماه ششم موارد گفته شده به طور جزئی بیان شده است. اما در ماه ششم به مضمون اصلی این کتاب الکترونیکی یعنی لینک دادن به خود می پردازیم. لازم است در این مرحله منابع خوب را بدزدید، به شما آموزش دادیم که چطور از منابع یکسان و عالی، محتوای تکراری ایجاد نکنید. لینک های شکسته مبحثی است که نیاز به تخصص بیشتری دارد و لازم است کار با ابزارهایی را یاد بگیرید تا متوجه شوید سایت های رقیب چطور و از چه سایتهایی لینک دریافت کرده اند. یادگیری این روش ها مطمئنا شما را به یک سئوکار حرفه ای تبدیل نخواهد کرد، اما می تواند یک راهنمای خوب برای تسلط بر مقوله سئو خارجی باشد. شما لازم است برای تک تک مباحث نام برده شده بسیار آزمون و خطا کنید تا در این مسیر شما را به یک فرد حرفه ای تبدیل کند.


لینک سازی قدم به قدم

همانطور که می دانید دنیای سئو و بازاریابی هر روزه آپدیت می شود و مطالب جدیدی از دل آنها پدیدار می شود. ما در این کتاب الکترونیکی به این موضوع هم پرداخته ایم و تقریبا ماهانه آن را با توجه به دانش روز به روز رسانی می کنیم. سئو و لینک سازی پروسه نامحدودی است و شاید این کتاب الکترونیکی بتواند همراه خوبی برای روند سئو سایت شما باشد و در کنار آن بتوانید به بهترین نحو ممکن در روند Link Building سایت خود موفق باشید. برای آنکه از نسخه های به روز رسانی این کتاب مطلع شوید می توانید فرم مربوطه را تکمیل کنید تا تمامی ورژن های جدید و به روز رسانی های این ایبوک برای شما ارسال شود.

سئو کپی رایتینگ چیست؟

برای اینکه بدانیم سئو کپی رایتینگ چیست باید بدانیم تعریف کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتینگ در واقع یک هنر است، هنر جلب توجه مردم به تبلیغ! اگر شما بتوانید ذهن یک نفر را به تبلیغات آنلاینی که انجام می‌دهید، مشغول کنید و آنها را مجاب کنید که به تبلیغ شما پاسخ دهند، شما یک کپی رایتر هستید! از مهارت‌های یک کپی رایتر نوشتن شعار یا متن تبلیغاتی تاثیرگذار است که بتواند در کنار معرفی برند و محصولات شما فروش شما را افزایش دهد.

اما دقت کنید که هدف کپی رایتینگ تنها افزایش فروش نیست، در واقع هدف از آن تبدیل یک نفر به مشتری و سپس تبدیل آن به مشتری وفادار است. کپی رایتینگ ممکن است از دیدگاه شما کار ساده‌ای باشد اما نوشتن چنین متن تاثیرگذاری که در آن کلمات به گونه‌ای بهم پیوسته باشند که پیامی را به مخاطب برسانند نیاز به تمرین، تجربه در نویسندگی و علم بازاریابی دارد. خلاقیت به تنهایی نمی‌تواند درآمد یک کسب و کار را بالا ببرد بلکه دانستن اصول و تجربه در کپی رایتینگ به همراه خلاقیت است که تاثیر آن را چندین برابر می‌کند.

چرا باید محتوای ما مرجع باشد؟

محتوای مرجع چیست؟ چرا داشتن محتوای مرجع برای کسب و کار شما ضرورت دارد؟ محتوای مرجع (مگا کانتنت) از مهم‌ترین کارایی‌های بازاریابی محتواست. این کار رسیدن شما به درآمد بالاتر را آسان‌تر می‌کند. محتوای مرجع از اسمش مشخص است، باید محتوایی باشد که اطلاعات جامعی در مورد موضوع مشخص به شما ارائه می کند، و باید به قدری کامل باشد که کاربر برای خواندن مطلب درباره این موضوع دیگر به صفحه دیگری مراجعه نکند.

 

به بیان ساده باید محتوای شما طوری باشد که رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد و نیاز آن را به طور کامل برطرف کند. علاوه بر این، محتوای مرجع به سئو سایت شما نیز کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود که رتبه سایت شما در میان مخاطبین بالاتر رود یا به عبارتی در نتایج موتور جستجوی گوگل بیشتر نمایش داده شوید. اما آیا کسب و کار شما هم به محتوای مرجع نیاز دارد؟ در پاسخ باید گفت بله، قطعا تمامی کسب و کارها نیاز دارند که در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده شوند پس نمی‌توان گفت تنها برای برخی کسب و کارها کاربرد دارد.

داشتن محتوای مرجع چه فوایدی دارد؟

قبل از آنکه به مزایای محتوای مرجع بپردازیم، خوب است با تک تک ویژگی‌ها و المان‌هایی که یک محتوای مرجع نیاز دارد آشنا شوید. ۴ ویژگی جذاب بودن، رعایت کردن استانداردهای سئو در محتوا، با ارزش بودن و همچنین جامع بودن را می‌توان جزء ارکان اصلی مگا کانتنت دانست. اما خوب است بدانید که داشتن یک محتوای جامع به این معنا نیست که باید طول محتوای شما زیاد باشد، بسته به موضوعی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند طول متغیری داشته باشد اما حداقل آن حدود ۵۰۰۰ کلمه است.

فاکتورهای کلیدی در سئو کپی رایتینگ چیست؟

SEO Copywriting در واقع تولید محتوایی است به منظور جلب نظر کاربر و همچنین موتور جستجو! این روش تخصصی باعث می‌شود که گوگل بتواند محتوای شما را بهتر درک کند. اگر محتوای شما محتوایی باید باشد که کاربران بتوانند آن را بخوانند و آن را به اشتراک بگذارند؛ بدانید که قطعا در راستای یک محتوای سئو کپی رایتینگ موفق عمل کرده‌اید.

محتوایی که نوشته می‌شود نباید برای موتور جستجو به تنهایی نوشته شود، بلکه باید با رعایت کردن اصول سئو، باعث جذابیت و جلب توجه کاربر شود. رعایت کردن اصول سئو در این نوع محتوا جزو ارکان اصلی آن است: متا دیسکریپشن، عنوان، رعایت کردن کلمات کلیدی و لینک سازی از جمله این اصول است. همچنین استفاده از کیورد استافینگ نیز می‌تواند ضربه زیادی به محتوای شما بزند و استفاده از آن باعث شود که محتوای شما با یک محتوای سئو کپی رایتینگ فاصله زیادی بگیرد.

چرا کپی رایتینگ در سئو اهمیت دارد؟

همان‌طور که بیان شد، کپی رایتینگ محتوای شما را از دوجانبه بهبود می‌بخشد، هم موتور جستجو هم کاربران! اما یک محتوای خوب از بد، زمانی تشخیص داده می‌شود که یکی از دیگری بیشتر لینک جذب کند، یا یکی از دیگری بیشتر به اشتراک گذاشته شود. این ویژگی‌هاست که محتوای شما را خاص می‌کند و موتور جستجو را وادار می‌کند که در صفحه نتایج به کاربران شما نمایش دهد. پس ایجاد جذابیت برای مخاطب مهم‌ترین فاکتور کلیدی در این نوع محتواست.

چرا سئو کپی رایتینگ برای سئو خوب است؟ در پاسخ باید گفت که سئو کپی رایتینگ برای کاربر سودمند است یعنی خودش به تنهایی منبع با ارزشی برای تمامی افراد تازه کار در آن حوزه است؛ اینجاست که حرف از کاربر پسند بودن محتوای سئو کپی رایتینگ به میان می‌آید. همان‌طور که بیان شد، کاربر پسند بودن با سئو نیز ارتباط تنگاتنگی دارد و می‌تواند تاثیر خوبی روی بالا بردن رتبه کیوردهای شما داشته باشد.

 

در کتاب محتوای سئو کپی رایتینگ یاد می‌گیریم که...

در این کتاب یاد می‌گیریم که چطور محتوایی تولید کنیم که ارزشمند باشد یا اصلا کدام محتواها برای موتورهای جستجوی ارزشمند تلقی می‌شوند.

در فصل بعدی وارد حوزه آماده کردن محتوا می‌شوید. سئو کپی رایتینگ! مهم‌ترین مبحثی که هم یه سئوکار باید بداند هم یک محتوا نویس. در واقع سئو کپی‌رایتینگ است که می‌تواند رتبه سایت شما را بیشتر بهبود ببخشد و باعث ایجاد ترافیک روی وبسایتتان شود.

در این بخش از کتاب کم کم متوجه می‌شوید که اگر سئو را نادیده بگیریم باعث چه اتفاقاتی می‌افتد؟ آیا رسیدگی تنها به سئو می‌تواند به کسب رتبه سایت شما منجر شود یا عوامل زیاد دیگری در آن تاثیر گذار است؟

یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در سئو کیوورد ریسرچ (تحقیق کلمات کلیدی) است. در این کتاب که با بیان شیرین به توضیح این فرآیند پرداخته است و سعی کرده با ترفندهایی که آموزش می‌دهد بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کند و سبب شود که در کنار دقیق بودن هدفمند هم باشد.

همانطور که از موضوع و عنوان اصلی این کتاب مشخص است، این کتاب می‌خواهد به شما کمک کند تا محتوایی تولید کنید که در کنار اینکه مرجع باشد بتواند مورد پسند گوگل واقع شود و شما را به کاربرها نمایش دهد.

داشتن یک محتوای مرجع اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب می‌شود که نه تنها اعتماد کاربرها بلکه موتور جستجوی گوگل به شما بیشتر شود. کسب اعتماد بیشتر توسط گوگل سبب می‌شود که ترافیک روی سایت شما بیشتر شده و در کنار آن زمانی را که کاربرها روی سایت شما می‌گذارند نیز به مرور افزایش پیدا کند به شرطی که همان چیزی را عرضه کنید که کاربر به دنبال آن است.

در این کتاب با مراحل ساخت یک محتوای مرجع آشنا می‌شوید و تفاوت آن را با محتواهای دیگر متوجه می‌شوید.

این کتاب تنها به محتوا نپرداخته بلکه سری هم به ایجاد استراتژی‌های لینک سازی زده و به شما راهکارهای مفید و مختصری درباره لینک سازی آنها و توسعه این محتواها در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها نشان می‌دهد.

آیا مایل به ارسال نوتیفیکیشن و اخبار از طرف سئولب هستید ؟