-
بخش 1 عمومی
-
بخش 2 فنی - معماری
-
بخش 3 محتوا
-
بخش 5 محتوا - معماری
-
بخش 6 فنی - دسترسی
-
بخش 7 محتوا - وب معنایی
-
بخش 8 راهبری پروژه
-
بخش 9 فنی - راندمان
مفهوم STP چیست؟
STP در مارکتینگ مخفف عبارت Segmentation, Targeting, and Positioning میباشد. این مفهوم به مجموعهای از روشهای مختلف برای شناسایی بازارهای هدف و جذب مشتریان به وسیله تعریف دقیق مشخصات مشتریان و پوزیشنینگ بهتر برند میپردازد.
Segmentation به معنای تقسیمبندی بازار به بخشهای کوچکتر با توجه به مشخصههای مشتریان است. در این مرحله، بازار به گروههایی تقسیم میشود که نیازهای و خواستههای مشابه داشته باشند. به عنوان مثال، با توجه به سن، جنسیت، شغل، ترجیحات و سبک زندگی، گروههای مختلفی از مشتریان میتوانند شناسایی شوند.
Targeting به معنای انتخاب بازارهای هدف است. در این مرحله، با توجه به تحلیلهای انجام شده در مرحله قبل، بازارهایی که بیشترین پتانسیل خرید را دارند، انتخاب میشوند.
Positioning به معنای تعیین موقعیت برند در بازار است. در این مرحله، برند در میان رقبا و در ذهن مشتریان به عنوان یک برند خاص و با ارزش مشخص میشود. با توجه به ویژگیهای منحصربهفرد برند و نیازهای مشتریان، پوزیشنینگ مناسب برای برند تعیین میشود.
-
محمد رضا حبیب پور
1402:06:31 08:15:32صدا خیلی ضعیفه خش داره انگار
نظرات