فرصت باقی مانده تا رویداد ۱۰ مرداد

روز

ساعت

دقیقه

ثانیه

اشتباهات کشنده برای سئو وب سایت شما در سال 2022

12 اردیبهشت 1401

کسب و کار آنلاین دارید اما مدتی است که ترافیک سایت شما کاهش پیدا کرده است؟ گاهی اوقات کاهش ترافیک با توجه به میزان جستجوی کاربران در ماه‌های مختلف طبیعی است اما گاهی اوقات به دلیل اشتباهاتی است که انجام می ‌دهید. در سال 2022 لیست بلند بالایی از اشتباهات کشنده برای سئو وب سایت توسط متخصصان سئو مشخص شده است. با رعایت این نکات می‌ توانید جلوی کاهش ترافیک سایت خود از گوگل را بگیرید. گاهی اوقات هم، با توجه به تغییراتی که در بخش فنی سایت انجام می‌ دهید ممکن است سئوی تکنیکال سایت شما به هم بریزد.

برای آن که بتوانید ترافیک سایت خود را بررسی کنید، نیاز به آموزش سرچ کنسول گوگل دارید تا ببینید که در بازه ‌های زمانی مختلف چقدر توانسته‌ اید ترافیک جذب کنید و این میزان چقدر تغییرات داشته است. چند مورد از مهم ترین اشبتاهاتی که یک کسب و کار آنلاین ممکن است انجام دهد را در این مقاله بررسی می‌کنیم. برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، ابتدا وضعیت فعلی سایت خود را مشخص کنید و سپس به سراغ رفع این مشکلات بروید. پس اگر می خواهید اشتباهات مهمی در زمینه سئو مرتکب نشوید، در این مقاله ما را همراهی کنید.

سر فصل ها

اشتباهات کشنده سئو چه تاثیری روی سایت دارند؟

سئو نیازمند استراتژی است! در واقع برای آن که بتوانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید، باید یک مسیر را به صورت مستمر و منظم جلو ببرید. حال اگر در این مسیر اشتباهی مرتکب شوید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر آن اشتباه خیلی بزرگ باشد، ممکن است سایت شما را به صورت کامل از نتایج جستجوی گوگل حذف کند. حتی اگر قابل حل باشد، نیازمند زمان و بودجه زیادی است که ممکن است برای کسب‌ و کارهای کوچک این مسئله امکان ‌پذیر نباشد. حتی اگر آن اتفاق کوچک باشد، باز هم زمان شما را می ‌گیرد و این مسئله می ‌تواند شما را از اهدافتان عقب بیندازد. سئوی تکنیکال یکی از مواردی است که روی باعث سئوی منفی سایت شما خواهد شد!

اشتباهات کشنده سئو

بنابراین برای آن که با چنین اشتباهاتی روبرو نشوید، باید اشتباهاتی که باعث مرگ سئوی سایت شما می ‌شوند را به خوبی بشناسید. اگر این اشتباهات را بشناسید، به راحتی می ‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. اما اگر اشتباهات را نشناسید، ممکن است خیلی ناخواسته با آن روبرو شوید و این مسئله می ‌تواند آینده کسب ‌و کارتان را به خطر بیندازد. بخشی از این اشتباهات با داشتن یک چک لیست سئو امکان ‌پذیر هستند اما برخی دیگر به قدری ظریف هستند که باید حتماً آن‌ها را بدانید. در ادامه به بررسی 22 مورد از مهم‌ ترین اشتباهاتی که ممکن است در مسیر سئوی کسب ‌و کارتان با آن روبرو شوید، خواهیم پرداخت:

1. عدم بهینه سازی ابزار Google my Business

ابزار Google My Business یکی از ابزارهای کاملاً رایگان گوگل است! در این ابزار شما می ‌توانید فهرست کسب‌ و کارهای خود را اضافه کنید و در مورد آن اطلاعات ارزشمند به کاربران ارائه کنید. مهم ‌ترین مزیت این ابزار این است که اگر آن را به صورت روزانه بهینه ‌سازی و آپدیت کنید، می‌توانید ترافیک بسیار خوبی نه تنها برای صفحه اصلی، بلکه برای تمام صفحات سایت خود جذب کنید. استفاده از این ابزار تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت شما خواهد داشت! در واقع با کمک آن، می ‌توانید سایت خود را برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی با رقابت بالا آماده کنید.

عدم بهینه سازی ابزار

شما می ‌توانید در این ابزار اطلاعات اولیه را خیلی راحت پر کنید و تصاویر مربوط به کسب‌ و کارتان را اضافه کنید. همچنین می‌ توانید نقشه‌ موقعیت جغرافیایی خود را در گوگل ایجاد کنید. این مسئله برای کسب ‌و کارهای فیزیکی اهمیت زیادی دارد و پیشنهاد می ‌کنیم از آن استفاده کنید. اگر آموزش سرچ کنسول را یاد دارید، مدتی از Google My Business استفاده کنید و نتایج آن روی سئو سایت خود را بررسی کنید.

2. عدم توجه به نشانه‌گذاری داده‌های ساختار یافته

هنگامی که یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجوی می‌کنید، برخی سایت‌ها جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند! مثلاً ممکن است آن مطلب ستاره دار باشد و همین مسئله نظر شما را جلب کند. استفاده از این نشان گذاری ها در سئو به شما کمک می کند تا هنگامی که کاربر سایت شما را در صفحه نتایج گوگل مشاهده کرد، روی آن کلیک کند. استفاده از این نشانه ها بسیار ساده است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از این مورد باید به صورت بهینه و استاندارد استفاده شود تا سئوی تکنیکال سایت شما به هم نخورد.

اگر از کاربران وردپرسی هستید، پیشنهاد می کنیم با استفاده از افزونه Schema Pro این کار را انجام دهید. در این افزونه شما می توانید همه چیز را تنظیم کنید و بهتر است آن را به در چک لیست سئو سایت خود قرار دهید.

3. عدم توجه به بهینه‌سازی تجربه کاربری

در گذشته فاکتورهای ساده ای نظیر تراکم کلمات کلیدی برای سئو اهمیت داشتند اما سال ها از آن زمان می گذرد. یکی از مسائلی که در چک لیست سئو 2022 باید در نظر بگیرید، تجربه کاربری است. تجربه کاربری به این معنی است که کاربر به راحتی بتواند به بخش های مختلف سایت دسترسی داشته باشد و به عبارت ساده تر، در سایت شما راحت باشد. یکی از مشکلات سئوی تکنیکال که سایت های مختلفی با آن روبرو هستند، بهینه نبودن تجربه کاربری است.

با بهینه سازی آن می توانید رضایت کاربران را جلب کنید و پس از آن، به راحتی به فکر رتبه های اول گوگل باشید. در این مورد آموزش سرچ کنسول و نحوه استفاده از آن هم به شما کمک می کند تا بخشی از تجربه کاربری را بهینه سازی کنید.

4. نادیده گرفتن کلمات کلیدی برندهای مطرح

اگر در یک حوزه خاص فعالیت می کنید، برندهای مطرح در آن حوزه را می شناسید. جالب است بدانید که چنین برندهایی نزد گوگل بسیار ارزشمند هستند و اگر سایت هایی از کلمات کلیدی مربوط به آن برندها استفاده کنند، گوگل به رشد آن ها کمک می کند. اگر در گوگل کلمه Shoe را جستجو کنید، برند نایک مشاهده می شود.

در واقع به این معنی است که گوگل این برند را به عنوان برترین برند در حوزه کفش شناخته است. حال اگر شما در سایت خود محصولات برند نایک را می فروشید، می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مربوط به آن برند بهترین نتایج را بگیرید. در چک لیست سئو سعی کنید استفاده از کلمات کلیدی مربوط به برند خود را فراموش نکنید!

5. تمرکز کردن روی ربات گوگل به جای کاربران

یکی از اشتباهات بسیار رایج که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به آن دچار می شوند، این است که روی ربات های گوگل تمرکز می کنند. در واقع چنین سایت هایی به فکر این هستند که یک چک لیست سئو داشته باشند که در آن قوانین گوگل را رعایت کنند. در حالی که صفحات شما باید بر اساس نیاز کاربران باشد تا کاربران رضایت کافی داشته باشند. اگر کاربران رفتار خوبی در سایت شما نداشته باشند، گوگل متوجه می شود که صفحه شما برای کاربران ارزشمند نیست و برای آن رتبه خوبی در نظر نخواهد گرفت.

بنابراین به جای آن که به دنبال رعایت قوانین گوگل برای رسیدن به صفحه اول باشید، به فکر ایجاد صفحه ای باشید که بتواند نیاز کاربران را برطرف کند. اگر آموزش سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را هم یاد بگیرید، می توانید در این مورد به رشد بیشتر سایت خود کمک کنید.

6. نادیده گرفتن کاربران موبایل

بیش از نیمی از ترافیک سایت شما را کاربران موبایل تشکیل می ‌دهد! حال اگر سایت شما برای کاربران موبایل بهینه نباشد، چه اتفاقی می ‌افتد؟ قطعاً بخش بزرگی از ترافیک سایت خود را از دست می دهید. در این صورت گوگل متوجه می شود که برای کاربران موبایل خود اهمیت زیادی قائل نیستید و همین مسئله باعث می شود تا نتوانید به رتبه های عالی برسید. در چک لیست سئو شما باید این مورد وجود داشته باشد و هر صفحه ای که در سایت خود ایجاد می کنید، این مورد را هم بررسی کنید.

کاربران موبایل

بهینه بودن سایت برای کاربران موبایل جزء سئو تکنیکال است و بسیار مهم است که این را به خوبی بهینه سازی کنید. شما می توانید با استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل به راحتی بهینه بودن صفحات سایت برای کاربران موبایل را بررسی کنید و اگر بلد نیستید، بهتر است آموزش سرچ کنسول را ببینید.

7. مشخص نکردن اهداف سئو

پیش از آن که بخواهید هر کاری برای سئوی سایت خود انجام دهید، باید هدف خود را مشخص کنید! واقعاً هدفتان از رسیدن به رتبه های اول گوگل چیست؟ ممکن است هدف شما برندسازی یا افزایش ترافیک باشد. مهم نیست که چه هدفی دارید، مهم این است که بدانید هدفتان چیست. سپس سئوی سایت خود را بر اساس همان هدف جلو ببرید. حتی ممکن است چک لیست سئو سایت شما بر اساس چنین هدفی تغییر کند و لازم باشد که صفحات را بر اساس چک لیست خاص خود بررسی کنید. پس ابتدا هدفتان را مشخص کنید، سپس بر اساس آن استراتژی سئو تعیین کنید.

8. استفاده نکردن از ابزارهای مناسب برای سئو

یکی دیگر از اشتباهاتی که سایت های زیادی آن را انجام می دهند، عدم استفاده از ابزارهای مناسب سئو است! در واقع چنین سایت هایی از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند اما چنین ابزارهایی نمی توانند در رشد سئوی سایت به آن ها کمک کنند. مثلاً فرض کنید می خواهید سئوی تکنیکال سایت خود را چک کنید! در چنین شرایطی به ابزارهای مناسب برای این کار نیاز دارید. حال اگر ابزار انتخابی شما مناسب نباشد، نمی توانید به صورت دقیق سئوی تکنیکال سایت خود را بهینه سازی کنید! در نتیجه نمی توانید رتبه های اول گوگل را کسب کنید و به هدف خود دست پیدا کنید.

9. عدم تمرکز روی سئوی مستمر

یکی دیگر از تفکرات اشتباهی که برخی افراد با آن روبرو هستند، این است که سئو یک فرآیند است که پس از رسیدن به صفحه اول گوگل دیگر نیازی نیست روی آن کار کنیم. در حالی که سئو یک روش بازاریابی دیجیتال بسیار پر رقابت است. همین مسئله باعث می شود تا اگر به صفحه اول گوگل رسیدید و سئو را رها کردید، رقیبان جای شما را بگیرند و در نهایت، صفحه اول گوگل را از دست بدهید. بنابراین سئو یک روش بازاریابی مستمر است که باید همیشه روی آن کار کنید! حتی اگر شما به لینک اول گوگل هم رسیدید، باز هم نباید سئو را رها کنید و باید همیشه با کمک آموزش سرچ کنسول وضعیت سئو سایت خود را بررسی کنید.

10. عدم توجه به معماری سایت

معماری و ساختار سایت اهمیت بسیار زیادی دارد! تا جایی که اگر سایت شما معماری درستی نداشته باشد، هرگز نمی توانید به صفحه اول گوگل برسید. حتی اگر به صفحه اول گوگل برسید، گوگل با مشاهده رفتار کاربران با سایت شما پس از مدتی شما را از لیست رتبه های اول گوگل خارج می کند. دلیل آن هم این است که هنگام ورود کاربران به سایت شما، در نگاه اول بررسی می کنند که سایت شما معماری خوبی داشته باشد.

مثلاً اگر المان های سایت را به درستی در کنار هم قرار نداده باشید، تجربه کاربری سایت از حالت بهینه خارج می شود! بنابراین یکی از مواردی که همیشه باید در چک لیست سئوی شما وجود داشته باشد، معماری سایت است که روی سئوی تکنیکال هم تاثیر زیادی دارد.

11. عدم بروزرسانی محتوای قدیمی سایت

هر محتوایی که در سایت منتشر می کنید، پس از مدتی قدیمی می شود و باید آن را بروز کنید. مثلاً اگر یک محتوا در مورد آموزش سرچ کنسول گوگل دارید و چند سال پیش آن را نوشته اید، باید آن را آپدیت کنید. دلیل آن هم این است که این ابزار کاملاً فرق کرده است؛ از ظاهر گرفته تا امکانات آن. تقریباً هر محتوایی به این صورت است و باید آپدیت شود. پس اگر شما می خواهید یک محتوای همیشه سبز داشته باشید که به درد کاربران بخورد، نباید از آپدیت آن غافل شوید. حتی برخی محتواها به نحوی هستند که هر چند وقت یک بار باید به صورت کامل بروزرسانی شوند و اثری از محتوای قبلی باقی نماند.

12. عدم استفاده از کلمات کلیدی طولانی

یکی دیگر از اشتباهاتی که سایت های زیادی با آن روبرو هستند، عدم استفاده از کلمات کلیدی طولانی است! در واقع چنین سایت هایی فکر می کنند که تنها باید با کلمات کلیدی اصلی به صفحه اول گوگل برساند. این مسئله دو ایراد اساسی دارد! اولاً این که شما ترافیکی که می توانید از کلمات کلیدی طولانی دریافت کنید را از دست خواهید داد. دوماً این که زمان و بودجه زیادی برای رسیدن به صفحه اول گوگل با کلمات کلیدی پر رقابت نیاز است.

شما با رساندن کلمات کلیدی طولانی که هزینه و زمان کمتری نیاز دارند، راحت تر می توانید کلمات کلیدی پر رقابت را هم به صفحه اول گوگل برسانید. در چک لیست سئوی خود حتماً کلمات کلیدی طولانی را در نظر داشته باشید تا بهترین نتایج را از سئوی سایت خود بگیرید.

13. عدم توجه به هدف جستجوی کاربر

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که هدف کاربر را از جستجوی کلمات کلیدی بدانید! مثلاً اگر کاربر در حال جستجوی خرید گوشی شیائومی است، واقعاً قصد خرید یا اطلاع پیدا کردن از قیمت را دارد. بنابراین شما هر اطلاعاتی هم که به کاربران ارائه می کنید باید این دو مورد را هم در صفحه محصول خود قرار دهید.

اگر کاربر وارد صفحه شما شود و این دو مورد را مشاهده نکند، با مشکل مواجه خواهید شد. این موضوع روی سئوی تکنیکال هم تاثیرگذار است و باید حتماً در بخش تولید محتوای سایت خود این مسائل را هم به صورت کامل در نظر داشته باشید.

14. عدم خلاقیت در استفاده از کلمات مناسب در عنوان و توضیحات متا

متا تگ ها بخش مهمی از سئو هستند و به گوگل در مورد محتوای صفحات سایت کمک زیادی می کند. علاوه بر این، اگر از متا تگ های جذابی استفاده کنید به راحتی می توانید کاربران را ترغیب به کلیک بر روی لینک خود کنید. به خصوص که اگر شما لینک اول گوگل نیستید و لینک 4 یا 5 هستید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که بدون استفاده از متا تگ های جذاب نمی توانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

توضیحات متا

این مورد روی CTR یا نرخ کلیک تاثیر بسیار زیادی دارد. ابزارهای مختلفی برای پیشنهاد متا تگ های جذاب و بهینه وجود دارد! همچنین نرخ کلیک را با کمک آموزش سرچ کنسول گوگل می توانید مشاهده کنید و استراتژی خود را برای بهبود آن بهینه سازی کنید.

15. عدم تمرکز روی تولید محتوای مستمر

یکی دیگر از مسائلی که روی رشد سئو تاثیر زیادی دارد، تولید محتوای مستمر است! در واقع شما باید همیشه محتوای جدید و کاربردی در سایت منتشر کنید تا گوگل هم به رشد سایت شما کمک کند. مسئله مهم تر، آنالیز محتوا است! اگر محتوای سایت شما نتواند به لینک اول گوگل برسد چه فایده ای دارد؟

پس با آنالیز و بهبود مستمر همیشگی محتوای خود باید سعی کنید آن را به رتبه های اول گوگل برسانید. تولید محتوای مستمر در رسیدن به صفحه اول گوگل کمک بسیار زیادی خواهد کرد! با آموزش گوگل سرچ کنسول هم می توانید یاد بگیرید که چطور محتوای برتر خود را بشناسید و محتوای ضعیف خود را بهبود ببخشید.

16. نداشتن استراتژی برای لینک سازی داخلی

با اهمیت استفاده از لینک سازی داخلی آشنا هستید؟ گاهی اوقات کاربران فقط لینک داخلی ایجاد می کنند، در حالی که هیچ فایده ای برای کاربران ندارد. شما باید لینک هایی ایجاد کنید که واقعاً به درد کاربران بخورد و بتواند بین صفحات مرتبط سایت خود انتقال پیدا کند. لینک داخلی بخش مهمی از چک لیست سئو و محتوای هر سایتی است و از سه دیدگاه اهمیت زیادی دارد:

  •   باعث پیمایش کاربران بین صفحات مرتبط می شود.
  •   می توانید کاربران را در سایت خود بیشتر نگه دارید و روی سئوی سایت تاثیر مثبت بگذارید.
  •   می توانید به رشد کلمات کلیدی صفحات مختلف سایت در گوگل کمک زیادی کنید.
  • پس از لینک های داخلی به درستی استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.

 

17. عدم استفاده از مشخصات ثابت در سئوی محلی

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از سایت ها مرتکب می شوند، این است که از مشخصات ثابت در سئوی محلی استفاده نمی کنند! این مسئله باعث می شود تا کاربران نتوانند به شما اعتماد کنند و همین مسئله منجر به به هم خوردن کمپین های سئوی محلی شما خواهد شد. مسئله ای که باعث خراب شدن آن می شود، این است که گوگل یک ربات است و الگوریتم های خاص خود را دارد! در واقع یک انسان نیست که بتواند همه چیز را به خوبی تشخیص دهد. همین مسئله باعث می شود تا رفتار کاربران برای گوگل اهمیت زیادی داشته باشد و اگر رفتار کاربران در سایت شما مناسب نباشد، گوگل متوجه می شود که شما سایت بهینه و حرفه ای ندارید.

بنابراین اگر می خواهید از سئوی محلی استفاده کنید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید استفاده از مشخصات ثابت است! مثلاً آدرس دفتر کار خود را قرار دهید و شماره تماس ثابتی برای آن در نظر بگیرید. حتی اگر بخواهیم رفتار کاربران را در مورد آن در نظر بگیریم، باید بگوییم که کاربران هم به سایتی که مشخصات ثابت دارد بیشتر اعتماد می کنند. خودتان هم باشید، همین کار را می کنید! شما از فروشگاهی که دفتر کار فیزیکی دارد خرید انجام می دهید یا از فروشگاهی که هیچ مشخصات ثابتی قرار نداده است؟ قطعاً انتخاب شما مورد اول است و همین مسئله هم در سئو تاثیر زیادی دارد. همچنین برای سئوی محلی مناسب باید سعی کنید سئوی تکنیکال بهینه هم داشته باشید و یک سایت استاندارد در اختیار کاربران قرار دهید.

18. عدم توجه به اهداف کسب‌وکار و تبدیل کاربران

یکی دیگر از اشتباهاتی که کسب و کارهای آنلاین در مورد سئو مرتکب می شوند، این است که به اهداف کسب و کارشان توجه نمی کنند! چنین کسب و کارهایی تنها یک چک لیست سئو دارند و فقط روی سئو تمرکز کرده اند. در حالی که برای سنجش میزان موفقیت سئو، باید اهدافی داشته باشید! مثلاً باید بگویید که هدفتان این است که در طی 3 ماه آینده به میزان مشخصی (مثلاً رسیدن به 5 هزار ثبت نام در سایت) رشد داشته باشید. این مسئله که تنها ترافیک جذب کنید مهم نیست! بلکه شما باید ترافیک هدفمند جذب کنید. برای جذب ترافیک هدفمند باید حتماً اهداف کسب و کارتان را در نظر بگیرید و بر اساس آن فعالیت کنید. همچنین اگر تنها به سئوی تکنیکال بدون در نظر گرفتن مسائل بازاریابی توجه کنید، نمی تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند.

برای آن که این موضوع برای شما شفاف تر باشد، این موضوع را در نظر بگیرید که رسیدن به صفحه اول گوگل با کلمات کلیدی دلخواه تنها وسیله ای برای رسیدن به هدف نهایی است. در فروشگاه اینترنتی تنها رسیدن به کلمه کلیدی دلخواه کافی نیست، بلکه باید بتوانید پس از رسیدن به کلمه کلیدی دلخواه محصول خود را هم بفروشید؛ پس بازاریابی اهمیت زیادی در کنار سئو پیدا خواهد کرد. با آموزش سرچ کنسول گوگل می توانید این مسائل را هم بررسی کنید و استراتژی بهتری برای کسب و کارتان بچینید.

19. تمرکز روی الگوریتم‌های قدیمی سئو به جای الگوریتم‌های جدید

سئو و الگوریتم های آن همیشه در حال بروزرسانی هستند! تا جایی که اگر یک متخصص سئو تنها چند سال آموزش ندیده باشد، دیگر هیچ دانشی برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل ندارد. یکی از اشتباهاتی که کسب و کارها مرتکب می شوند، این است که روی الگوریتم های قدیمی تمرکز کرده اند. در حالی که الگوریتم های مربوط به سال 2013 نمی تواند شما را در سال 2022 به رتبه های اول گوگل برساند.

صفحه اول گوگل

گاهی اوقات هم کاربران می گویند که ما قبلاً با این استراتژی نتیجه گرفته ایم، پس در حال حاضر هم با وجود گذشت چندین سال می توانیم نتیجه بگیرید که کاملاً اشتباه است. پس الگوریتم های قدیمی گوگل را فراموش کنید و روی الگوریتم های جدید تمرکز کنید تا بتوانید در سئو موفق شوید. برای مثال در گذشته تنها تعداد بک لینک مهم بود، اما در حال حاضر کیفیت بک لینک اهمیت بسیار بیشتری دارد. همه چیز در سئو تغییر کرده است، بنابراین شما هم باید چک لیست سئو خود را بروزرسانی کنید!

20. عدم درخواست کمک و مشورت از متخصصان سئو

گاهی اوقات کاربران از متخصصان سئو مشاوره نمی گیرند، با اینکه متخصصان سئو همیشه اطلاعات بروز را در بلاگ خود قرار می دهند! واقعاً این موضوع که چرا کاربران حاضر نیستند از آن ها مشاوره بگیرند قابل درک نیست. شما می توانید به صورت کاملاً رایگان در گروه های سئو عضو شوید و از متخصصان راهنمایی بگیرید! یا حداقل از بلاگ های مطرح در زمینه سئو استفاده و اطلاعات بروز دریافت کنید. این مسائل روی رشد سئو سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد!

مثلاً اگر مشکلی در سئوی تکنیکال شما وجود دارد، به راحتی می توانید با کمک متخصصان بدون پرداخت هیچ هزینه ای راهنمایی بگیرید. همچنین اگر در حال آموزش سرچ کنسول گوگل هستید و برای شما بخشی مبهم است، با کمک گرفتن از متخصصان می توانید پاسخ سوال خود را بگیرید و سرعت رشد خود را بیشتر کنید.

21. تعطیل کردن یادگیری و آموزش سئو

در بخش های قبلی گفتیم که سئو همیشه در حال تغییر است و باید دانش خود را بروزرسانی کنید! گاهی اوقات کاربران یادگیری و آموزش سئو را تعطیل می کنند و همین مسئله باعث می شود تا نتوانند در سئو نتیجه خوبی بگیرند. کاربران باید این موضوع را بدانند که سئو ثابت نیست و روز به روز در حال تغییر است. بنابراین باید دانش خود را به صورت روزانه بروز کنند. برای بروز کردن دانش سئو، می توانید از بلاگ های سئو استفاده کنید یا حتی وبینارهایی که متخصصان سئو برگزار می کنند را ببینید.

حتی اگر سوالی در مورد سئو برایتان پیش آمده است، از کارمندان گوگل که همیشه در توئیتر پاسخگوی سوالات کاربران هستند بپرسید. هر کسی یک روش را برای ارتقاء و بروزرسانی دانش سئوی خود استفاده می کند! یکی با خواندن محتوای بلاگ های مطرح در زمینه سئو راحت است و دیگری ممکن است بخواهد ویدئویی در یوتیوب مشاهده کند. فرقی ندارد! مسئله ای که مهم است، این است که شما همیشه در حال بروزرسانی دانش سئو و دنبال کردن یک یا چند کانال معتبر سئو باشید. این مسئله به شما کمک می کند تا همیشه چک لیست سئوی خود را بروزرسانی کنید و بهترین نتیجه را برای کسب و کار آنلاین خود بگیرید.

22. یادگیری غلط از افراد غیرحرفه‌ای در سئو

یکی دیگر از گروه هایی که در سئو اشتباهات زیادی می کنند و این اشتباهات باعث تعطیل شدن کسب و کارشان می شود، افرادی هستند که اطلاعات غلط در سئو یاد می گیرند! در هر اجتماع و حوزه کاری، افرادی وجود دارند که تخصص کافی ندارند اما آموزش هایی به کاربران ارائه می کنند. چنین افرادی دانش کافی ندارند و هر چیزی هم که به کاربران بگویند، اشتباه است.

اگر چیزی یاد نگیرید، ممکن است اشتباهی انجام ندهید اما اگر مطالب اشتباهی یاد بگیرید، قطعاً اشتباه می کنید و کسب و کارتان رو به شکست خواهد رفت. پس اگر قصد یادگیری سئو دارید، از منابع معتبر استفاده کنید. مثلاً اگر آموزش سرچ کنسول گوگل را اشتباه یاد بگیرید، نمی توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید. این مسئله باعث می شود تا نتوانید روی بخش های دیگر نظیر سئوی تکنیکال به خوبی تمرکز کنید و مشکلات زیادی برای شما پیش خواهد آمد.

 

نتیجه گیری

سئو یکی از روش های بازاریابی است که می تواند شما را در بلند مدت به اهداف کسب و کارتان برساند! البته این در صورتی است که شما سئو را به خوبی یاد گرفته باشید و به صورت مستمر روی آن تمرکز کنید.  گاهی اوقات کاربران اشتباهاتی را مرتکب می شود که قابل جبران نیست و همین مسئله می تواند منجر به شکست کسب و کار در رقابت سئو شود.

در سال 2022 رقابت سئو نسبت به سال های قبل سنگین تر است که دلیل آن، ظهور کسب و کارهای جدید است. شما باید اشتباهات مهم سئو را یاد بگیرید و با شناخت آن، از مرتکب شدن چنین اشتباهاتی فاصله بگیرید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی 22 مورد از مهم ترین اشتباهاتی که کاربران در بخش سئو انجام می دهند، بپردازیم. اگر سوال یا تجربه ای در این زمینه دارید، در بخش نظرات مطرح کنید تا با هم آن را بررسی کنیم.

 

 

پست های مشابه